Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:46:22 GMT

رایحه‌ای که ممکن است سرطان را مغلوب کند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۲۹۱۹

رایحه‌ای که ممکن است سرطان را مغلوب کند

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر به شما گفته شود رایحه ای وجود دارد که ممکن است تومورهای سرطانی مثانه را از بین ببرد، احتمالا فکر می کنید با موردی در کتاب ها یا فیلم های علمی تخیلی مواجه هستید. اما به نظر می رسد این شرایط واقعیت دارد.

نتایج پژوهشی جدید که در نشریه پزشکی Frontiers in Physiology منتشر شده است، نشان می دهد که تومورهای سرطان مثانه دارای گیرنده های بو (رایحه) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بیان دیگر، آنها از قدرت بویایی برخوردار هستند. بله درست خوانده اید. تصور این که سرطان دارای حس بویایی باشد عجیب و دشوار است، اما این کشف جدید می تواند به ما در درک بهتر ابعاد مختلف این بیماری نگران کننده و کشنده کمک کند.

به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان مثانه چهارمین نوع شایع سرطان بین مردان است، اما از شیوع کمتری بین زنان برخوردار است. بنابر برآوردهای صورت گرفته، طی سال جاری تنها در آمریکا بیش از 81 هزار مورد جدید از ابتلا به سرطان وجود خواهد داشت و به نظر می رسد بیش از 17 هزار نفر به واسطه سرطان مثانه جان خود را از دست بدهند. سرطان مثانه بیشتر افرادی که بیش از 55 سال سن دارند را تحت تاثیر قرار می دهد. نود درصد افرادی که دارای سرطان مثانه هستند بیش از 55 سال سن دارند، اما میانگین سن تشخیص این بیماری 73 سال است.

پژوهشگران نه تنها دریافتند که تومورهای سرطان مثانه از قدرت بویایی برخوردار هستند، بلکه متوجه شدند که تومورها از رایحه چوب صندل نیز خوششان نمی آید. زمانی که سرطان مثانه در تماس با ترکیباتی به نام های سندرانول (Sandranol) و سنتانول (Santanol) که در چوب صندل یافت می شوند، قرار می گیرد با تکرر کمتری تقسیم می شود. تومورهای سرطانی برای رشد به تقسیم سلولی وابسته هستند، از این رو کاهش تکرار تقسیم سلولی به معنای رشد کمتر تومور است.

همچنین، پژوهشگران دریافتند زمانی که سرطان مثانه در تماس با ترکیبات چوب صندل قرار می گیرد تحرک کمتری دارد. بر همین اساس، ممکن است این شرایط به معنای کاهش احتمال گسترش سرطان به بخش های دیگر بدن باشد که به نام متاستاز شناخته می شود.

در شرایطی که پژوهش در زمینه استفاده از چوب صندل و رایحه آن در درمان سرطان مثانه همچنان نوپاست، اما این گیاه برای افراد بسیاری که از این بیماری رنج می برند می تواند امیدبخش باشد.

پژوهشی دیگر نیز نشان داده است که چوب صندل از ویژگی های ضد سرطان برخوردار است. در یک مطالعه که در نشریه Anticancer Research منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که چوب صندل دارای خواص ضد سرطان در برابر سرطان های ملانوما و غیر ملانومای پوست، و همچنین سرطان های پروستات و پستان است.

روغن اساسی چوب صندل نیز نشان داده است که از خواص ضد التهابی قوی سود می برد که ممکن است برای سرطان نیز مفید باشد زیرا این بیماری با التهاب پیوند خورده است. بنابر مطالعه ای که در نشریه پزشکی Phytotherapy Research منتشر شد، دانشمندان دریافتند که روغن اساسی چوب صندل برای بهبود التهاب پوست دارای فعالیت ضد التهابی قابل مقایسه با داروی ایبوپروفن است.

چوب صندل عمدتا به شکل روغن اساسی در دسترس است. این محصول را می توان به صورت مستقیم روی پوست استفاده کرد. همواره پیش از انجام این کار آزمایش حساسیت پوست را فراموش نکنید. یک قطره از روغن را روی قسمت داخلی مچ دست یا بخشی دیگر از بدن ریخته و برای بررسی احتمال حساسیت 72 ساعت صبر کنید. بهتر است روغن اساسی چوب صندل به صورت رقیق شده استفاده شود و برای این کار می توانید از روغن نارگیل یا یک روغن حامل دیگر استفاده کنید. همچنین، از روغن اساسی چوب صندل می توانید در یک دیفیوزر استفاده کنید. هشت تا 10 قطره از روغن را به یک دیفیوزر اضافه کرده و دستورالعمل دستگاه را دنبال کنید.

منبع:عصر ایران

انتهای پیام/

سرطان مثانه چهارمین نوع شایع سرطان بین مردان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به اینکه از محل صادرات ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ هزار میلیون دلار ارزآوری برای کشور حاصل شده است، گفت: دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت برای تولید محصولات باکیفیت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه سبد صادراتی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شانا، فرهاد امین‌دهقان در نشستی خبری که ظهر امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد، بیان کرد: این شرکت سال گذشته با ۱۰۰ درصد ظرفیت، ۷۴۶ هزار تن تولید محصول داشته که از این مقدار ۵۰۰ هزار تن آن به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

وی همچنین با اشاره به تمرکز این شرکت برای به‌دست آوردن بازار آفریقا گفت: این شرکت هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۱ کشور دنیا از جمله هند، چین، امارات،‌ کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

مدیرعامل نفت سپاهان با تأکید بر اینکه تولید محصولات باکیفیت در نفت سپاهان در اولویت اصلی قرار دارد،‌ افزود: این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن پایه در منطقه خاورمیانه، کیفیت را به جای تنوع محصولات سرلوحه کار خود قرار داده است.

امین‌دهقان در تشریح گزارش عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ تأکید کرد: شرکت نفت سپاهان پارسال ۲۴۰ هزار تن محصول را در بازار داخل عرضه کرد.

پیشرفت ۹۰ درصدی ۲ پروژه مهم صادراتی نفت سپاهان

وی همچنین از بهره‌برداری از دو پروژه مهم توسعه‌ای این شرکت در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: پروژه‌های FRW (پارافین‌های مدیکال گرید) و TDAE (تولید روغن فرآیند سبز) هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل نفت سپاهان همچنین از تشکیل معاونت طرح و توسعه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد: هدف از همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، افزون بر افزایش کیفیت محصولات، تولید محصول خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

به گزارش شانا، شرکت نفت سپاهان از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی صنعت نفت، بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه است و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن روغن و انواع فرآورده مازاد بر نیاز کشور را به کشورهای شرق آسیا، هند، امارات و... صادر می‌کند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • اتحاد کلباء با وجود گل قایدی، مغلوب الوصل شد
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند