Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:11:19 GMT

231روستای کهگیلویه وبویراحمد با تانکر آبرسانی می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۴۷۴۹

231روستای کهگیلویه وبویراحمد با تانکر آبرسانی می شود

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 231 روستا از مجموع یکهزار و 643 روستای زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب در این استان با تانکرهای سیار آبرسانی می شوند.

عزیز فیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به روند خشکسالی پیش بینی می‌شود تعداد روستاهای دچار تنش آبی در این استان افزایش یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: افزون بر 30هزار نفر در 231 روستای کهگیلویه و بویراحمد که به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود زندگی می کنند.
فیلی بیان کرد: این تعداد روستا با 16 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار توسط 14 تانکر در حال آبرسانی هستند.
سال گذشته 159 روستای کم آب و دچار تنش آبی در استان با 12 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار با 11 دستگاه تانکر آبرسانی شدند .
وی عنوان کرد: در مجموع آب مورد نیاز روستاهای استان توسط 240 منبع آب تأمین می‌شود که از این تعداد 127 منبع چاه و مابقی چشمه هستند.
وی ابراز کرد: در سال جاری 6 حلقه چاه و 47 چشمه در مناطق روستایی استان به‌شدت کم آب شده اند.
روستاهای دارای تنش آبی بیشتر در شهرستان بخش سوق و حومه غربی دهدشت در شهرستان کهگیلویه ، شهرستان گچساران و بخش لوداب بویراحمد هستند.
فیلی عنوان کرد: به ازای هر نفر در روستاهای دارای تنش آبی 50 لیتر آب شرب مورد نیاز در شبانه روز پیش بینی می شود.
از مجموع یکهزار و 643 روستای دارای سکنه در کهگیلویه وبویراحمد 720 روستا بالای 20 خانوار و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد بین 2 سرشماری عمومی نفوس ومسکن 90تا 95 از 47 درصد به 44 درصد کاهش پیدا کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران 713 هزار نفر جمعیت دارد.
در سال زراعی جاری بارندگی در این استان نسبت به پارسال نزدیک به 50 درصد کاهش یافت.
9868/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب خشكسالي كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۴۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله نخست این طرح شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اتمام آن ۱۷۸ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات در کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده زیر پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ، می‌توان آبرسانی به ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری کرد.

خانی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.


مدیرعامل آبفای استان طرح جهاد آبرسانی را گامی در مسیر محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اجرای این طرح در روستاها شناسایی شده و همه توان و امکانات در راستای اجرای درست و به موقع پروژه‌های آبرسانی بسیج شده و در مسیر پیشرفت قراردارد.


خانی در مورد استفاده از ظرفیت‌های خیرین در جهاد آبرسانی گفت: وجود خیرین در کشور یک ظرفیت بالقوه است که با الگوگیری از این امر، مجمع خیرین آب‌رسان کشور نیز شکل گرفت و توانستیم از کمک خیرین در آبرسانی به روستاها استفاده کنیم.

کد خبر 6081924

دیگر خبرها

  • پیشرفت۹۰درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • ۵۰۰مدرسه مختلط در کهگیلویه وبویراحمد
  • ۵۰۰مدرسه مختلط کهگیلویه وبویراحمد نیازمندسرویس بهداشتی مجهزهستند
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز