Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@05:37:09 GMT

افزایش حق بیمه در نتیجه کاهش ارزش پول ملی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۰۰۵۶

افزایش حق بیمه در نتیجه کاهش ارزش پول ملی

رئیس کل بیمه مرکزی ایران از رشد ۲۴ درصدی حق بیمه تولیدی و ۲۲ درصدی خسارت پرداختی در ۴ ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین غلامرضا سلیمانی که دو هفته پیش سکاندار بیمه مرکزی شده در نشستی خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار ما این ارقام را اعلام و اضافه کرد: در این مدت ۱۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی و ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداختی برآورد شده  که در نتیجه صدور ۱۹/۳ میلیون فقره بیمه نامه (با رشد ۷/۷ درصدی) و ۱۶/۱میلیون فقره خسارت (با رشد ۳/۲۸ درصدی) بوده و بخش خصوصی سهمی ۶۶/۳ درصدی در خسارت پرداختی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری از اصلاح ساختارهای اقتصادی و متعاقب آن واگذاری بخشی از سهام بیمه ایران به بخش خصوصی و در راستای تقویت حضور این بخش در صنعت بیمه خبر داد.

سلیمانی در پاسخ به سوال دیگری از برنامه ریزی برای ادغام دو  و یا سه شرکت بیمه خبر و ادامه داد: این شرکتها قدرت توانگری و سهم اندکی در بازار دارند اما قطعا در این زمینه باید سهامداران تصمیم بگیرند و ما به عنوان مرجع نظارتی پیشنهاد این ادغام را به آنها ارائه کرده ایم ضمن اینکه از ایجاد شرکتهای جدید از سوی بخش خصوصی استقبال می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران همچنین به انتقال بدون مشکل بیمه های اتکایی خارجی به شرکتهای داخلی پس از خروج آمریکا از برجام خبر داد.

سلمیانی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی در روزهای اخیر، افزایش مبلغ حق بیمه را ناگزیر دانست اما تاکید کرد این افزایش ناچیز و توام با گسترش چتر بیمه ای خواهد بود.

وی با اشاره به عقب ماندگی صنعت بیمه در سهم گیری از تولید ناخالص داخلی گفت: این سهم فعلا ۲/۳ درصد است اما مطابق برنامه ششم باید به ۳/۲ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس کل بیمه مرکزی صنعت بیمه غلامرضا سلیمانی قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تهران از پاریس حتما تمیزتر است، گفت: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رضا محمدی در حاشیه مراسم تکریم از ۸۰۰ نفر از پاکبانان پایتخت به مناسبت روز جهانی کارگر در جمع خبرنگاران، گفت: براساس آمار و ارقام وضعیت تهران به لحاظ نظافت از پاریس بهتر است.

وی با اشاره به نظرسنجی از شهروندان درباره نظافت پایتخت، تأکید کرد: سامانه ای تحت عنوان ۱۳۷ وجود دارد که شهروندان می‌توانند موارد را به این سامانه اطلاع بدهند که شکایت ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، یکی از مشکلات شهرداری در حوزه جمع آوری پسماند مدل ماشین آلات جمع آوری پسماند در شهر بود، بطوریکه معدل مدل ماشین آلات پسماند از مدل ۹۱ تا پایان اردیبهشت سال جاری به مدل سال ۱۴۰۰ می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین کف حقوق پاکبانان از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۲ میلیون تومان رسیده است که قطعا این موضوعات اثر خود را در کف خیابان و نظافت شهر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان