Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@07:19:42 GMT

دولت حمایت نکند، بازار منطقه را از دست می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۲۸۴۳۹

دولت حمایت نکند، بازار منطقه را از دست می‌دهیم

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز در کشور موضوع جنگ اقتصادی مطرح است و درصورتی که دولت حمایت لازم را از فعالان اقتصادی و بازرگانان نداشته باشد، بزودی بازار اقتصادی منطقه را از دست خواهیم داد. ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید احمد حسینی اقتصاد دان و عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اعلام مطلب فوق افزود : ابتکار رهبرمعظم انقلاب در تشکیل اتاق جنگ اقتصادی  برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در نوع خود بدیع و خلاقانه است و لازم است تا با انسجام هر چه بیشتر پیروز میدان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در شرایط کنونی حمایت از بازرگانان و فعالان اقتصادی معتبر و معتقد به نظام در جامعه ضروری است. این در حالیست که بیش از 1500 هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی در جامعه است، بنابراین حتی اگر کشور با التهابات ارزی مواجه نباشد، باید مدیریت نقدینگی و حمایت های ویژه از فعالان اقتصادی که صادرات و واردات انجام می دهند در کشور اتفاق بیفتد، لذا باید از سرمایه‌گذاری‌ها و توان عملیاتی این افراد در افزایش صادرات و بهبود کسب و کار  حمایت‌های کامل صورت گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: با اجرای اصل 44 و کاهش حضور دولت دربخش خصوصی می توان گام موثری در تقویت بازار اقتصادی منطقه برداشت .

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,77,78/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: در همایش سرمایه گذاری و توسعه (کرمان آیدکس) باید از همه ظرفیت‌ها برای تبدیل تهدید‌های استان از جمله کمبود آب، هوای خشک، عدم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و معدنکاری سنتی به فرصت استفاده کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع گروهی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس از ۲۴ الی ۲۷ اردیبهشت ماه جاری افزود: در این همایش با تاکید بر نگرش فناورانه و نوآورانه با گرایش به سرمایه گذاری به دنبال ایجاد صنایعی برای تولید ثروت و غناوری در کرمان هستیم. 

وی افزود: در این همایش پیش نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برای توسعه اقتصادی استان مطرح و بررسی و همچنین شرایط مطلوب برای استقرار نظام کسب و کار پیش برنده در کشور و استان تعریف می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: قرار است ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سرمایه گذاری در این همایش معرفی و ارائه شود که امیدواریم رفسنجان بتواند در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی بتواند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معرفی کند. 

*به نظر می‌رسد رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد

طبیب زاده، تصریح کرد: رفسنجان در گذشته در احداث برخی پروژه‌ها مانند راه اندازی فرودگاه، شرکت کشت و صنعت، برخی تجهیزات بیمارستانی و... در استان جزء اولین‌ها بود، اما به نظر می‌رسد مدتی است از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد.

او اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان طی سال‌های اخیر تاحدودی توانسته بخشی از این غفلت را جبران کند به طوری که با پیگیری‌های این مجموعه راه‌اندازی خط ریلی احمدآباد- منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان جز مصوبات سفر ریس جمهور قرار گرفته و همچنین سال گذشته ۲۵ طرح بزرگ سرمایه گذاری در این منطقه نهایی و یا آغاز شده است. 

وی افزود: شرکت صنایع مس نیز پایه قوی سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان است که اقدامات و فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد که باید قدردان این مجموعه بود.

دیگر خبرها

  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • بررسی راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی
  • آفریقا ظرفیت جذب انواع کالاهای ایرانی را دارد
  • راهکارهای رفع چالش های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • راهکار‌های رفع چالش‌های ارزی فعالان اقتصادی بررسی شد
  • عضو اتاق بازرگانی:بانک مرکزی درحمایت ازتولید نمره قبولی گرفت