Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ بارها اقدام کره شمالی را برای بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی جنگ کره نشانی از پایبندی این کشور به تعهداتش دانسته است اما کارشناسان درباره تحسین این اقدام به عنوان گامی در راستای مذاکرات گسترده‌تر با هدف تحت فشار قرار دادن پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح هسته‌ای هشدار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، کارشناسان متذکر شده‌اند که کره شمالی پیش از این بقایای اجساد این سربازان را برای دستیابی به جایگاهی جهانی به آمریکا فرستاده است و ارسال ۵۵ تابوت اخیر را ابزاری برای باقی ماندن پیونگ‌یاتگ زیرچتر لطف دولت ترامپ دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هری کازیانیس، مدیر مطالعات دفاعی مرکز منافع ملی اظهار کرد: فکر می‌کنم کره شمالی متوجه است که مساله بقایای اجساد سربازان برای همه آمریکایی‌ها مساله‌ای احساسی است و متاسفانه می‌خواهند از سربازان ما برای دستیابی به نفوذ و قدرت استفاده کنند.

وی افزود،: پیش‌بینی‌ می‌کنم تا زمانی که روابط با پیونگ‌یانگ مثبت بماند، بقایای بیشتری را دریافت خواهیم کرد.

بروس کلینگر، مدیر سابق بخش کره در سیا که اکنون موسسه "هریتیج" مشغول فعالیت است نیز با کازیاس هم‌عقیده است. او بر این باور است که کره شمالی صدها مجموعه از بقایای اجساد سربازان آمریکایی را در اختیار دارد و آماده است که آن‌ها را به عنوان تاکتیکی در مذاکرات رو کند.

وی افزود، در حالی که آمریکا از بازگرداندن بقایای این سربازان به خانواده‌هایشان خوشحال است، کره شمالی نگاهی سودجویانه به این مساله دارد.

مقامات پنتاگون اعلام کرده‌اند که از شمار سربازانی که بقایای آنان  هنوز در دست کره شمالی است اطلاعی ندارند و در نگاه اول به نظر می‌رسد که بقایای بازگشته به آمریکا اخیرا کشف نشده و برای مدتی در کره شمالی نگهداری شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آمريكا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی اظهار کرد: وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید و فعالیت سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ و مه قابل پیش‌بینی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: زمان شروع این هشدار ظهر سه شنبه و زمان پایان آن پنجشنبه صبح خواهد بود.

داداشی لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و کاهش محسوس ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه قابل انتظار است.

کد خبر 6095560

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • ببینید | تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی