Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دهه پنجاه به سر می‌بردیم که ایوب عسگرخانی با انتقال به السالمیه کویت، اولین لژیونر تاریخ باشگاه پرسپولیس شد. حالا بعد از گذشت حدود نیم قرن، باشگاه سرخپوش تهرانی با ارسال ۵۰ لژیونر به اقصی نقاط جهان به صورت مستقیم در بین تیم‌های وطنی رکورددار است.

یکی از خبرگزاری‌های فرانسوی در قالب یک گزارش اشاره کرده بود که بازیکنان ایرانی بعد از ورود کارلوس کی روش به حضور در لیگ‌های خارجی علاقمند شدند و کوچ آنها در چند سال گذشته شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال می‌توان این قضیه را در شمای کوچکتر و در تیم پرسپولیس هم مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: مارکوپولوهای فوتبال ایران را بشناسید+ جزئیات

برانکو ایوانکوویچ با تیم توانمند و فوق العاده‌ای که ساخته توانسته با فاصله بهترین تیم ایران شود و همین مسئله بازیکنان این تیم را نسبت به بقیه بازیکنان، برجسته کرده است. می‌بینیم که در حضور برانکو ۵ ستاره پرسپولیس راهی لیگ‌های خارجی چه در آسیا و چه در اروپا شده‌اند.

مهدی طارمی و رامین رضاییان اولین نفراتی بودند که هوای لژیونر شدن در زمان برانکو به سرشان زد. آنها به اتفاق هم و به یک باره با تیم ناشناخته ریزه اسپور ترکیه به توافق رسیدند و خیلی ناگهانی تصویرشان هنگام عقد قرارداد با رئیس باشگاه مذکور در فضای مجازی و سایبری دست به دست شد. طارمی زودتر و رامین دیرتر پشیمان شدند و برگشتند. مهدی حدود یک فصل دوام آورد، اما بازهم هوای خارج از ایران به سرش زد.

مهاجم تنگستانی سرخپوشان این بار راهی قطر شد تا مثل کریمی و دایی و ... از حاشیه خلیج فارس به اروپا برود و در قاره سبز ماجراجویی کند. انتقال مهدی به الغرافه انجام شد و حالا این بازیکن بیش از نیم فصل است که در جمع زرد و‌ آبی‌ها به اتفاق وسلی اسنایدر و ... توپ میزند و انصافا خوب هم بازی می‌کند.

ماجرای رامین کمی متفاوت بود. او تا پایان لیگ شانزدهم در جمع سرخپوشان ماند اما برانکو تمایلی به حفظ کردنش نداشت. دل آقای سرمربی با مدافع راست جاه طلبش هیچ وقت صاف نشد و رامین بعد از مدتی بدون تیم بودن راهی اوستنده بلژیک شد. رضاییان دوران پر افت و خیزی را در ژوپیلر لیگ داشت.

رضاییان با تمرینات شبانه روزی فیکس شد اما با یک اشتباه دوباره به ته چاه برگشت خورد. رامین دست از تلاش برنداشت و بازهم ادامه داد و این روزهای آفتابی و ابری بارها برایش تکرار شد و حالا هم بعداز ترک اوستنده تیم جدیدی را برای خودش پیدا نکرده است.

صادق محرمی نفر بعدی است. یک مدافع راست دیگر که داستان ترانسفرش به کلی با رامین متفاوت بود. برانکو به یمن حضور او خیلی راحت رضاییان را کنار گذاشت. صادق هم در اوج جوانی پخته کار کرد و از میانه‌های فصل زمزمه‌های حضورش در دیناموزاگرب، تیم اول فوتبال کرواسی و باشگاه سابق برانکو به گوش رسید. حتی محرومیت پرسپولیس از پنجره نقل و انتقالاتی هم سد راه صادق نشد و او با بدرقه گرم پروفسور لباس آبی به تن کرد و خیلی زود هم فیکس تیمش شد و حتی گل به خودی هم نتوانست او را از جمع 11 بازیکن اصلی کنار بیندازد.

فرشاد احمدزاده. روزگاری می‌گفتند پسر خوانده برانکو است و پیرمرد کروات به او اعتقاد فراوانی دارد؛ همینطور هم بود اما در انتهای فصل به خاطر بحث بازوبند مقداری رابطه این دونفر تیره و تار شد. در ادامه فرشاد هوای لژیونر شدن به سرش زد و با پیشنهاد تیم اسلاسک ووروسلاو لهستان روبرو شد. خیلی زود مقدمات انتقال فراهم شد و فرشاد بعد از میلاد عبادی پور، به دومین لژیونر تاریخ ایران در این کشور بلوک شرقی شد.

در نهایت پنجاهمین لژیونر تاریخ پرسپولیس وحید امیری بود. آقای آرام و بی‌حاشیه فوتبال ایران بعد از درخشش در جام جهانی مورد توجه چند تیم اروپایی قرار گرفت و به یکی از بهترین پیشنهادها جواب مثبت داد. وحید به اقتضای سن و سالش و همچنین تجربه فضای فوتبال خارج از ایران پیشنهاد تیم پنجم فوتبال ترکیه را قبول کرد و ترابوزانی شد. امیری یکی از مردان همیشه ثابت پرسپولیس برانکو بود اما نسبت به احمدزاده، او حق بیشتری برای لژیونر شدن در این برهه داشت.

در کنار این 5 نفر، بازیکنانی نظیر رضا کرملاچعب و همچنین شهاب زاهدی هم با رفتن به لیگ‌های فنلاند و ایسلند، ضمن آشکار ساختن این نکته که کشورهای یاد شده هم لیگ حرفه‌ای دارند؛ تعداد لژیونرهای پرسپولیس در زمان برانکو را افزایش دادند.

حال باید دید در این روزها که برانکو خواسته یا ناخواسته مقدمات حضور ستاره‌هایش در فوتبال خارج از این مرز و بوم را مهیا می‌کند نفر بعدی اردوی سرخپوشان برای این امر چه کسی خواهد بود؟ علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، علی علیپور یا ...؟

منبع: میزان

انتهای پیام/

تمام ستاره‌هایی که در زمان برانکو لژیونر شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معنوی‌نژاد: هدفی داشتیم که به آن نرسیدیم

لژیونر والیبال ایران گفت: ما در تیم ساتورینا هدفی داشتیم که به آن نرسیدیم، ولی حالا زمان آن است که دوباره تلاش کنیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد معنوی‌نژاد ملی‌پوش پیشین والیبال ایران در فصل گذشته برای تیم ساتورینا در سری A بازی کرد، ولی خیلی زود مصدوم شد و تیمش هم به سری A2 سقوط کرد.

نیمه نهایی لیگ برتر والیبال| گام نخست فولاد به سمت فینال

جواد معنوی‌نژاد در مورد فصلی که پشت سر گذاشت، اظهار داشت: فصلی که گذراندیم اصلاً چیزی نبود که به‌عنوان یک بازیکن، انتظار داشتم. ما هدفی داشتیم که به آن نرسیدیم، ولی حالا زمان آن است که دوباره تلاش کنیم. بازیکنان بزرگی جذب تیم شده‌اند و تیم خوبی تشکیل شده است. مطمئنم فصل فوق‌العاده‌ای را در پیش داریم و علاوه بر این، مربی باتجربه‌ای نیز ما را هدایت خواهد کرد.

لژیونر والیبال ایران در مورد مصدومیت خود گفت: پزشکان اعتقاد دارند روند بهبود مصدومیت من به خوبی و با موفقیت طی شده است و از نتیجه درمانم راضی هستند. در مرحله بعدی به اردوی تیم در کاتانیا ملحق می‌شوم و هر چه در توان دارم به کار خواهم گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی چین
  • سفال‌منش:۳ لژیونر فوتسال مصدوم شدند؛چه کسی مسئولیت می‌پذیرد؟
  • عکس| صفحه پرسپولیس آبی شد
  • عملکرد متفاوت ۱۲ لژیونر تیم ملی ایران
  • بیانیه باشگاه اسپانیایی درباره جدایی لژیونر فوتسال ایران
  • لژیونر لالیگایی ایران فسخ کرد
  • مهدی قائدی؛ درخشش در امارات و حواشی زندگی شخصی | لژیونر پلاس
  • معنوی‌نژاد: هدفی داشتیم که به آن نرسیدیم
  • نگاهی به بازیکنان همنام معروف در تاریخ فوتبال ایران