Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گروه جهادی دانشجوی شهید فرامرزی با اشاره به خشک شده قنات‌ها در رودبار جنوب گفت: برخی قنات‌ها با خطراتی از جمله ریزش برای خاک‌برداری مواجه هستند؛ در حالی که طول برخی از آن‌ها بیش از ۷۰ متر است.

رضا فرامرزی، مسئول گروه جهادی دانشجوی شهید فرامرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در مناطق محروم گفت: خشکسالی‌های اخیر مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای همین اولویت ما در گروه جهادی کمک در جهت آب رسانی به مردم  در روستای کوهستان از شهرستان رودبار جنوب است.

فرامرزی با اشاره به سختی‌های که مردم در مناطق محروم برای تهیه آب مورد نیاز خود متحمل می‌شوند، گفت: بسیاری از زنان مجبور هستند تا برای تهیه آب مسیر طولانی را در حدود چند کیلومتر طی کنند برای همین گروه جهادی شهید فرامرزی با راه اندازی کانال‌های اقدام به نزدیک‌تر کردن این مسیر برای تهیه آب مورد نیاز مردم از چشمه و قنات کرد.

فرامرزی با اشاره به مشکلات امداد رسانی این گروه جهادی در آب رسانی به مردم گفت: بسیاری قنات‌ها خشک شده اند و برخی از این قنات‌ها برای راه اندازی مجدد با خطراتی از جمله ریزش  برای خاک برداری مواجه هستند در حالی که طول برخی از این قنات‌ها بیش از ۷۰ متر است.


مسئول گروه جهادی دانشجوی شهید فرامرزی بیان کرد: خشکسالی منجر به مشکلات معیشتی برای مردم ایجاد کرده است، سابق بر این مردم روستا دامدار بودند و از فراورده‌های دامداری استفاده می‌کردند؛ اما الان مجبور هستند برای تهیه کوچکترین مواد غذایی از جمله رب گوجه مسیر طولانی را طی کنند تا آن را از فروشگاهی از شهر تهیه کنند و بسیاری از مردم این روستا با یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی زندگی را سپری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کم آبی کرمان گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدتقی جهان‌پور درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد. البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ ۲۰هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چرا که این مولفه را حائز اهمیت می‌دانند. تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K کمتری دارند. هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است.

رئیس‌کل سازمان نظام درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد. بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند. پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • رئیس سازمان نظام پرستاری: تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است