Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@05:32:18 GMT

حضور چشمگير مردم در خیابان فردوسی/دلال ارزی نباشيم!

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۵۱۲۳

حضور چشمگير مردم در خیابان فردوسی/دلال ارزی نباشيم!

سپهر خرمی - تحريريه پارسينه | با افزايش وحشتناك قيمت ارز طی يكی دو هفته اخير دلال‌های ارزی در خيابان فردوسی به صورت شبانه‌روز درحال خريد و فروش دلار و يورو هستند و به قول معروف حسابی كارش سكه شده است!

ديروز برای تهيه گزارش ميدانی فرصتی دست داد تا به خيابان فردوسی بروم تا از نزديك شاهد اتفاقات خيابان قديمی در تهران بيوفتم كه روزگاری با وجود ساختمان پلاسكو رنگ و بوی ديگری داشت و حالا انگار بعد از آن حادثه، ديگر آن خيابان سابق نيست و گرد غم در آنجا پاشيده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا شروع به قدم زدن كردم. انگار از چهره‌ام مشخص بود كه اينكاره‌ نيستم به همين دليل طعمه خوبی براي دلالان ارزی محسوب ميشدم و هر سی ثانيه يكی از آنها به سمتم می‌آمد و با دادن قيمت تقريبا روز خواستار فروش و يا ختی خريد ارز از من بود. قديمی های اين كار حدود 500 ريال زير قيمت بازار نرخ می‌دادند تا مشتری راغب به خريد از انها شود و به نوعی رقيب را از بازار حذف كنند.

اما نكته جالبی كه نظر من را جلب كرد حضور مردم عادی در بازار ارز خيابان فردوسی بود كه طی يكی دو هفته اخير دلار يا يورو را خريداری كردند و حالا برای فروش ( ضرر كمتر ) يا خريد برای سود احتمالی در آينده با طمع خاصی در حال مذاكره با دلال‌های ارزی بودند. با يكی از همين خريداران ارز كه تا بحال پايش به اين خيابان هم باز نشده بود سر صحبت را باز كردم. نوجوانی هفده ساله كه دارای پيج اينستاگرام با فالوئر بالا بود. اسمش امير بود و صحبتش را اينگونه آغاز كرد:« درآمد ماهيانه خوبی از تبليغات اينستاگرامی دارم بين چهار تا شش ميليون تومان! اما با خودم عهد كردم تا نيمی از درآمدم را تا زمانی كه بازار به اين شكل است تبديل به يورو كنم!» او كه چيز زيادی از اقتصاد نميدانست تصميمش را عملی كرد و با خريد 2000 يورو برای اولين بار تبديل به دلال ارزی شد!

با فرد ديگری به اسم سامان كه مربی بدنسازی در يكی از باشگاه‌های تهران بود و خيلی سراسيمه به دنبال خريد ارز بود صحبت كردم:« داداش! درآمد اصلی من از تدريس خصوصی شاگردانم در باشگاه تامين می‌شود اما خودت می‌دوني نرخ چقدره ديگه! نه؟ زندگی نمی‌چرخه باور كن! گفتم حداقل يه مبلغ كمی رو بيام اينجا تبديل به دلار كنم تا شايد بعدا بتونم بفروشم به يه زخمی بزنيم!». سامان مبلغ 800 دلار طبقه گفته خودش خريداری كرده بود.

فرد ديگری كه نظرم را به خودش جلب كرد از همه كسانی كه باهاشون صحبت كرده بودم تمايل بيشتری به خريد ارز داشت. با يك كوله پشتی به دنبال بهترين قيمت يورو بود! او دانشجوی كارشناسی ارشد دانشگاه تهران بود كه قرار بود سال اينده به كشور مجارستان مهاجرت كند:« با اين وضعيت در ابتدا تصميم گرفتم كه برنامه مهاجرت را كنسل كنم چون توانايي خانواده طوری نيست كه از پس هزينه‌ها با اين افزايش قيمت بربيايند اما با خودم تصميم گرفتم كه همين حالا ارز را تامين كنم تا بالاتر از اين نرفته!». او 2800 يورو خريداري كرد و رفت.

آخرين نفر اما در صنفی كار ميكرد كه پيشتر فكرش را نمی‌كردم در اين صنف هم كسی خواستار خريد ارز يا فروش آن باشد. خانمی ميانسال كه سابقه 24 سال پرستاری در يكی از بيمارستان‌های تهران را داشت با حضور در خيابان فردوسی با ترس و لرز مبلغ 5000 يورو را فروخت. دليلش اين بود كه با افت قيمت ارز نميخواهد بيش از اين ضرر كند. از ايشان سوال كردم كه با چه مبلغی اين ميزان ارز را خريداری كرده كه با ناراحتی گفت 13600 تومان!

برانيد گزارش ميدانی من نتيجه جالبی را برملا كرد، اينكه مردم عادی كه شايد حتی يكبار هم به موضوع خريد و فروش ارز فكر هم نكرده بودند وارد بازار دلالی‌ای شدند كه ميتواند به تنهايی يكی از عوامل نوسان بازار ارز باشد. البته از ديد همين مردم چاره‌ای جز اين كار ندارند چرا كه بازار كار و دريافت حقوق آنقدر بد است كه برای گذراندن معيشت خود مجبور به دلالی شده‌اند!

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ارز دلار يورو گزارش ميداني خيابان فردوسي فردوسي سكه اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان

در بین تمام استان‌های ایران، شهر تهران دارای بیشترین جمعیت بوده و از این جمعیت بزرگ، منطقه ستارخان یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق است. این منطقه به دلیل دسترسی‌های آسان و موقعیت متمایز، همواره تقاضای بسیاری برای خرید و اجاره خانه دارد.

خرید آپارتمان در ستارخان می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی با سلیقه‌های متنوع باشد. این منطقه از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین مناطق تهران بوده و در منطقه 2 واقع شده است. این منطقه ارتباط فراوانی با دیگر مناطق تهران شامل مرکز و غرب شهر تهران دارد. همچنین، ستارخان به سه بخش کوچک‌تر به نام‌های شهرآرا، دریان نو و تهران ویلا تقسیم می‌شود. از مزیت‌های این منطقه می‌توان به اصول شهرسازی برتر و فضای آرام و دلپذیر اشاره کرد که باعث اهمیت و جذابیت این منطقه شده است.

اگر قصد خرید خانه دارید، این منطقه برایتان بسیار مناسب است. این منطقه به عنوان یک منطقه شاد و سرزنده شناخته می‌شود و با گذشت زمانی بیش از 40 ساله، جایگاه ویژه‌ای در قلب تهران دارد. یک منطقه مناسب برای زندگی، باید دارای آب و هوای خوب، امکانات رفاهی کامل، دسترسی آسان و مراکز خدماتی مناسب باشد. ستارخان تمام این خصوصیات را دارا بوده و به همین دلیل، خرید یا اجاره آپارتمان در این منطقه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مزایای خرید آپارتمان در ستارخان

خرید ملک در ستارخان به کمک مجموعه املاک خاورمیانه مزایای بسیاری دارد. در این منطقه، خانه‌ها بافت جدید و زیبایی دارند و به وضوح جهان مدرن امروزی را به نمایش می‌گذارند. به علاوه این، خیابان‌های شلوغ و خلوت به خوبی کنار هم قرار گرفته‌اند و این منطقه را به یک ترکیب منحصر به فرد و دلپذیر تبدیل کرده‌اند. مزایای خرید آپارتمان در ستارخان شامل موارد زیر است:

رعایت اصول شهرسازی دسترسی آسان به مکان‌های مختلف وجود بازارچه‌های سنتی و مراکز خرید خیابان‌های دنج و آرام

همچنین، این منطقه دارای دو پمپ بنزین نزدیک است و امکانات حمل و نقل عمومی مناسبی دارد. از آنجایی که ستارخان در حال توسعه بوده، ارزش سرمایه گذاری در آن بالا است و امکان دارد که باعث افزایش ارزش ملک شما شود. اما نکته مهم دیگر این است که این منطقه به عنوان یک منطقه مسکونی امن شناخته می‌شود و ساکنان احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهند داشت. بنابراین، با توجه به تمام این موارد، خرید آپارتمان در ستارخان یک انتخاب عالی و بی‌نظیر برای شما خواهد بود.

بررسی تاریخچه محله ستار‌خان

در گذشته، منطقه‌ای که امروزه به نام ستارخان شناخته می‌شود، با نام معروف برق آلستوم شناخته می‌شد. این نام از گذشته‌ای دور به دانشمند خارجی به نام آلستوم نسبت داده می‌شد، که بانی کارخانه برقی در این منطقه بود. تاریخچه این منطقه به اوایل دوران انقلاب برمی‌گردد. در آن زمان، نام این منطقه به ستارخان تغییر کرد؛ به افتخار شجاعت یکی از سرداران جنبش مشروطه که به این نام شهرت یافت. این منطقه، به‌جز برجستگی ساختمانی، خانه‌های ویلایی نیز دارد که جلوه‌ی زیبایی را به این منطقه اضافه می‌کنند.

محله ستارخان منطقه چند تهران است؟

ستارخان، یکی از مناطق زیبا شهر تهران بوده که در منطقه ۲ شهرداری واقع شده است. این منطقه دارای دسترسی آسان به بزرگراه‌های مهمی از جمله جلال آل احمد، آزادی، یادگار امام و چمران است. یکی از ویژگی‌های مهم ستارخان، سرزندگی و نشاط آن است.

در هنگام خرید خانه در این منطقه، لازم است به خیابان‌های پررونق آن توجه کنید و از خیابان‌های خلوت فاصله بگیرید. در این منطقه مراکز اداری متعددی وجود دارد و محله‌هایی همچون دریان نو، شهرآرا، حبیب الله و پاتریس لومومبا برای معاملات ملکی محبوب هستند.

خرید آپارتمان در ستارخان، به ویژه در نزدیکی گیشا و کوی نصر نیازمند بودجه بالاتری است. اگر به دنبال یک منطقه معتبر و آرام برای سکونت در تهران هستید، ستارخان گزینه عالی‌ای خواهد بود.

مراکز خرید موجود در محله ستارخان

اگرچه ستارخان با واقع شدن در محله صادقیه، فرصت خوبی برای بهره‌مندی از امکانات رفاهی این منطقه دارد، اما خود نیز امکانات مطلوبی را در اختیار دارد. بازار سنتی بزرگ ستارخان به عنوان یکی از مراکز اصلی خرید در این منطقه شناخته می‌شود و با داشتن پارکینگ، کارواش، سرویس بهداشتی و چندین رستوران و کافه، خدمات متنوعی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. همچنین، بازار مفید نیز نیازهای ساکنان این منطقه را تامین می‌کند. به‌طور کلی، دسترسی آسان به مراکز اداری و تجاری مرکز شهر از ویژگی‌های مثبت خرید آپارتمان در ستارخان است.

سرمایه‌ گذاری موفق در املاک و مستغلات ستارخان

بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، همیشه منطقه‌ای بوده که در حال توسعه است. بنابراین، حتما باید به موقعیت جغرافیایی و پتانسیل توسعه آینده منطقه توجه کنید. با توجه به اینکه مناطق در حال توسعه معمولا افزایش قیمت‌های ملک را تجربه می‌کنند، انتخاب یک منطقه در حال رشد می‌تواند به ارتقای ارزش ملک شما کمک کند.

همچنین، محیط زیست اطراف ملک، امکانات عمومی مثل فضای سبز، مدارس و فروشگاه‌ها، و همچنین امنیت و ایمنی منطقه نیز بسیار اهمیت دارد و باید در انتخاب ملک مدنظر شما قرار گیرد.

بررسی وضعیت بازار ملک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه در ستارخان که با نوسانات قیمتی متفاوتی ممکن است روبرو شوید. تحقیق در مورد قیمت‌های ملک در مناطق مختلف، نوسانات قیمتی گذشته و عوامل مختلفی که بر بازار ملک تأثیر می‌گذارند، اطلاعات ارزشمندی را برای شما فراهم می‌کند.

در نهایت، امکانات اطراف آپارتمان مانند فضای سبز، مراکز خرید، دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین وضعیت ساختمانی آپارتمان از جمله عواملی است که باید در نظر گرفته شوند. اطمینان از کیفیت ساخت و ساز، امکانات داخلی و استانداردهای ایمنی و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و به شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن برای خرید آپارتمان در ستارخان تصمیم بگیرید.

بررسی بافت مسکونی و قیمت ملک در ستارخان

منطقه ستارخان یکی از محله‌های قدیمی شهر است، اما همچنان از استانداردهای شهرسازی مدرن پیروی می‌کند. فرآیند نوسازی و بازسازی در این منطقه به صورت پیوسته در حال انجام است. در این ناحیه، به جز آپارتمان‌های مدرن و نوساز، ساختمان‌هایی که چند سال پیش ساخته شده‌اند نیز وجود دارند که ممکن است برای درخواست افراد با بودجه اقتصادی‌تر مناسب باشند.

منطقهٔ ستارخان یک ترکیب خوب از منطقهٔ مسکونی و تجاری است. خیابان ستارخان و خیابان‌های کناری به دلیل حضور فروشگاه‌ها و فضاهای تجاری، در روزها تردد زیادی دارند. اما در خیابان‌های دورتر، مناطقی آرام و مناسب برای زندگی خصوصی وجود دارد.

محله ستارخان دارای ایستگاه‌های متروی طرشت، توحید، شادمان و صادقیه در نزدیکی خود بوده که برای افرادی که در این منطقه خانه می‌خرند، یکی از معیارهای اصلی انتخاب است. ایستگاه توحید در تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید قرار گرفته و ایستگاه طرشت نیز در بلوار شهید چوب تراش واقع شده‌ است.

امکانات فوق العاده در ستارخان، این منطقه را به یکی از بهترین مناطق تهران برای خرید و اجاره ملک و آپارتمان تبدیل نموده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟