Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:33:51 GMT

مصر از اوایل 2019 واردات گاز از اسرائیل را آغاز می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۸۴۰۵

مصر از اوایل 2019 واردات گاز از اسرائیل را آغاز می‌کند

منابع مصری فاش کردند که یک شرکت خصوصی در این کشور قصد دارد از اوایل 2019 واردات گاز طبیعی از اسرائیل را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، منبعی در بخش نفت و گاز مصر اعلام کرد: قرار است یک شرکت خصوصی مصری از اوایل 2019 از اسرائیل گاز وارد کند. روند وارد کردن گاز ابتدا در مقادیر اندکی خواهد بود تا در ماه سپتامبر به اوج خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت دلفینوس مصر فوریه گذشته توافقی را برای واردات گاز از اسرائیل امضا کرد. این توافق جنجالی را در میان مصری‌ها درباره منافع و زیان واردات گاز از اسرائیل به راه انداخته است آن هم در زمانی که مصر استخراج گاز را از میدان "ظهر" که بزرگترین میدان گازی در دریای مدیترانه است، آغاز کرده است.

در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ این مصر بود که به اسرائیل گاز صادر می‌کرد و این صادرات سهمی ۴۰درصدی در گاز وارداتی اسرائیل داشت.

 به موجب قرارداد شرکت مصری دولفینوس با طرف اسرائیلی، اسرائیل در مدت ده سال مجموعاَ ۶۴ میلیارد متر مکعب گاز به مصر صادر خواهد کرد و ارزش کل این قرارداد بزرگ گازی ۱۲ میلیارد یورو برآورد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسراييل مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «رجب طیب اردوغان» اظهارداشت: آنچه از سوی [رژیم]اسرائیل علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود، قابل قبول نیست و اسرائیل تاکنون حدود ۴۰ هزار فلسطینی را کشته است. ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم در مقابل این جنایات سکوت کنیم.

وی اضافه کرد: مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

اردوغان اضافه کرد: در دیدار سال گذشته خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در آمریکا در حاشیه نشست‌های سازمان ملل متحد، مواضع خود و گام‌هایی را که باید برداشته شود به او گفتم، اما نتانیاهو بی‌رحم است و بی‌رحمی او از طریق قتل عام علیه فلسطینی‌ها استفاده شد و ما نمی‌توانستیم بیشتر از این صبور باشیم.

رئیس جمهوری ترکیه خاطرنشان کرد: برخی احزاب سیاسی در ترکیه قبل از انتخابات به ما در رابطه با روابط با اسرائیل حمله می‌کردند و این حملات غیرقابل توجیه بود. ما تا پایان انتخابات صبر کردیم و اکنون تصمیم به قطع کامل روابط تجاری با اسرائیل گرفتیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت تجارت ترکیه پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تایید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • آغاز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود
  • افتتاح فرودگاه بین المللی کربلا در اوایل سال آینده میلادی
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است