Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - مديرعامل شرکت آب منطقه اي لرستان گفت: کشت برنج در سال جاري آبي نه تنها در لرستان کاهش نيافته بلکه افزايش هم داشته که اين موضوع نشان دهنده انحراف زياد برنامه الگوي کشت و رعايت نشدن آن در استان است.

رضا ميرزايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: امسال 32هزار هکتار کشت محصولات آبدوست توسط سازمان جهاد کشاورزي در نظر گرفته شده که در اين ارتباط انحراف از الگوي کشت حدود هشت هزار هکتار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي سطح زير کشت برنج در اين استان را حدود هفت هزار هکتار عنوان کرد و افزود: در استان خوزستان که حوضه مشترک آبي با لرستان دارد بيش از 40 هزار هکتار برنج کاري شده است.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي لرستان گفت: با توجه به بحران کم آبي و لزوم پرهيز از کشت گياهان آبدوست، متاسفانه کاشت برنج در استان نسبت به سال هاي گذشته افزايش چشمگيري داشته است.
وي بيشترين انحراف از الگوي کشت و تخلفات در رابطه با کشت محصولات آبدوست را مربوط به شهرستان خرم آباد و از پل هرو تا بخش چغلوندي و بيرانشهر و شهرستان ‌هاي دورود، نورآباد و چگني دانست و افزود: کمترين انحراف نيز مربوط به شهرستان هاي اليگودرز، ازنا، رومشکان و پلدختر است.
وي بيان کرد: کشت برنج در برخي نقاط لرستان (بخش ويسيان، شهرستان چگني) داراي سابقه 50 ساله است و در مدت يکسال نمي‌ توان آن را به طور کامل حذف کرد.
زمين هاي کشاورزي لرستان 783 هزار هکتار است که 185هزار هکتار آن آبي(23درصد) و 598 هزار هکتار ديگر به صورت ديم(77درصد) کشت مي شوند.
3210/3022
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی افزود: در سال گذشته ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت و از کل فوتی‌های مسمومیت با قرص برنج در استان ۱۲۵ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

وی گفت: در این مدت شهرستان‌های بابل با ۳۷، ساری و میاندورود با ۲۸ و آمل با ۲۶ فوتی به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان‌های بهشهر و عباس آباد هر کدام ۲ فوتی گزارش شده است

بر اساس این گزارش شهریور با ۲۳، مهر با ۲۰ و آذر با ۱۹ مورد بیشترین فوتی و خرداد، تیر هر کدام با ۱۰ مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

عضو شورای قضائی استان خاطر نشان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته و طبق آمارهای موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.

کد خبر 6086031

دیگر خبرها

  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران
  • ۶۲ درصد از شالیزار‌های گیلان شخم زده شد