Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@04:57:28 GMT

غفوری به سرنوشت جپاروف دچار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۱۱۱۶

غفوری به سرنوشت جپاروف دچار می‌شود؟

به گزارش پارس نیوز، شاید تلخ‌ترین گلی که تاکنون در بازی لیگ برتر به ثمر رسیده، گل حبیب زاده به استقلال است. زننده گل حتی فرصت شادی کردن پیدا نکرد و شاید اگر به موقع به بیمارستان منتقل نمی‌شد،  عواقب بدی در انتظارش بود. اینطور که پزشکان می‌گویند فک حبیب زاده از سه جا شکست و تحت عمل جراحی قرار گرفت و به احتمال زیاد دو ماهی از میادین دور خواهد بود


این صحنه دلخراش که برای این بازیکن پیش آمده آنقدر همه را متاثر کرد که تماشاگران در جای خود میخکوب شدند و هیچ کس دلش نیامد برای این گل شادی کند، اما طرف دیگر ماجرا که مرتکب این خطا شده کسی نبود جز وریا غفوری که در بالا آوردن پای خود بی‌احتیاطی کرد و آن قدر با شدت به صورت حبیب زاده ضربه زد که فک او شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان بازی اما وریا خیلی خوش شانس بود که توسط داور حتی کارت زرد نگرفت و این نکته می‌تواند جزو نقاط ضعف داور در این بازی محسوب شود.


اما ملاک ما ارزیابی داور بازی نیست و در اینجا مهم این است که آیا ارکان قضایی فدراسیون به ماجرای مصدومیت حبیب زاده ورود می‌کنند؟ وریا غفوری از بازی‌های بعدی محروم می‌شود؟ این سوالات مهم است که این روزها بی جواب مانده و به طور حتم مجریان کمیته انضباطی می‌توانند پاسخ این سوالات را بدهند.

 

در این خصوص اما حسین عبداللهی به عنوان دبیر کمیته انضباطی پاسخ سوالاتی که در ذهن مخاطبان فوتبال وجود دارد را می‌دهد. سوال نخست این است: «کمیته انضباطی وریا غفوری را احضار می‌کند؟» و اما پاسخ عبداللهی به این سوال این است: «اگر باشگاه ذوب به خاطر این مساله به کمیته انضباطی نامه‌ای بزند و خواستار احضار وریا شود ما حتما این بازیکن را احضار می‌کنیم.»

 

اما در موارد مشابه دیده شده که کمیته انضباطی بدون اعتراض باشگاهی خودش وارد عمل شده و بازیکن را بازخواست می‌کند. دبیر کمیته انضباطی در این خصوص اینطور توضیح می دهد: «من طبق آیین نامه باید پاسخ شما را بدهم.آیین نامه می‌گوید اگر تخلف دور از چشم داور و یا مقامات مسابقه باشد، کمیته انضباطی به ماجرا ورود می‌کند و بازیکن باید پاسخگو باشد اما همانطور که گفتم باید حرکت بازیکن مصداق بارز تخلف باشد.»

 

داور بازی به نظر می‌رسد متوجه شدت ضربه غفوری به حبیب زاده نشد به همین دلیل هم به او کارت نداد، کمیته انضباطی در چنین مواقعی خودش وارد عمل می‌شود؟ عبداللهی در پاسخ می‌گوید: «باید فیلم بازی را ببینم و بعد در ارتباط با آن صحبت کنیم.» احتمال محرومیت در این زمینه هست؟ دبیر کمیته انضباطی در این ارتباط می‌گوید: «اجازه دهید صحنه بازی را ببینیم. نمی‌توانیم از همین حالا تا مرحله محرومیت پیش برویم.»


ماجرای صحنه خطای وریا غفوری روی حبیب زاده و آسیبی که این بازیکن دید، بدون شک فوتبالی ها را به یاد خطای فصل گذشته جباروف در بازی استقلال و استقلال خوزستان می‌اندازد. همان صحنه‌ای که دور از چشم داور بازی بود و این بازیکن از بازی اخراج نشد،  اما به دلیل خطایی که انجام داده بود به کمیته انضباطی احضار شد و در نهایت این احضار به محرومیتش منجر شد. نکته اینجا بود که در ابتدا هیچ حساسیتی روی این خطا وجود نداشت،  اما وقتی گفته شد که جباروف این خطا را به صورت عمد انجام داده تا بتواند به کشورش باز گردد شدت حساسیت‌ها چند برابر شد و کمیته انضباطی هم تصمیم گرفت هافبک ازبکستانی استقلال را محروم کند. کمیته انضباطی فصل پیش به استناد بند 3 ماده 65 آیین نامه انضباطی با توجه به شدت خطا که امکان داشت بازیکن حریف را مصدوم کند، جباروف را محروم کرد، اما در مورد وریا غفوری شرایط فرق می‌کند نخست اینکه کار او عمدی نبود، اما خطایی که مرتکب شد منجر به آسیب دیدگی شدید حبیب زاده شد. می‌توان اینطور تصور کرد با توجه به جوی که علیه وریا غفوری راه افتاده و تایید اصفهانیان، رییس کمیته داوران به این نکته که باید وریا اخراج می‌شد، کمیته انضباطی این بازیکن را احضار کند و یا حتی یک جلسه محرومیت برای او در نظر بگیرد. وریا در بازی با ذوب دو گل به ثمر رساند که اگر از بازی اخراج می‌شد شاید سرنوشت بازی عوض می‌شد. گروه داوری بازی استقلال و ذوب چندان خوب عمل نکردند و در صحنه های حساس تصمیمات  آنها به موقع و درست نبود. در صحنه خطا هم دکتر حیدری بدون در نظر گرفتن شدت خطای وریا روی حبیب زاده اجازه به ادامه بازی داد که این نکته باعث شد او نمره خوبی  از این بازی حساس نگیرد. باید دید طی روزهای آتی در نهایت کمیته انضباطی بعد از تماشای فیلم بازی به ماجرای خطای وریا ورود می‌کند؟

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: لیگ برتر استقلال شادی بیمارستان عمل جراحی بازی کمیته انضباطی ذهن فوتبال آیین نامه آسیب دیدگی کمیته داوران استقلال کمیته انضباطی پارس سرنوشت غفوری پارس نیوز جپاروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد

به گزارش ورزش سه بعد از اینکه حکم کمیته تعیین وضعیت در مورد طلب رضا اسدی از باشگاه پرسپولیس توسط کمیته استیناف تایید شد چند ماهی طول کشید تا پرسپولیس مجبور به پرداخت مطالبات این بازیکن شود. 

باشگاه پرسپولیس در ماه های گذشته دنبال این بود تا در مورد مدل پرداخت مطالبات این بازیکن با او و مدیر برنامه هایش به توافق دست یافته و در چند بخش این مبلغ را پرداخت کند یا چک بدهد اما در این مورد توافقی حاصل نشد.  

حالا و در شرایطی که باشگاه پرسپوليس فقط سه روز تا تسویه حساب با این بازیکن مهلت دارد تلاش های درویش برای فراهم کردن پول طلب این بازیکن نتیجه داده و قرار است به زودی طلب اسدی که چیزی بالغ بر دو میلیارد و یکصد میلیون تومان است به او پرداخت شود. 

بدین ترتیب مهمترین مانع دریافت مجوز حرفه ای در بخش تسویه حساب با طلبکاران باشگاه حل شده و هواداران پرسپولیس می توانند نفس راحتی بکشند. 

رضا اسدی در لیگ بیست و یکم یک فصل برای پر کردن بازی کرد و گفته شد بالاترین مبلغ قرارداد در این تیم به او اختصاص یافته اما شرایط برای این بازیکن خط میانی خوب پیش نرفت. با این حال او بعد از آن در تراکتور و سپاهان در نقش یک مهاجم یکی از بهترین های لیگ برتر بوده و به پیراهن تیم ملی هم رسید.

دیگر خبرها

  • جنگ مجازی سپاهان و تراکتور!/ حواس کمیته های انضباطی و اخلاق کجاست؟
  • بازی سرنوشت ساز شهرداری ارومیه در روزشنبه
  • پرسپولیس پول اسدی را فراهم کرد
  • علی دایی را محروم کردم، شیشه ماشینم را شکستند!
  • اجرای علی انصاریان به سبک حبیب
  • درخواست استیناف بارسا رد شد: محرومیت 2 جلسه‌ای ژاوی
  • کالیاری نگران ستاره ازبک، شومورودوف مصدوم شد
  • مصدومیت دوباره اندی رابرتسون در تیم ملی اسکاتلند / عکس
  • عکسی از وریا غفوری و خانواده‌اش که به تازگی منتشر شده / همه درباره زیبایی‌های یک خانواده حرف می‌زنند (+عکس)
  • رد شکایت پرسپولیس از مهاجم سرشناس استقلال از سوی کمیته استیناف