Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که به عملکرد نظارتی مجلس چه نمره ای خواهید داد، گفت: عملکرد نظارتی مجلس تاکنون ضعیف بوده است.

محمدرضا صباغیان ‌بافقی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت و گو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص چگونگی نحوه عملکرد نظارتی مجلس دهم در طول دوسال گذشته اظهار داشت: مجلس دو وظیفه مهم یعنی قانونگذاری و نظارت را بر عهده دارد اما مجلس بیشتر وقت خود را به قانون گذاری های متعدد و گاهی متناقض اختصاص می دهد که در نتیجه وقت برای نظارت بر قوانینی که تصویب کرده اند را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای بهتر شدن عملکرد نظارتی مجلس دارید، اظهار داشت: باید در ابزارهای نظارتی مجلس بازنگری صورت گیرد تا شاهد کارآیی بیشتر مجلس باشیم، چراکه مجلس بیشتر درگیر قانونگذاری شده است،طرحی را به مجلس پیشنهاد دادم که بر اساس این طرح مجلس 20روز از وقت خود را برای قانون گذاری بگذارد و 20روز آن را  نظارت کند تا حق نظارت ضایع نشود.

صباغیان گفت: این طرح به هیئت رئیسه داده شده تا در کمیسیون مربوطه بررسی شود، امیدوارم به تصویب مجلس برسد و با این طرح عملکرد نظارتی مجلس بهتر شود.

نماینده مردم مهریز و بافق ادامه داد: مجلس از ابزارهای نظارتی از جمله تذکر، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص برخوردار است که با این ابزارها می تواند بسیاری از مشکلات را حل و فصل کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پاسخ به این سوال که به عملکرد نظارتی مجلس چه نمره ای خواهید داد، گفت: عملکرد نظارتی مجلس تا کنون ضعیف بوده است.

شایان ذکر است طبق گزارشی که معاون نظارت مجلس در خرداد ماه سال جاری از اقدامات نظارتی مجلس در حوزه‌های مختلف ارائه کرد، جمع بندی ها حاکی از این بود که عملکرد مجلس در انجام وظایف قانونی خود در این حوزه ضعیف بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • نویدکیا: نبردن در خانه برای ما اذیت‌کننده است
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟