Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، علی، مرتضی و امیر حسن‌پور به ترتیب رتبه ۷۷۹، ۹۵۲ و ۱۰۴۴ در رشته تجربی در منطقه سوم را کسب کردند.

 

این برادران که موفقیت خود را حاصل زحمات والدین و معلمان خود میدانند توکل به خدا، تلاش و جدیت را سرلوحه کار خود قرار دادند تا بار دیگر شاهد درخشیدن دانش آموزان این منطقه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هر سه برادر پزشکی را از اولویت های انتخاب رشته خود میدانند و پس از آن داروسازی اما مرتضی علاقه اش به دندانپزشکی بیشتر است و امیر نیز پس از پزشکی علاقه به رشته فیزیوتراپی دارد.

 

برادر بزرگتر سه قلوها دانشجوی پزشکی دانشگاه بیرجند و پدر و مادر آنها هر دو فرهنگی هستند.

 

علی در مصاحبه با خبرنگار ما از درس خواندن خود پس از امتحانات نهایی سال آخر دبیرستان خود گفت و اینکه پس از نوروز بیش از ۱۰ ساعت مطالعه داشتند.

 

امیر از کمبود مؤسسه‌های آموزشی در شهر عشق آباد گفت و اینکه در آزمون های آموزش و پرورش و از کتاب های کمک آموزشی برای کمک درس خود استفاده میکردند.

 

مرتضی دوست دارد همه در یک دانشگاه قبول شوند.

 

او حتی آخرین بار جدایی از دو قل خود را بخاطر نمی آورد و تنها مسابقات استانی فرهنگی، هنری را در ذهن یادآور می‌شود که به دلیل بیماریش نتوانست با آنها همراهی کند.

 

آقای احمد حسن پور پدر سه قلوها در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز در بخش دستگردان می‌گوید: در ابتدا برای بزرگ کردن فرزندانمان نگران بودم اما خوشبختانه هر چه بزرگتر شدند و استعداد آنها را در درس خواندن می‌دیدم خوشحال‌تر می‌شدم و اکنون از موفقیت آن‌ها در کنکور بسیار خوشحالم و تمام خستگی ها و تلاش و زحمات من و مادرش بر طرف شدند و باعث افتخارمان هستند.

 

وی در پاسخ به این که موفقیت فرزندان‌تان را در چه می‌بینید گفت: ایمان به خدا، انجام تکالیف دینی، همت و تلاش خود آنها و معلمین دلسوزشان و تهیه کتاب های آموزشی را موفقیت فرزندانم می دانم و اعتقاد دارم که هر چقدر در بحث آموزش هزینه کنیم، در واقع سرمایه‌گذاری است و اکنون پاداش سرمایه‌گذاری نصیبم شده است و خدا را از این بابت شکر می‌کنم.

 

پدر سه قلوها می‌گوید دوست دارم سه قلوها در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در شهر بیرجند قبول شوند چراکه برادر بزرگترشان نیز آنجا مشغول به تحصیل است.

 

آقای حسن پور از جدایی سه قلوها از هم نگران است و می گوید: سه قلو ها وابستگی عاطفی زیادی به هم دارند احتمال اینکه در صورت جدا شدن از هم مشکلات زیادی برایشان به وجود آید و خدای نکرده به مشکلات روحی دچار شوند زیاد است و امیدوارم که چنانچه اتفاقی افتاد که بخواهند از هم جدا شوند مسئولین حمایت کنند در صورت مقدور بودن هر سه در یک شهر مشغول به تحصیل باشند.

 

خانم نرگس رجب زاده مادر سه قلو ها نیز از دوری سه فرزندش از خانواده نگران است و میگوید: از این که رتبه خوبی کسب کردند خیلی خوشحالم اما یقیناً هر مادری نگران دور شدن فرزندانش است به خصوص ما که خانواده پرجمعیتی بودیم و یک دفعه تنها شدن و دوری فرزندان برای ما سخت خواهد بود و یقینا از این بابت نگران هستم.

 

 وی افزود: اگر اتفاقی بیفتد که هر چهار فرزندم در یک شهر مشغول به تحصیل شوند و از طرفی اداره آموزش و پرورش هم برای انتقالی من و پدرشان موافقت کند حتما به آن شهر خواهیم رفت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها

ایسنا/یزد کمتر از یک روز به برگزاری مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ زمان باقی است و فضای ذهنی داوطلبان آمیخته با امیدواری به کسب نتایج دلخواه و البته استرس و اضطراب است.

ماراتن کنکور در استان یزد نیز با حضور ۱۵ هزار و ۳۲۴ نفر طی روزهای آتی برگزار می‌شود تا داوطلبان در نوبت اول این آزمون اندوخته‌های علمی خود را محک بزنند. به طور حتم آن گروه از داوطلبانی که با هدف مشخص، دو تا سه سال پایانی دوره تحصیلی خود را با برنامه‌ریزی برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر خود گذرانده‌اند، باید منتظر کسب نتایج بهتری نسبت به آن دسته از دانش آموزانی باشند که مدت کمتری به مرور دروس و کسب مهارت تست زنی صرف کرده‌اند.

برای اطلاع از حال و هوای داوطلبان کنکور امسال به سراغ تعدادی از آنها رفتیم؛ عمدتاً توکل بر خدا می‌کنند و ضمن امیدواری به نتیجه آزمون، می‌گویند؛ اضطراب دارند و احساس می‌کنند بسیاری از مواردی که بارها مرور کرده‌اند، گاهی از ذهن‌شان پاک می شود. امید دارند که نتیجه زحمات خود را ببینند اما استرس نیز تا روز برگزاری آزمون آنان را رها نمی‌کند.

«مریم حسینی» دانش‌آموز رشته تجربی است و برای قبولی در یکی از رشته‌های زیر مجموعه پزشکی و پیراپزشکی تلاش می‌کند.

وی درباره احساس خود به خبرنگار ایسنا می‌گوید: استرس زیادی دارم، البته می‌دانم که تمام تلاش خود را کرده و مطمئن هستم که در یکی از رشته‌های مورد نظرم قبول می شوم اما از این که زمان باقی مانده برایم کندتر از معمول در حال گذر است، استرس بیشتری می‌گیرم.

وی اضافه می‌کند: اولین انتخاب من به طور حتم قبولی در دانشگاه‌های سراسری و مراکز آموزش عالی زیر مجموعه آنهاست اما اگر دانشگاه آزاد اسلامی هم قبول شوم، باز هم خوشحال می‌شوم زیرا معتقدم که مهم کسب مهارت و دانش است که بستگی به خود فرد دارد.

«علی میرزایی» نیز در رشته ریاضی درس می خواند. او رشته مهندسی برق را دوست دارد و این رشته را به صورت تجربی در سال‌های اخیر آموخته است.

وی اظهار می‌کند: آرزوی من این است که رشته برق را به صورت علمی و دانشگاهی در دانشگاه بگذرانم و مدرک کسب کنم اما اگر قبول هم نشوم، مهم نیست چرا که من تا اندازه زیادی مهارت تجربی در این رشته و کاربرد آن در بخش‌های صنعتی و حتی خانگی را کسب کرده‌ام.

«رامین شکرابی» نیز داوطلب گروه آزمایشی هنر است. او یک سال گذشته را روزانه ۶ تا ۷ ساعت مطالعه کرده و سال دومی است که در آزمون سراسری شرکت می کند و البته علاقه‌اش به تئاتر و بازیگری است.

رامین می‌گوید: هر چند سال که پشت کنکور بمانم، مهم نیست ولی باید در رشته مورد نظرم در دانشگاه هنرهای زیبا قبول شوم.

وی ادامه می‌دهد: رتبه‌های امسالم در آزمون‌های آزمایشی نسبت به سال گذشته بهتر بود چرا که تلاش بیشتری کردم و امسال جدیت و عزم بیشتری برای قبولی در رشته مورد علاقه‌ام دارم. ضمن اینکه استرس زیادی هم دارم.

«سید سامان حسینی» یکی دیگر از داوطلبان کنکور هم می‌گوید: کنکور مانند یک جنگ است که باید بر سر یک رتبه و یک رشته بجنگی. روزانه ۹ تا ۱۰ ساعت درس می‌خوانم، در مدرسه پایگاه داریم اما من خواندن در خانه را ترجیح می‌دهم چون فضای خانه ارامش بهتر و بیشتری دارد.

یکی دیگر از داوطلبان کنکور سراسری رفتن به کتابخانه را نوعی اتلاف وقت می‌داند و می‌گوید: با وجود رخ دادن اتفاق ناگوار در زندگی‌ام خانواده کاملا مرا مورد حمایت قرار دادند، محیط خانه آرام است و نیازی نیست که برای درس خواندن به کتابخانه بروم، وقت رفت و آمد به کتابخانه را صرف درس خواندن می‌کنم.

«استرس و توکل بر خدا» جمله مشترکی است که در کلام بسیاری از داوطلبان کنکور به چشم می‌خورد؛ چه آنان که تلاش زیادی داشته و چه آنان که آزمون سراسری را چندان مهم و جدی تلقی نمی‌کنند.

البته هر چند گذر از سد کنکور برای ادامه مسیر زندگی داوطلبان کنکور مهم به شمار می‌آید ولی در سال‌های اخیر، کارشناسان آموزش و روانشناسان بسیار بر این جمله که «کنکور تعیین کننده اصلی مسیر زندگی نیست» تاکید دارند و برخی خانواده‌ها نیز دریافته‌اند که کنکور و پذیرش در دانشگاه تنها راه خوشبختی و سعادتمندی فرزندانشان نیست.

حتی مسئولان نیز بارها بر نیاز کشور به ویژه در حوزه‌های تولید به افراد ماهر و مهارت دیده تاکید کرده‌اند چرا که امروزه دیگر تنها با تحصیل و یادگیری تخصص به شیوه نظری و دریافت مدرک نمی‌توان مسیر توسعه پایدار کشور را رقم زد و کشور در کنار افراد متخصص و صاحب ایده، نیازمند نیروهای ماهر و با استعداد است.

این روزها برخی خانواده‌ها در کنار امر تحصیل، موضوع مهارت‌ افزایی فرزندان خود را مورد اهتمام دارند به طوری که بعضاً حتی فرزندان خود را از سنین کودکی در مسیر آموزش رشته‌های مهارتی، فنی و تخصصی مهم و مورد نیاز کشور قرار می‌دهند تا فرزندانشان پس از اتمام دوره تحصیلی، در سایر حوزه‌ها نیز صاحب مهارت باشند یا به فرض نگذراندن دوره آموزش عالی، بتوانند با تکیه بر مهارت خود امکان بیشتری برای ورود به بازار اشتغال و تاثیرگذاری بر جامعه داشته باشند.

البته با وجود این، هنوز هم برگزاری و شرکت در کنکور و پذیرش در دانشگاه برای بسیاری از خانواده‌ها و افراد، مرحله مهمی از زندگی محسوب می‌شود چرا که نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر شغلی، اقتصادی و حتی ازدواج آنان به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت به صورت سراسری در نقاط مختلف کشورمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی
  • «استرس» و «توکل بر خدا» کلام مشترک این روزهای کنکوری‌ها
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • رقابت بیش از ۵۲ هزار داوطلب در کنکور سراسری آذربایجان غربی 
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان