Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بنیاد اقتصادی کوثر، رحمت اله پریچهر مجری طرح زیتون، از افزایش تولید زیتون خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار از استان های مختلف پیش بینی می شود که امسال حدود ۸۵ هزارتن زیتون تولید شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ هزار تن افزایش خواهد داشت.

وی درباره آخرین وضعیت شیوع مگس زیتون در باغات افزود: آفت مگس زیتون در استان‌های شمالی گیلان،بخش‌های از زنجان و قزوین ممکن است گسترش پیدا کند که با توجه به آنکه بخشی از باغات به مرحله باردهی می‌رسند، مشکل خاصی را نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پریچهر ادامه داد: با توجه به باردهی ، تغذیه و هرس مناسب بخشی از باغات پیش‌بینی می‌شود که خسارت چندانی از ناحیه آفت مگس زیتون نداشته باشیم چرا که تیم پیش آگاهی تشکیل شده و سازمان حفظ نباتات اقدامات لازم را انجام داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال به طور متوسط ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید روغن خواهیم داشت، گفت: با توجه به آنکه سرانه کنسرو در ایران نسبت به دنیا بالاتر است به همین دلیل گرایش به تولید کنسرو بسیار بالاست و پیش‌بینی می‌شود که بخشی از تولید به کنسرو تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  معاونت امور باغبانی برنامه‌ای برای افزایش تولید روغن زیتون و کاهش واردات دارد، بیان کرد: با اصلاح باغات زیتون قدیمی کم بازده،جوان سازی باغات،گسترش باغ‌های متراکم و اصلاح و تغذیه باغ های موجود انتظار می‌رود که میزان تولید مطابق برنامه پیش رود.

مجری طرح زیتون ادامه داد: امسال باغات قدیمی استا‌های گیلان، زنجان و قزوین؛ هرس، جوان‌سازی و اصلاح و نوسازی خواهند شد و مجددا در چرخه تولید قرار خواهند گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه در گذشته زیتون سیاه از اسپانیا به آمریکا صادر می‌شد، تصریح کرد: آمریکا با افزایش تعرفه واردات محصولات مختلف از جمله روغن،کنسرو زیتون و ...  اتحادیه اروپا را با مشکلاتی مواجه کرده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو