Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@14:24:19 GMT

جریمه نقدی زنان محجبه در دانمارک

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۶۵۶۹

جریمه نقدی زنان محجبه در دانمارک

یک زن در دانمارک، نخستین فردی است که تاکنون به خاطر نقض قانون ممنوعیت حجاب جریمه شده است. قانون جنجال برانگیز ممنوعیت پوشاندن صورت در این هفته به تصویب رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "تیتریک"؛ دانمارک زنانی را که ممنوعیت حجاب را نقض می کنند، جریمه می کند.یک زن در دانمارک، نخستین فردی است که تاکنون به خاطر نقض قانون ممنوعیت حجاب جریمه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون جنجال برانگیز ممنوعیت پوشاندن صورت در این هفته به تصویب رسیده است.

  پلیس دانمارک گفت که یک زن 28 ساله روز جمعه در هورشلم (Hørsholm)، شمال کپنهاگن (پایتخت دانمارک)، 1000 کرون دانمارکی (حدود 155 دلار) جریمه شد.سخنگوی پلیس گفت که در پی مجادله روز جمعه میان یک زن محجبه و زنی دیگر، از یک مرکز خرید با پلیس تماس گرفته شد.   او افزود که هر دو زن به خاطر ایجاد بی نظمی جریمه شدند.   منتقدان می گویند؛ قانونی که در ماه مه به تصویب رسید، بر زنان مسلمان ظلم کرده و حقوق آنها را نقض می کند.طبق قانون جدید، افرادی که در عموم از پوشیه استفاده می کنند، از 1000 کرون دانمارکی (برای تخطی در بار اول) تا 10000 کرون (حدود 1550 دلار) برای تخلف چهارم جریمه می شوند.     صدها نفر از تظاهرکنندگان با پوشیدن نقاب و پوشیه در کپنهاگن گردهم آمدند. پلیس گفت که در طول اعتراض این ممنوعیت اعمال نخواهد شد، زیرا مردم حق تظاهرات دارند.چندین زن با زدن نقاب (پوششی که بدن را جز چشم ها به طور کامل می پوشاند) به CNN گفتند که این ممنوعیت خروج آنها از منزل را برای بردن کودکان به مدرسه، خرید مایحتاج زندگی و یا حضور در جامعه مشکل می سازد.   گروه حقوقی عفو بین الملل این ممنوعیت را به عنوان نقض تبعیض آمیز حقوق زنان که اثر منفی ویژه ای بر زنان مسلمان دارد، محکوم کرد.فوتیس فیلیپو (Fotis Filippou) مدیر سازمان عفو بین الملل در اروپا گفت: "ممکن است برخی از محدودیت های خاص در پوشاندن کامل صورت برای اهداف امنیت عمومی قانونی باشد، اما این ممنوعیت پوشش نه ضروری است، نه متناسب و حقوق زنان را در آزادی بیان و آزادی مذهب نقض می کند."   مارتین هنریکسن (Martin Henriksen) عضو پارلمان حزب مردم دانمارکی که این ممنوعیت را مطرح کرد، گفت که از پیشرفت قانونی که به عنوان یک گام مهم برای کشور و ارزش های آن توصیف کرد، خوشنود است.سایر کشورهای اروپایی نیز پوشش صورت را محدود می کنند. فرانسه در سال 2011، پوشاندن کامل صورت را ممنوع کرد، در حالی که بلژیک، اتریش، هلند و بخش هایی از سوئیس محدودیت هایی را دارند، برخی از کشورهای اروپایی این مسئله را مورد بحث قرار داده اند.     انتهای پیام/       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • ممنوعیت استفاده از «چراغ زنون» و استیکر
  • ممنوعیت استفاده از چراغ زنون و استیکر تزئینی برای خودرو
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند