Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@17:09:15 GMT

مبارز حافظ قرآن؛ محصول مشترک ایران و الجزایر

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۷۰۱۱

مبارز حافظ قرآن؛ محصول مشترک ایران و الجزایر

به گزارش ایکنا؛ احمد بای بن محمد شریف (زاده:۱۷۸۶- درگذشته:۱۸۵۰) فرزند محمد الشریف و از خانواده «ابن قانه» یکی از بزرگ‌ترین شیوخ عرب در منطقه الصحرای الجزایر بود.

احمد بن محمد در شهر «قسنطینه» الجزایر متولد شد و در حالی که در سنین جوانی بود پدرش را از دست داد و به همراه مادرش از قسنطینه به منطقه الصحرا رفت و تحت سرپرستی عموهایش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفظ قرآن
احمد بای قرآن را به طور کامل حفظ کرد و قوانین زبان عربی را فرا گرفت. او در ۱۲ سالگی به سفر حج رفت و به همین خاطر از همان زمان به حاج احمد ملقب شد.

براساس نقل قول‌هایی که شده است سرانجام احمد بای در سال ۱۸۵۰ در حالی که تحت اقامت اجباری به سر می‌برد به وسیله سم به قتل رسید و در «سیدی عبد الرحمان الثعالبی» در پایتخت الجزایر به خاک سپرده شد.

بنا بر اخبار رسیده، فیلمبرداری از فیلم «احمد بای» به کارگردانی جمال شورجه و با حضور وزیر فرهنگ الجزایر و امیر موسوی، رایزن فرهنگی ایران در شهرک سینمایی CADC الجزیره پایتخت الجزایر آغاز شده است.

داستان فیلم
این فیلم داستان بخش‌هایی از زندگی احمد بای، مبارز و حافظ کل قرآن الجزایری را روایت می‌کند که در دوران حکومت عثمانی، حاکم منطقه قسنطینه در الجزایر بود و سال‌ها به مبارزه با استعمارگران فرانسوی پرداخت.

تهیه‌کنندگی این فیلم را «سمیره حاج جیلانی» از الجزایر برعهده دارد و یک تیم متخصص ایرانی در زمینه جلوه‌های ویژه، بدلکاری،چهره‌پردازی، فیلمبرداری، صدا‌برداری با جمال شورجه همکاری می‌کنند و در عین حال شماری از هنرمندان الجزایری نیز با تیم ایرانی همکاری کرده و به صورت عملی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا الجزایر احمد بای جمال شورجه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان رعب و وحشت در احمد گوراب رشت دستگیر شدند

عاملان نزاع، قمه‌کشی و رعب و وحشت منطقه احمد گوراب شهرستان رشت توسط پلیس دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری، قمه‌کشی، ایجاد رعب و وحشت و راه‌بندان توسط دو نفر با یک میوه‌فروش سیار در منطقه احمد گوراب شهرستان رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

با توجه به اینکه متهمان از صحنه نزاع متواری شده بودند، مأموران پلیس امنیت عمومی استان پس از تحقیقات صورت گرفته و اقدامات نامحسوس این افراد را که از اراذل و اوباش سابقه‌دار هستند، شناسایی و آن‌ها را حین تردد در منطقه یخ‌سازی دستگیر و یک تیغه قمه از آن‌ها کشف شد.

علت نزاع، اختلاف بر سر محل کاسبی بوده است و متهمان ۳۵ و ۳۷ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.‌

کد خبر 751503

دیگر خبرها

  • عاملان رعب و وحشت در احمد گوراب رشت دستگیر شدند
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • چشم تیم ملی به جمال کاپیتان جدید روشن شد
  • همکاری‌های مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر؛ زوج همیشه جذاب
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • ۱۵ هزارکرمانی در طرح زندگی با آیه ها حافظ ۳۰ آیه‌ منتخب قرآن شدند
  • مروری بر سانسورهای عجیب در صدا و سیما/ از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر (فیلم)
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان