Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@11:14:04 GMT

تصاویر دیدنی از برخورد رعدوبرق با آتشفشان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۲۸۶۳

تصاویر دیدنی از برخورد رعدوبرق با آتشفشان

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صاعقه یکی از رویدادهای طبیعی است که با وجود داشتن  قدرت تخریبی، می‌تواند یکی از زیباترین پدیده‌ها باشد. رعد و برق واکنش الکتریکی شدیدی به صورت نور و صداست که بر اثر برخورد ابرهای دارای بار الکتریکی غیر همنام ایجاد می‌شود. این پدیده یک تخلیه الکتریکی شدید است که  با نور و صدا همراه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک عکاس شیلیایی به نام "فرانچسکو نگرونی"تصاویری از برخورد رعد و برق با آتشفشان را ثبت کرده که بسیار دیدنی است. عکاسی او به خاطر توانایی‌اش در ثبت لحظات در طبیعت منحصر به فرد است. هرچند تکنیکی که استفاده می‌کند بسته به فوران متغیر است، اما عمدتا از نوردهی طولانی استفاده می‌کند تا جزئیات و شدت رویداد را بیرون بکشد. برخی از خیره کننده‌ترین عکس‌های او «توفان تندری کثیف» یا صاعقه در آتشفشان را نمایش می‌دهند. این پدیده در اثر برخورد خاکستر، سنگ و پرتابه‌ها اتفاق می‌افتد که الکتریسیته ساکن ایجاد می‎کند. تحقیقات نشان می‌دهد که توفان‌های تندری کثیف 27 تا 35 درصد مواقع اتفاق می‌افتند.

در ادامه با ما همراه باشید تا تصاویر ثبت شده توسط این عکاس را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیباترین ها جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنزا زد9 جی تی ؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز (+تصاویر)

عصر ایران- دنزا برند خودرویی متعلق به گروه BYD چین است که حدودا از 4 سال قبل فعالیت خود را با معرفی محصولات الکتریکی آغاز کرد و اولین خبری که در رابطه با دنزا منتشر شد به شاسی بلندی با نام اکس مربوط بود که در گروه خودرو عصر ایران نیز معرفی شد(اینجا)

دنزا زد9 جی تی پرچمدار جدیدی است که توسط بی وای دی معرفی شده است و مهم ترین رویداد مرتبط با برند دنزا تا به امروز محسوب می شود. با توجه به اطلاعاتی که از دنزا زد9 جی تی در اختیار رسانه ها قرار گرفته این خودرو الکتریکی حدود 5.2 متر طول دارد. برخی سایت ها به ابعاد دقیق خودرو اشاره کرده اند: 5180 میلیمتر طول/ 1990 میلیمتر عرض / 1500 میلیمتر ارتفاع/ فاصله بین محورها 3125 میلیمتر.

بال فعال(الکتریکی) عقب و سقف پانورامیک نیز از دیگر ویژگی های تایید شده دنزا زد9 جی تی هستند.

دنزا زد9 جی تی

این چینی مجهز به 3 موتور الکتریکی است که مجموعا 952 اسب بخار خروجی دارند. تک موتوری که با محور جلو در ارتباط است 308 اسب بخار و دو موتور مرتبط با محور عقب هر کدام 322 اسب بخار خروجی دارند. وزن خالص خودرونیز 2875 کیلوگرم است. بیشینه سرعت 240 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

بی وای دی از باتری بلید ال اف پی برای زد9 جی تی استفاه می کند که هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. سامانه لیدار و پنل های فیبرکربن در تزئینات بدنه از دیگر ویژگی های این محصول است.

برخی منابع خودروئی بر حضور مرسدس بنز در توسعه محصولات دنزا اشاره دارند که باید بگوئیم زمان راه اندازی برند، ائتلافی 50:50 میان مرسدس بنز و بی وای دی وجود داشت اما مرسدس در دسامبر 2010 از این پیمان خارج شد و سهم خود را به 10 درصد کاهش داد. پس از آن دنزا 3 خودرو الکتریکی جدید معرفی کرد که شامل مدل های مینی ون دی9، ان7 و ان8 بود. بنابراین زد9 جی تی چهارمین محصول دنزا خواهد بود.

به رغم سهم 10 درصدی مرسدس در دنزا، هیچ اطلاعاتی قابل استنادی در رابطه با مشارکت کمپانی آلمانی در طراحی و تولید زد9 جی تی وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دنزا N7 ؛ ماشین چینی حسابی! (+عکس)

دیگر خبرها

  • تایم‌لپس دیدنی از درخشش شفق قطبی بر فراز آتشفشان درحال فوران
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • بارش تندری و شدید باران در زاهدان
  • بارش تندری و شدید باران در خیابان های زاهدان + فیلم | حجم بارندگی را ببینید
  • (تصاویر) دنزا زد ۹ جی تی؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز
  • دیدنی های امروز؛ از سیل دوبی تا آتشفشان ایسلند
  • دنزا زد9 جی تی ؛ محصول جدید از ائتلاف ناموفق مرسدس بنز (+تصاویر)
  • لحظه هیجان‌انگیز برخورد رعدوبرق با آب رودخانه! (فیلم)
  • لزوم حمایت از پلیس برای برخورد با پدیده بدحجابی