Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@22:52:46 GMT

با «بیابوم» سفر کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۷۳۴۶

با «بیابوم» سفر کنید

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه «بیابوم» به تهیه کنندگی سیدمهدی حسینی در گروه تولید این شبکه ساخته شده و در قسمت اول به قزوین سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، تهیه‌کننده این برنامه گفت: در این مستند ۹۰ قسمتی، به موضوعات مهمی از جمله معرفی جاذبه‌های گردشگری کمتر دیده شده، معرفی راه‌های مختلف سفرکردن و رسیدن به این جاذبه‌های گردشگری و دیگری ثبت و احیای غذاهای محلی ایرانی، بازی‌های بومی‌محلی و آداب‌و‌رسوم اقوام ایرانی می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی که اجرای «بیابوم» را هم برعهده دارد، افزود: در هر استان سه نقطه گردشگری را برای معرفی درنظر گرفته‌ایم. اما این سه نقطه را پشت سر هم به‌نمایش نمی‌گذاریم؛ به صورتی که هر چند قسمت یک بار دوباره به شهر قبلی برگردیم.

وی تصریح کرد: چون یکی از بخش‌های این برنامه معرفی چهره‌های فرهنگی، هنری و ... استان مدنظر است، در قسمت‌های آینده قرار است در هر بخش یکی از بهترین مجری‌های همان استان نیز به برنامه اضافه شود.

مجری مستند «بیابوم» با بیان اینکه در اولین قسمت به استان قزوین سفر کرده‌، ابراز کرد:از جاذبه‌های این برنامه این است که ما به‌صورت ویژه به غذاهای سنتی ایرانی می‌پردازیم که توسط مادربزرگ‌ها و مادرهایی طبخ می‌شوند که سال‌ها در آن روستا در خانه‌های قدیمی این غذاها را درست کرده‌اند.

در بخش نهایی برنامه‌ که حدود هفت دقیقه است، از شهر به روستایی می‌رویم که خانه بوم‌گردی دارد و نحوه اقامت مسافر در این خانه‌ها را به‌نمایش می‌گذاریم.

مستند ایران‌شناسی «بیابوم» شنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن قرار می‌گیرد و در ساعت ۰۶:۳۰ روز یکشنبه بازپخش می‌شود.

خبرنگار: فاطمه زاهد

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قزوین سفر مستند آی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت:در این هفته برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری تدارک دیده شده است.
کمال حیدری افزود: اصفهان پایتخت ورزش‌های زورخانه‌ای است که در همین راستا در میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است.
دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز با بیان هدف این برنامه مبنی بر ارائه شاخص‌های هویتی اصفهان و آگاه بخشی به مسافران و شهروندان گفت: این برنامه‌ها با چند محور مکتب موسیقی اصفهان، تئاتر‌های خیابانی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، هفته فیلم اصفهان، برنامه‌های اندیشه، فکری و فلسفه محور، نماد‌ها و اسطوره‌ها و … برپا می‌شود.
میثم بکتاشیان با اشاره به برنامه بین‌المللی سومین جشنواره و مسابقه پوپک افزود: در این دوره ۹ هزارو ۳۳۲ نفر شرکت و هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا ارسال شده است.
وی گفت: ۲۵۰ تئاتر خیابانی و پرده خوانی اجرا و در کنار آنها نمایش خیمه شب‌بازی در مدارس اصفهان، بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، استند مشاهیر و شهدا و … برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در مناطق مختلف و نقاط مرکزی شهر اصفهان را اینجا ببینید.
هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت مقارن با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته امسال (اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی) است.

طرح نامگذاری هفته اصفهان آبان ۱۳۸۴ در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

شیخ بهاالدین محمد العاملی مشهور به شیخ بهایی یکی از چهره‌های ملی و بین المللی است، او علاوه بر علوم شرعی در ریاضیات، فیزیک، هندسه، مکانیک و نجوم هم تبحر داشت.

شیخ بهایی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان رحلت کرد و بنا به وصیتش در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • راه رفتن وارونه!