Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@05:20:54 GMT

وزارت بهداشت به مراکز آب درمانی مجوز نمی دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۳۵۹۷

وزارت بهداشت به مراکز آب درمانی مجوز نمی دهد

تهران- ایرنا- معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه آب درمانی و ماساژ درمانی جنبه درمانی ندارند، گفت: وزارت بهداشت، برای مراکز دارای اینگونه فعالیت ها مجوزی صادر نکرده است و فقط به مراکز توانبخشی برای درمان بیماران مجوز فعالیت می دهد.

قاسم جان بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا اظهار داشت: آب درمانی و ماساژ درمانی تاثیری در درمان بیماران ندارند و روش های مکمل محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این خصوص توضیح داد: روش های آب درمانی و ماساژ درمانی که تبلیغات زیادی در سطح جامعه در مورد آنها می شود مبنی بر اینکه برای بهبود و درمان بیماری ها موثر هستند، تنها می توانند به عنوان یکی از روش های مکمل تسکین بیماری های مختلف و برای کاهش آلام بیماران مورد استفاده قرار گیرند.
آب درمانی یا هیدروتراپی روشی درمانی است که در فیزیوتراپی و کاردرمانی از آن استفاده می‌شود. هدف از آب درمانی کاهش درد بیمار و افزایش دامنه حرکات مفاصل و قدرت اندام با استفاده از آب است.
آب درمانی در درمان بیماری‌های اندام به چند روش تاثیر دارد که یکی از آنها گرم کردن اعضای بدن و کاهش درد است. بدن در آب سبک می‌شود و این موضوع راحت حرکت کردن اندام ها را به دنبال دارد.
در آب درمانی عضلات بدن تقویت می‌شوند و از همه مهمتر آرامش روانی بیمار که کمک موثری در بهبود وضع جسمانی او دارد، فراهم می شود.
ماساژ درمانی نیز عبارت از دست ورزی روی بافت های نرم بدن است. این درمان به رهایی از استرس و فشار عضلانی و درد ناشی از صدمات و سرعت بهبود ناراحتی های حاد و مزمن کمک می کند. امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان از این روش به عنوان یک روش مراقبت بهداشتی استفاده می کنند.
تاریخچه این درمان به حدود 2700 سال قبل از میلاد برمی گردد. در متن کتاب امپراطور زرد (کتاب مرجع طب داخلی چین) برای درمان فلج و تب و لرز به ورزش، ماساژ پوست و عضلات و نیز تمرینات روی دست و پا توصیه شده است. بقراط حدود 400 سال قبل از میلاد ضرورت استفاده از ماساژ را به عنوان یک درمان به خصوص در درمان آسیب های ورزشی و جنگی، به پزشکان گوشزد کرد. اسناد قدیمی دال بر استفاده ژاپنی ها و نیز سایر تمدن ها نظیر مصر، روم و عرب از ماساژ درمانی موجود است.
ماساژ درمانی به شیوه نوین و علمی، توسط هنریک لینگ (1839-1776) بر پایه ماساژ و ورزش بنیان نهاده شد.
دو برادر پزشک آمریکایی به نام جورج و چارلز تیلور پس از تحصیل در سوئد، در سال 1850 این رشته را به آمریکا معرفی کردند.
اجتمام **9022*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت ماساژ درماني آب درماني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، دکتر هدایت اله عبدی زاده گفت: در سالی که گذشت با اقداماتی که انجام شد توانستیم بخش زیادی از پروژه های زیر بنایی را نهایی کنیم در سال آینده نیز برنامه های زیادی برای گسترش درمان در استان داریم و مراکز را موظف کردیم با برنامه ریزی و مطالعه و شناسایی موانع و چالش‌ها برنامه‌های کاری خود را ارائه دهند و همچنین این مراکز باید از همه واحد‌ها و کارکنان خود برنامه بخواهند.

عبدی زاده ادامه داد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و ضرورت پیگیری امر درمان در موارد اورژانسی و بستری و با توجه به اینکه اکثر مراکز خصوصی تعطیل هستند مقرر است همچون سال‌های قبل مراکز درمانی بستری و سرپایی شبانه روزی خود در خصوص ارائه خدمات مطلوب و بهتر به مهمانان نوروزی اقدام شایسته کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به آمادگی مراکز درمانی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز اشاره و اضافه کرد: در این روز‌ها مراکز درمانی شبانه روزی تابعه مدیریت در ایام تعطیلات آماده ارائه خدمات درمانی از جمله خدمات سرپایی و بستری به بیماران و مسافران نوروزی هستند.

این مقام مسئول می‌گوید: بیمارستان‌های تامین اجتماعی امیرالمومنین (ع) اهواز، ۱۷ شهریور آبادان، امام موسی کاظم (ع) ماهشهر، شهید مصطفی خمینی بهبهان، شفا مسجدسلیمان، شهدا شوشتر، تامین اجتماعی دزفول و دی کلینیک ۸ شهریور آبادان، پلی کلینیک‌های شهید رجایی اهواز، شهید دقایقی امیدیه، شهید حیاری هفت تپه ، سوم خرداد خرمشهر، چهارم خرداد دزفول و درمانگاه بندر امام خمینی (ره) در ایام تعطیلات نوروز آماده ارائه خدمات به بیمه شده‌ها و مهمانان نوروزی هستند.

دکتر عبدی زاده به حضور مجدد کاروان‌های راهیان نور در استان اشاره کرد و گفت: از سوی مدیریت درمان تامین اجتماعی تمهیدات پوشش راهیان نور در مراکز درمانی دزفول و آبادان دیده شد و بیش از ۴۰۰ نفر از کاروان های راهیان نور کارکنان سازمان که قبل از ماه مبارک رمضان به استان سفر کرده بودند توسط تیم های درمانی به همراه ۲ فروند آمبولانس پشتیبانی شدند.

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی مراکز درمانی شبانه روزی تامین اجتماعی خوزستان در نوروز
  • درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است
  • توزیع ۱۵دستگاه وانت دوکابین بین شبکه‌های بهداشت و درمان هرمزگان
  • گردنه خطرناک نوروز و تصادفات
  • فعالیت اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور در نوروز/ حضور ۲۳۰۰۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی
  • ‌آماده باش وزارت بهداشت برای تعطیلات نوروزی 
  • فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز
  • اولین تذکر نوروزی به یک مسئول | کدام خدمات درمانی در نوروز ارائه نمی شود؟
  • تشریح اقدامات بهداشتی در سیل چابهار/فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز
  • انجام ۳۶۰۰۰ عمل جراحی در سال گذشته/ یک میلیون نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند