Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رویترز، بانک مرکزی چین اعلام کرده است تدابیری را به‌منظور جلوگیری از کاهش بیش‌تر ارزش یوان اتخاذ خواهد کرد که در حال حاضر در پایین‌ترین سطوح ۱۴ ماه اخیر خود به سر می‌برد.

تحلیلگران بانک "جی پی مورگان" در یادداشتی به همین مناسبت نوشتند: معتقدیم که احتمال مداخله بیشتر بانک مرکزی چین درصورت تداوم کاهش ارزش یوان بالاست چراکه باعث افزایش خروج سرمایه از این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، شاخص "ام اس سی آی" منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۹ درصد افزایش یافت که بزرگ‌ترین جهش یک ماه اخیر این شاخص محسوب می‌شود. در ژاپن نیز شاخص "نیک کی ۲۲۵" ۰.۴ درصد افزایش یافت. در استرالیا، شاخص بورس سیدنی ۰.۷۵ درصد بالاتر رفت اما شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ رشدی محسوس‌تر داشت و ۱.۳ درصد بالا رفت.

منازعات تجاری بین چین و آمریکا کماکان یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهنده انگیزه معامله‌گران است. این تنش‌ها پس از آن که چین از احتمال اعمال تعرفه بر ۶۰ میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی آمریکا خبر داد وارد فاز تازه‌ای شده است.

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- در واکنش به تشدید منازعات تجاری گفته است که تعرفه‌ها بیش از آنچه انتظار می‌رفت خوب عمل کرده‌اند. وی پیش‌بینی کرده است که بورس‌های آمریکا به صعود خود ادامه دهند. در بازار فلزات گرانبها، طلا اندکی از پایین‌ترین سطح ۱۷ ماه اخیر خود دورتر شد و با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۱۶.۴۵ دلار در هر اونس رسید.

نفت خام برنت دریای شمال با ۴۱ سنت افزایش به ۷۳.۶۲ دلار در هر بشکه و نفت " وست تگزاس اینترمدیت" با ۳۴ سنت افزایش به ۶۸.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بورس های آسیایی چین ارزش یوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۲۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت) با کاهش 3 هزار و 902 واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۹۲۴ واحد ایستاد.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۴۳ واحد افزایش، به ۷۵۰ هزار و ۸۴۴ واحد و شاخص قیمت با ۲۴ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۷۰ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۲۹۴ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال رسید.

نمادهای فملی، فولاد، کچاد، فارس، کگل، شستا و رمپنا بیشترین اثر را بر شاخص بورس داشتند و همگی باعث افت شاخص شدند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۹۴ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۱۹۴ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس حدود ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، حسینا، ودی، هرمز، کرمان و شبصیر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت