Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار - ايرنا - رئيس قوانين و ارتباط خارجي وزارت ترانسپورت افغانستان گفت: بزودي کالاهاي افغانستان نظير مواد معدني و محصولات کشاورزي از طريق بندر تجاري و اقتصادي چابهار به کشورهاي دنيا صادر مي‌ شود.

به گزارش ايرنا حسني مبارک عزيزي روز دوشنبه در جمع مديران بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان در بندر چابهار اظهار داشت: سفر وزير ترانسپورت افغانستان به تهران دستاوردهاي خوبي داشته است که براساس توافقات جديد مي توانيم کالاها را از طريق بندر چابهار به دنيا صادر کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: امضاي تفاهم نامه سه جانبه ميان افغانستان، ايران و هند فصل جديدي از توسعه روابط تجاري و اقتصادي را رقم زده است.
رئيس قوانين و ارتباط خارجي وزارت ترانسپورت افغانستان بر کاهش هزينه هاي حمل و نقل در بندر چابهار تاکيد کرد و افزود: بندر شهيد بهشتي چابهار پس از افتتاح فاز نخست ظرفيت ها، پتانسيل ها و زيرساخت هاي خوبي براي ترانزيت کالا دارد.
وي با بيان اينکه بر اساس توافق نامه ‌هاي جديد ميان وزراي ترانسپورت افغانستان و راه و شهرسازي ايران، افغانستان فقط وارد کننده نيست و مي تواند صادرات نيز داشته باشد، خاطرنشان کرد: بندر چابهار کم هزينه ترين و نزديکترين مسير براي ترانزيت کالاهاي اين کشور است.
عزيزي بر حل مشکلات تردد تجار و سرمايه گذاران افغانستان تاکيد کرد.
رئيس ترانزيت و تسهيلات خارجي وزارت صنعت و تجارت افغانستان نيز در اين نشست اظهار داشت: براي نخستين بار درصدد صادرات محصولات کشاورزي نظير خشکبار از طريق بندر چابهار به هند هستيم.
سيد يحيي اخلاقي افزود: انواع کالاهاي کشور افغانستان نظير محصولات معدني، سنگ هاي قيمتي و غيره را مي توان از طريق چابهار به کشورهاي دنيا صادر کرد.
وي بر توسعه روابط اقتصادي و سياسي با ايران تاکيد کرد و گفت: از مهمان نوازي مردم و دولت ايران و ميزباني خوب آنان در طول چندين دهه از هموطنانم بسيار سپاسگزاريم.
مديرعمومي ارتباط با سازمان هاي بين المللي وزارت ترانسپورت افغانستان نيز اظهار داشت: ايران را با هيچ کشوري در زمينه توسعه اقتصادي مقايسه نمي کنيم و اين کشور مي تواند فوايد زيادي براي ما داشته باشد.
محمد ياسين همت افزود: بزودي صادرات و واردات افغانستان از طريق ايران، سيستان و بلوچستان و بندر چابهار رونق چشمگيري خواهد گرفت.
مديرکل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان نيز در اين نشست گفت: تاسيسات و زيرساخت‌هاي بندر چابهار براي صادرات و واردات کالاهاي افغانستان آماده شده است.
بهروز آقايي با اشاره به اينکه از طرح افغانستان براي خريداري کشتي استقبال مي کنيم، خاطرنشان کرد: دولت در کنار سرمايه گذاران کشور افغانستان مي ‌تواند با امضاي يک تفاهم نامه جداگانه از تخفيف‌هاي ويژه در حوزه خطوط کشتيراني بهره‌ مند شود.
وي بيان کرد: بندر چابهار مشوق ‌ها و تخيف هاي زيادي براي ترانزيت کالا دارد و از جمله آنها تخفيف 85 درصدي در انبارداري، تخفيف 80 درصدي در هزينه توقف در کنار اسکله، تخفيف 75 درصد در انبارداري کانتينر خالي، تخفيف 30 درصد در تخليه و بارگيري کانتينر و حقوق و عوارض وارده به کشتي کانتينري و تخفيف‌ 90 درصدي در خطوط بندري براي ورود کالاهاست.
آقايي گفت: انتقال کالا از طريق بندر چابهار نسبت به تمامي بنادر همجوار ارزان ‌تر و با صرفه تر است به طوري که عوارض بندري 2 درصد از بندر کاندلاي هند نيز ارزان ‌تر است.
به گزارش ايرنا، هيات کشور افغانستان روز يکشنبه وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مديرکل بنادر و دريانوردي و مسئولان محلي چابهار قرار گرفت.
اعضاي اين هيات از زيرساخت ها، تجهيزات، اسکله ها و ظرفيت هاي تجاري و اقتصادي بندرشهيد بهشتي و کلانتري چابهار ديدن کردند.
3043**3213
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد و بنابراعلام پایداد، کیفرخواست بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت یکی از شهرستان‌های استان درباره ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ۳ عدد سکه بهار آزادی به عنوان رشوه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال پولشویی صادر شد.

حسب گزارش واصله مبنی بر وقوع جرایمی از جمله ارتشا و پولشویی، دستور قضایی صادر و موضوع جهت بررسی تخصصی به اداره کل اطلاعات استان یزد ارسال شد و در نهایت پس از دستگیری و بازداشت متهمین و تکمیل تحقیقات، در خصوص بخشدار سابق و سرپرست اداره صمت شهرستان و همدستان آنها، به اتهامات ارتشاء، تحصیل مال از طریق نامشروع و پولشویی، کیفرخواست صادر و متعاقب آن دستور تعلیق کارمندان مربوطه نیز صادر شد.

متهمین برای دریافت سهام یک معدن به عنوان رشوه، ابتدا اقدام به انتقال سهام به شرکتی خصوصی کرده و سپس اعضای شرکت مذکور را تغییر داده اند.

پس از آن از طریق واسطه، سهامدار این معدن شده اند و بدین شیوه مرتکب بزه پولشویی شده اند. شناسایی و برخورد با این گروه باشکایت سازمان صمت یزد اغاز شد.

با ارسال پرونده به دادگاه کیفری دو یزد، نماینده دادستان یزد در محاکم بدوی و تجدید نظر به عنوان مدعی العموم پیگیر احیای حقوق از دست رفته مردم با اقداماتی از جمله ضبط اموال (سهام) موجود می‌باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار