Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در پی افزایش بی قید و بند برخی اجناس تولید داخلی و اعتراضات به آشفتگی موجود در بازار، اظهار نظرهای متفاوتی به گوش می رسد که بیشتر افراد معتقدند علت اصلی این اتفاقات ورود برخی دلالان ناشناسی است که مانند شَبهی بر بازارهای کشور سایه انداخته اند و با واردات بی رویه اجناس بی کیفیت خارجی منجر به آن شده اند که نوسانات ارزی بر بازار داخلی تاثیرات بیشتری بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  البته این روزها خبر از کمبود مواد اولیه و ارسال قطره چکانی محصولات از سوی تولید کنندگان داخلی نیز به گوش می رسد که این اتفاق منجر به هشدارجدی سازمان حمایت از مصرف کنندگان شده است.   برای مثال  می توان به افزایش بی رویه قیمت لوازم خانگی اشاره کرد که در یک هفته گذشته با افزایش 40 درصدی  مواجه بود. بیشتر تولیدکنندگان دلیل این افزایش قیمت را، تصاحب 80 درصدی بازار لوازم خانگی توسط کالاهای خارجی و مشکلات ارزی می دانند.   سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به این اتفاقات، اولتیماتوم 15 روزه ای به فعالان این بازار داده است تا با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، کاهش قیمت را اعمال کند.   محمدرضا طحان پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:این سازمان  موظف است به صورت جدی به منظور ایجاد تعادل در بازارها ،ورود کند اما این در حالی است که قیمت هیچ یک از لوازم خانگی در سامانه 124 به روزرسانی  نشده است، منبع موثقی که باید تابلوی اعلام قیمت ها باشد خود دچار اطلاعات منسوخ شده است.   برای اثبات این ادعا به سایت  124 (مرکز رسمی اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات در کشور)  مراجعه کردیم ، متاسفانه تعداد کثیری از قیمت گذاری ها  برای سال گذشته و یا در نهایت برای 3 ماه ابتدای سال  هستند.   حتی دربرخی موارد هیچ اطلاعاتی برای ارزیابی قیمت کالاها به بازدید کنندگان ارائه نمی شود.       این مشکل در سایر اقلام و خدمات نیز مشاهده می شود، این امر موجب بدبینی و بی اعتمادی مصرف کنندگانی می شود که برای جلوگیری از گران فروشی و اطلاع از قیمت ها به این سایت مراجعه می کنند تا قیمت اصلی کالاها را دنبال کنند.انتظار می رود این نهاد نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در این برهه زمانی که چارچوب های قانونی بیش از پیش باید رعایت شود، کوشا تر باشد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: واردات سازمان حمایت از مصرف افزایش قیمت مشکلات حمایت از مصرف کنندگان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گذاری بازار لوازم خانگی قیمت کالا مرکز اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود

                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: وسیله آموزش بسیار مهم است، ظرف چند روز آینده فراخوانی با همکاری سازمان امور اداری و  استخدامی خواهیم داشت برای دعوت به همکاری از افراد توانمند برای کمک به آموزش روابط عمومی‌ها، که این یک نهضت بزرگ برای حوزه اطلاع‌رسانی کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران اهمیت کار اطلاع‌رسانی را درک کنند و بیش از گذشته به روابط عمومی‌ها توجه شود افزود: بخش استان‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از سال گذشته تقویت شده است و ما تلاش داریم ضعف روابط‌عمومی‌ها به تدریج برطرف شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: با توجه اینکه رسانه‌های رسمی هر استان نمی‌توانند تمام ابعاد و  وقایع استان را پوشش دهند، استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی برای تقویت اطلاع‌رسانی مهم و اساسی است.

خلجی یادآور شد: منابع لازم برای حوزه اطلاع‌رسانی باید تامین شود و هر پروژه و طرح باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است و بیشترین حجم پروژه‌های کلان و مهم در استان‌ها به سرانجام می‌رسد و این نشان می‌دهد که دولت سیزدهم به همه استان‌ها توجه دارد.

خلجی ادامه داد: همه باید کمک کنیم ایلام پیشرفت کند و هر کس دوست‌دار ایلام است باید یک گام در جهت توسعه و پیشرفت ایلام بردارد.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت استان دو وظیفه مطالبه‌گری پیشرفت استان و تبیین و روشنگری دقیق است که باید با تمام توان برای این دو مهم تلاش کنیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرد: ایلام نقش مهمی در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس و مرزبانی از کشور دارد و سه هزار شهید والامقام سند افتخار‌ی برای ولایت‌مداری مردم ایلام است.

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد