Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@11:54:47 GMT

۵ روغن گیاهی برای داشتن مو‌هایی پرپشت و زیبا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۰۵۴۸

۵ روغن گیاهی برای داشتن مو‌هایی پرپشت و زیبا


پارسینه: روغن‌های زیادی برای سلامت پوست و به خصوص مو وجود دارد. می‌خواهید مو‌هایی پرپشت داشته باشید، به دنبال رفع شوره سر هستید، مو‌هایی نرم و خوش حالت می‌خواهید، به دنبال راهی برای درخشان نمودن موهایتان هستید. روغن‌های طبیعی بسیار مفیدی وجود دارد که می‌تواند شما را به رسیدن به خواسته تان یاری کند.
در این بخش شما را با ۵ روغن مفید برای پرپشت شدن مو آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روغن‌هایی که در رشد مو، ضخیم شدن آن و رفع ریزش مو مؤثر هستند.
۱. روغن اسطوخودوس
یکی از بهترین روغن‌ها برای داشتن مو‌هایی پرپشت روغن اسطوخودوس است. روغن اسطوخودوس برای رشد مو بسیار مفید بوده و پژوهشی که در سال ۲۰۱۶ بر روی موش‌های ماده انجام شد نشان داد که استفاده موضعی از این روغن تعداد فولیکول‌های مو را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. همچنین روغن اسطوخودوس با عمیق نمودن فولیکول‌های مو باعث ضخیم شدن مو‌ها می‌شود. این روغن به رفع خشکی پوست و مو نیز کمک نموده و موجب نرمی مو‌ها می‌شود. خواص ضد میکروبی روغن اسطوخودوس نیز برای مبارزه با باکتری‌ها و قارچ‌ها مؤثر است.
۲. روغن رزماری
روغن رزماری در پرپشت شدن مو‌ها بسیار مؤثر است. این روغن با افزایش متابولیسم سلولی، باعث رشد مو می‌شود. این روغن از طاسی و سفید شدن مو‌ها جلوگیری نموده و به رفع شوره سر و خشکی پوست کمک می‌کند.
برای بهره گیری از خواص روغن رزماری برای مو‌ها کافی است ۳ تا ۵ قطره از آن را با همان میزان روغن زیتون مخلوط نموده و برای مدت ۲ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. پس از ۳ تا ۴ ساعت موهایتان را بشویید.
۳. روغن بابونه
روغن بابونه علاوه بر پرپشت شدن موها، درخشندگی و نرمی مو را نیز به همراه دارد. برای استفاده از روغن بابونه، ۵ قطره اسانس بابونه را با یک قاشق غذاخوری نمک دریا و یک سوم فنجان جوش شیرین مخلوط نمایید. مقداری آب گرم به آن اضافه نموده تا حالت خمیری پیدا کند. پوست سر و ریشه موهایتان را با خمیر به دست آمده ماساژ دهید و پس از نیم ساعت بشویید. برای تاثیر بیشتر خمیر را روی سر خود بگذارید و زیر نور خورشید بنشینید.
۴. روغن سدر
سدر باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده و با تحریک فولیکول‌های مو به رشد مو و رفع ریزش مو کمک کند. همچنین موجب ضخیم شدن مو‌ها شده و می‌تواند آلوپسی را درمان کند. سدر یکی از مواد طبیعی برای پرپشت شدن موهاست. سدر در کاهش سوزش‌های پوستی و رفع مشکلات پوستی مؤثر است.
می‌توانید سدر را به صورت موضعی روی پوست سر خود قرار دهید. همچنین می‌توانید با ترکیب آن با روغن اسطوخودوس و یا روغن نارگیل از خواص بی نظیر آن بهره‌مند شوید.
۵. روغن مریم گلی
لیانین استات یکی از مواد موجود در روغن مرمی گلی است که موجب کاهش التهاب پوست شده و چربی پوست را تنظیم می‌کند. مریم گلی دارای خواص ضد باکتریایی بوده و برای درمان بثورات بسیار مفید است. مریم گلی به کاهش استرس و تعادل هورمون‌ها کمک نموده و درنتیجه ریزش مو ناشی از استرس را درمان می‌کند و یکی از روغن‌های مؤثر در پرپشتی موهاست.
ترکیب مریم گلی با روغن جوجوبا، میزان تولید روغن بر پوست را تنظیم نموده و از ریزش‌های پوسته پوسته و شوره سر جلوگیری می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رفع ریزش مو رشد مو رفع شوره سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) رنگین کمان زیبا در آسمان تهران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند
  • (ویدئو) رنگین کمان زیبا در آسمان تهران
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!