Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ محمدحسین مقیمی در جلسه ستاد استانی بازآفرینی استان تهران با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در دو پروژه تعریف شده است گفت:در بخش نخست وزارت راه و شهرسازی با اجرای طرح بازآفرینی در بافت های فرسوده ناکارآمد و حاشیه ای برای توانمندسازی این مناطق اقدام می کند.

وی با اشاره به پیش بینی تأمین اعتبار اجرای طرح بازآفرینی در قانون بودجه افزود: در بخش دوم اجرای طرح بازآفرینی مناطقی در کشور از محلات ناکارآمد و سکونتگاه های غیر رسمی شناسایی شده است که در شهرهای بیش از ٢٠٠ هزار نفر جمعیت دو محله و در شهرهای با کمتر از ٢٠٠ هزار نفر جمعیت،یک محله تعیین می شود و مجموعا ٦٣ محله در استان تهران تا پایان برنامه ششم توسعه شناسایی شده است وساخت  ٢٠ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده استان تهرن در برنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی به دستور  رئیس جمهور در خصوص اختصاص زمین های دولتی برای اجرای طرح بازآفرینی اشاره کرد و گفت: در این بخش توسعه گر با سرمایه خود بدون دریافت عوارض با تسهیلات  و بهره هشت درصد در این مناطق اقدام به ساخت خانه می کند ،نیمی از خانه ها با تسهیلات کارمزد ٦درصد به خانه اولی ها و نیمی به علاقمندان نوسازی منازل خود با هشت درصد کارمزدتعلق می گیرد.

وی، هدف از اجرای طرح بازآفرینی را فعال کردن صنعت ساخت و ساز، اشتغالزایی و توانمندسازی بافت های ناکارآمد و سکونتگاه های غیررسمی برشمرد و عنوان کرد: اجرای این طرح ارتقاء سطح زندگی مردم را به دنبال دارد و مقاومت منازل در مقابل حوادث مثل زلزله در این طرح دیده شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه چهارمیلیون و ٣٠٠ هزار نفر حاشیه نشین و ساکن بافت فرسوده دراستان تهران وجود دارد گفت:طرح بازآفرینی بافت های فرسوده فقط پروژه ساختمان سازی نیست و به عنوان یک پروژه اجتماعی شناخته می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران زمین سرمایه قانون وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اجرا و نوسازی بافت های فرسوده نقش بسیاری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد گفت: در صورتی که همکاری  دستگاه ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات تقویت شود به طور قطع شاهد آن خواهیم بود که  حضور مردم و بخش خصوصی در این زمینه افزایش می یابد.

وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و با توجه به آنکه بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است بنابراین تنها راهکار برای آنکه متقاضیان به این بخش ورود کنند پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص زمین است.

آیینی یادآور شد: دولت باید برای ورود به این بخش و تقویت آن از تمامی ظرفیت های مردمی در این حوزه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد