Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
نتایج یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد زنان جوان باردار که چاق هستند با ریسک بالای تغییر در ساختار و عملکرد قلب روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان، تغییرات ایجادشده ممکن است منجر به مشکلاتی در بارداری موسوم به «پره اکلامپسی» شود؛ این اختلال یک نوع خطرناک از فشارخون بالاست که می‌تواند در نیمه دوم بارداری روی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، پره اکلامپسی هم مادر و هم نوزاد را در معرض ریسک خطر قرار می‌دهد. چاقی فاکتور پرخطر اصلی پره اکلامپسی است.

دکتر «کاترین شریدر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تکنولوژی تکزاس، در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد بیماران چاق باردار بیشتر با مشکلات دوره بارداری مواجه می‌شوند.»

چاقی در قالب شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از ۳۰ تعریف می‌شود. این مطالعه شامل ۱۱ زن با شاخص توده بدنی حدود ۳۴ و میانگین سنی ۳۰ سال بود. در این مطالعه، محققان این زنان را با ۱۳ زن دارای شاخص توده بدنی ۲۵.۵ که تقریباً دارای اضافه وزن تلقی می‌شوند و با میانگین سنی ۲۶ سال مقایسه کردند.

محققان دریافتند در مقایسه با زنان دارای وزن نرمال، زنان چاق دارای بطن چپ ضخیم‌تری بودند؛ بطن چپ محفظه اصلی پمپاژ است. زنان چاق به اندازه زنان دارای وزن نرمال قادر به پمپاژ موثر خون نیستند.

بعلاوه فشارخون در زنان چاق بالاتر بود؛ ۱۲۵/۸۰ mm Hg در مقایسه با میانگین ۱۰۹/۶۹ mm Hg.

در همین زمینه: چاقی به قلب افراد جوان هم آسیب می‌رساند چاقی مفرط از مهم‌ترین علائم کم‌کاری تیروئید است سرطان‌هایی که با چاقی مرتبط هستند را بشناسید چگونه با عوارض سبک زندگی کم‌تحرک مقابله کنیم؟ چاقی در بیماران قلبی شایع‌تر است چاقی عامل افزایش ریسک بروز آلرژی در دختران چهار علت چاقی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • قیمت رحم اجاره‌ای
  • بازار داغ اجاره رحم در بین دهه هفتادی‌ها
  • قیمت رحم اجاره‌ای سر به فلک کشید/ بازار اجاره رحم در چارتر دهه هفتادی‌ها
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی