Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@20:52:16 GMT

عمران خان نامزد پست نخست وزیری پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۸۱۵۶

حزب تحریک انصاف پاکستان امروز (دوشنبه) رسما عمران خان را به عنوان نامزد این حزب برای پست نخست وزیری معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، یکی از سخنگویان حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان گفت: روز دوشنبه نشست کمیته پارلمانی این حزب در یکی از هتل‌های محلی در اسلام آباد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تمامی اعضای منتخب این حزب دستور داده شده تا در این جلسه حاضر باشند.

به گفته منابع این حزب، این کمیته پارلمانی رسما عمران خان را به عنوان نامزد حزب تحریک انصاف پاکستان برای پست نخست وزیری معرفی خواهد کرد.

پیروزی عمران خان در انتخابات اخیر همچنین این اطمینان را به حزب تحریک انصاف پاکستان داده که می‌تواند دولت خود را در ایالت‌های پنجاب و خیبر پختونخواه و همچنین پایتخت پاکستان تشکیل دهد.

انتظار می‌رود عمران خان با به دست آوردن ۱۱۶ کرسی مجمع ملی و همچنین جلب حمایت احزاب کوچکتر و نامزدهای مستقل به عنوان نخست وزیر آتی پاکستان انتخاب شود.

به گفته سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان این حزب در حال حاضر در موضع مشخصی برای تشکیل دولت در اسلام‌آباد قرار دارد چراکه تعداد کرسی‌های کنونی این حزب در مجمع ملی پس از پیوستن نامزدهای مستقل به این حزب به ۱۲۵ کرسی رسیده است.

متحدان و کرسی‌های رزرو شده تعداد کل کرسی‌های حزب تحریک انصاف را در مجمع ملی به ۱۷۴ کرسی خواهد رساند.

به گفته منابع حزبی، حزب تحریک انصاف پاکستان پس از به دست آوردن حمایت حزب ملی بلوچستان شاخه منگال ۱۷۷ کرسی در مجمع ملی خواهد داشت.

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان در انتخابات ۲۵ ژوئیه به عنوان بزرگترین حزب واحد با ۱۱۶ کرسی در مجمع ملی ظاهر شد.

از سوی دیگر، ائتلاف احزاب اپوزیسیون علیه حزب تحریک انصاف پاکستان اعلام کرده است که نامزد خود را برای پست نخست وزیری اعلام خواهد کرد.

این احزاب از جمله حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز، حزب مردم پاکستان، حزب متحد مجلس امل و حزب ملی عوامی تصمیم گرفتند تا نامزدهای توافقی خود را برای پست‌های نخست وزیری، ریاست مجمع ملی و معاون رئیس مجمع ملی معرفی کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد

سازمان برنامه عمران ملل متحد در گزارشی گفت که کار بازسازی غزه ممکن است تا قرن بعدی به طول انجامد و حداقل ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد یا برنامه عمران ملل متحد (UNDP)، به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که اگر بازسازی غزه همانند جنگ‌های سابق انجام شود، تا 80 سال طول خواهد کشید و تا قرن بعدی ادامه خواهد یافت.

این سازمان گفت در صورتی که مصالح لازم به سرعت وارد غزه شود و کار بازسازی با سرعت پیش برود، می‌توان امیدوار بود که این کار تا سال 2040 به اتمام برسد.آمار شوکه‌کننده از تجاوزات اشغالگران به بخش کار و اقتصاد غزه در این گزارش همچنین آمده است که بازسازی غزه حداقل 40 الی 50 میلیارد دلار هزینه دارد و علاوه بر این تبعات اجتماعی و اقتصادی جنگ چندین نسل را درگیر خود کرده و دهها سال طول خواهد کشید.

به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل، برای بازسازی غزه باید 37 میلیون تن آوار ساختمان‌ها جا‌به‌جا شود که 300 کیلوگرم برای هر متر مبع می‌شود و این در حالی است که به دلیل وجود بمب‌ها و مواد منفجره عمل نکرده، کار آواربرداری با خطرات زیادی همراه است.

در این راستا دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز گذشته در گزارشی درباره آمار خسارت‌هایی که جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر به غزه وارد کرده است اعلام کرد که مجموعه خسارات اولیه مستقیم تجاوزات اشغالگران علیه نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون بالغ بر 33 میلیارد دلار بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم اشغالگر همچنین 15 بخش مربوط به کار و زندگی را در غزه نابود کرده که این بخش‌ها عبارتند از بخش مسکن و خانه، بخش خدمات و شهرداری‌ها، بخش تجاری، بخش صنعتی، بخش دولتی، بخش کشاورزی، بخش بهداشت، بخش آموزشی، بخش رسانه، بخش تفریح و هتل‌ها، بخش ارتباطات و اینترنت، بخش حمل و نقل و بخش برق. در این بخش‌ها ده‌ها هزار نفر شغل و تجارت خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • تاثیر جنگ غزه بر انتخابات انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه در انتخابات انگلیس
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • اعتراض دانشجویان مساله فلسطین و غزه را جهانی کرد
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد