Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@06:52:02 GMT

تعطیلی مرکز اطلاع رسانی قیمت کالا در کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۳۶۸۳

تعطیلی مرکز اطلاع رسانی قیمت کالا در کشور

 به گزارش جهان نيوز، در پی افزایش بی قید و بند برخی اجناس تولید داخلی و اعتراضات به آشفتگی موجود در بازار، اظهار نظرهای متفاوتی به گوش می رسد که بیشتر افراد معتقدند علت اصلی این اتفاقات ورود برخی دلالان ناشناسی است که مانند شَبهی بر بازارهای کشور سایه انداخته اند و با واردات بی رویه اجناس بی کیفیت خارجی منجر به آن شده اند که نوسانات ارزی بر بازار داخلی تاثیرات بیشتری بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  البته این روزها خبر از کمبود مواد اولیه و ارسال قطره چکانی محصولات از سوی تولید کنندگان داخلی نیز به گوش می رسد که این اتفاق منجر به هشدارجدی سازمان حمایت از مصرف کنندگان شده است.
برای مثال  می توان به افزایش بی رویه قیمت لوازم خانگی اشاره کرد که در یک هفته گذشته با افزایش 40 درصدی  مواجه بود. بیشتر تولیدکنندگان دلیل این افزایش قیمت را، تصاحب 80 درصدی بازار لوازم خانگی توسط کالاهای خارجی و مشکلات ارزی می دانند.   سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به این اتفاقات، اولتیماتوم 15 روزه ای به فعالان این بازار داده است تا با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، کاهش قیمت را اعمال کند.   محمدرضا طحان پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:این سازمان  موظف است به صورت جدی به منظور ایجاد تعادل در بازارها ،ورود کند اما این در حالی است که قیمت هیچ یک از لوازم خانگی در سامانه 124 به روزرسانی  نشده است، منبع موثقی که باید تابلوی اعلام قیمت ها باشد خود دچار اطلاعات منسوخ شده است.   برای اثبات این ادعا به سایت  124 (مرکز رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات در کشور)  مراجعه کردیم ، متاسفانه تعداد کثیری از قیمت گذاری ها  برای سال گذشته و یا در نهایت برای 3 ماه ابتدای سال  هستند.   حتی دربرخی موارد هیچ اطلاعاتی برای ارزیابی قیمت کالاها به بازدید کنندگان ارائه نمی شود.  
   
    این مشکل در سایر اقلام و خدمات نیز مشاهده می شود، این امر موجب بدبینی و بی اعتمادی مصرف کنندگانی می شود که برای جلوگیری از گران فروشی و اطلاع از قیمت ها به این سایت مراجعه می کنند تا قیمت اصلی کالاها را دنبال کنند.انتظار می رود این نهاد نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در این برهه زمانی که چارچوب های قانونی بیش از پیش باید رعایت شود، کوشا تر باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه، در دیدار با اسماعیل قزل‌سفلی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و عباس فرج‌زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری از کسب رتبه اول استان فارس در شاخص کلان اطلاع‌رسانی و تبیین هنرمندانه دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی در سطح کشور خبر داد.

استاندار فارس افزود: طبق ارزیابی‌های چند شاخص کلان که هر سال، توسط نهاد ریاست جمهوری در زمینه‌های مختلف و با ارزیابی شاخص‌های متعدد انجام و نتایج آن به استانداران ابلاغ می‌شود، در سال گذشته استان فارس موفق به کسب رتبه اول در امر اطلاع‌رسانی و تبیین هنرمندانه دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی در بین استان‌های کشور شده است.

محمدهادی ایمانیه این موفقیت را مرهون هم افزایی و تلاش‌های همه مجموعه‌های اطلاع رسانی استان از جمله روابط عمومی دستگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌های مجازی و مکتوب با محوریت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دانست و خاطرنشان داشت: بی شک تلاش‌هایی که در ابتدا برای هم افزایی و همکاری فعالین رسانه با روابط عمومی دستگاه‌ها شکل گرفت باید منجر به کسب موفقیت‌های چشمگیر می‌شد؛ از این باب خدا را شاکریم که این مُهِم به دست جوانانی باانگیزه، خوش فکر، انقلابی و صاحب‌سبک در دولت سیزدهم محقق شد و سند دیگری مبنی بر در قله بودن استان فارس را نشان داد.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به آینده و ترسیم دقیق مسیر پیش رو سخن گفت و بر داشتن عزم راسخ، اعتقاد قوی به ظرفیت‌های استانی و افزایش فعالیت‌ها نسبت به قبل تاکید و تصریح کرد: کسب این عنوان نباید منجر به ایجاد حس تکبر و خودبرتربینی شود؛ بلکه باید با تاسی به سیره ائمه اطهار، تلاش و کوشش را نسبت به قبل بیشتر کرد تا شاهد حفظ این جایگاه برای استان باشیم.

روایت درست و به موقع وقایع مهمترین رکن اطلاع‌رسانی است

استاندار فارس اصلی‌ترین و مهمترین جنبه اطلاع‌رسانی را روایت صحیح و درست وقایع و ایجاد انگیزه و امید در بین مردم دانست و افزود: تجربه ثابت کرده که هر اقدامی که دارای پیوست رسانه‌ای باشد و هنرمندانه و متعهدانه نسبت به انجام آن اقدام شود در سطح جامعه بازخورد مثبت و اثرگذاری داشته است.

وی عصر حاضر که با دنیای مجازی به شدت گره خورده را مورد توجه قرار داد و از تلاش‌های دشمنان و بدخواهان برای ناامید کردن مردم سخن گفت و خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های اجرایی با محوریت روابط عمومی‌ها و با همکاری اصحاب رسانه وظیفه قانونی و اخلاقی و شرعی دارند با دروغ پردازی‌ها، اختلاف افکنی‌ها، شبهه پراکنی‌های دشمنان و بدخواهان ملت عزیز ایران مبارزه و مقابله کنند که یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های این مبارزه، روایت اول و صحیح از وقایع با تولیدات متنوع، هنرمندانه، جذاب و کارشناسی شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در پایان ضمن قدردانی از پرسنل اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، از همه مدیران و کارکنان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیمای مرکز فارس، صاحبان جراید، مجلات، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و همه فعالان رسانه‌ای استان فارس به پاس همکاری، همراهی و هم افزایی با دولت مردمی سیزدهم که هدفی جز خدمت به مردم ندارد، قدردانی کرد.

کد خبر 6090423

دیگر خبرها

  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟