Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@06:24:16 GMT

واکنش بورس‌های آسیایی به تصمیم ارزی چین

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۰۴۳۸

واکنش بورس‌های آسیایی به تصمیم ارزی چین

بانک مرکزی چین اعلام کرده است تدابیری را به‌منظور جلوگیری از کاهش بیش‌تر ارزش یوان اتخاذ خواهد کرد که در حال حاضر در پایین‌ترین سطوح ۱۴ ماه اخیر خود به سر می‌برد.

تحلیلگران بانک "جی پی مورگان" در یادداشتی به همین مناسبت نوشتند: معتقدیم که احتمال مداخله بیشتر بانک مرکزی چین درصورت تداوم کاهش ارزش یوان بالاست چراکه باعث افزایش خروج سرمایه از این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، شاخص "ام اس سی آی" منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۹ درصد افزایش یافت که بزرگ‌ترین جهش یک ماه اخیر این شاخص محسوب می‌شود. در ژاپن نیز شاخص "نیک کی ۲۲۵" ۰.۴ درصد افزایش یافت. در استرالیا، شاخص بورس سیدنی ۰.۷۵ درصد بالاتر رفت، اما شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ رشدی محسوس‌تر داشت و ۱.۳ درصد بالا رفت.

منازعات تجاری بین چین و آمریکا کماکان یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهنده انگیزه معامله‌گران است. این تنش‌ها پس از آن که چین از احتمال اعمال تعرفه بر ۶۰ میلیارد دلار دیگر از کالا‌های وارداتی آمریکا خبر داد وارد فاز تازه‌ای شده است.

دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- در واکنش به تشدید منازعات تجاری گفته است که تعرفه‌ها بیش از آنچه انتظار می‌رفت خوب عمل کرده‌اند. وی پیش‌بینی کرده است که بورس‌های آمریکا به صعود خود ادامه دهند. در بازار فلزات گرانبها، طلا اندکی از پایین‌ترین سطح ۱۷ ماه اخیر خود دورتر شد و با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۱۶.۴۵ دلار در هر اونس رسید.

نفت خام برنت دریای شمال با ۴۱ سنت افزایش به ۷۳.۶۲ دلار در هر بشکه و نفت " وست تگزاس اینترمدیت" با ۳۴ سنت افزایش به ۶۸.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک مرکزی چین بورس آسیا بازارهای جهانی ارزش یوان قیمت یوان خروج سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳