Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@12:53:29 GMT

آغاز جشنواره ملی موسیقی جوان، ۲۲ مرداد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۰۷۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی ثابت نیا در نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی ‎جوان افزود: هزار و ۶۳۳ نفر برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده که ۵۹۴ نفر (با ۳۶ درصد متقاضیان) به مرحله نهایی راه یافتند.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران گفت: ۸۳۹ نفر در بخش موسیقی دستگاهی، ۷۵۱ نفر در بخش موسیقی نواحی و ۲۲۳ نفر در بخش موسیقی کلاسیک حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۲۱ نفر در موسیقی دستگاهی، ۲۸۵ نفر در موسیقی نواحی و ۸۵ نفر در موسیقی کلاسیک به بخش نهایی راه یافتند.

ثابت نیا گفت: ۴۷۹ پسر نوازنده و ۱۱۵ دختر نوازنده در بخش نهایی به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: بخش موسیقی کلاسیک از ۶ شهریور به صورت جداگانه در تالار وحدت برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه آن ۱۸ شهریور خواهد بود، اما موسیقی نواحی و دستگاهی از ۲۲ مرداد در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود که اختتامیه آن ۲ شهریور در تالار رودکی خواهد بود.

ثابت نیا گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان در سه رده سنی (الف ۱۵ تا ۱۸ سال)، (ب ۱۸ تا ۲۳ سال) و (ج ۲۳ تا ۲۹ سال) برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: جشنواره موسیقی جوان مرداد موسیقی دستگاهی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار می‌گردد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی خواهد بود و گروه‌های سرود دختران و پسران استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا خواهند گذاشت.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: امید مهرنیا مسؤول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان ویژه این جشنواره می‌باشد که داوری این جشنواره نیز در کنار داوران برجسته استان به عهده خواهد داشت.

وی یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان دانست و افزود: این برنامه توسط مسؤول خانه سرود و موسیقی بسیج در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار می‌شود.

عالی زاده، اهدای جوایز به برگزیدگان مرحله استانی در ۲ بخش دختران و پسران در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسران و همخوان برتر دختران، رهبر برتر و همچنین معرفی گروه‌های برتر به مرحله کشوری، را از شاخصه‌های این جشنواره بیان کردند.

کد خبر 6086160

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است
  • برگزاری جشنواره طرح‌های تربیتی بسیج دانش آموزی در بام ایران
  • بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی
  • همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد