Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار «پارسینه»، بر اساس تحقیقی که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» انجام داده، مشخص شده است که ائتلاف سعودی متجاوز به یمن که مورد حمایت آمریکا است، توافق‌هایی پنهانی با عناصر القاعده داشته است که بر اساس آن به برخی از آن‌ها پولی پرداخته است تا شهر‌ها و شهرک‌های کلیدی را که در تصرف خود داشته اند ترک کنند و به بقیه هم اجازه داده است تا همراه با سلاح، تجهیزات و پول‌هایی که غارت کرده اند، عقب نشینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر اینها، هزاران نفر هم به استخدام ائتلاف سعودی درآمده اند.
بار‌ها و بار‌ها ائتلاف سعودی در دو سال گذشته ادعا کرده است که پیروزی‌هایی قاطع در مقابل تروریست‌های القاعده به دست آورده که آن‌ها را از سنگرهایشان بیرون کرده و تواناییشان برای حمله به غرب را کاهش داده است، اما آن‌ها تا کنون نگفته اند که بسیاری از این فتوحات بدون شلیک حتی یک گلوله به دست آمده است.
این سازش و اتحاد‌ها به تروریست‌های القاعده اجازه می‌دهد تا زنده بمانند و روزی دیگر یک حمله را تدارک ببینند، ضمن این که خطر تقویت قویترین شاخه این شبکه تروریستی را به همراه دارد.
افراد کلیدی که از در این توافق‌ها مشارکت داشته اند گفته اند ایالات متحده از این موضوع آگاه بوده است و در حالی که عناصر القاعده در دشت‌های هموار دست به عقب نشینی می‌زدند، حملات پهپادی به آن‌ها را متوقف کردند.
یافته‌های آسوشیتدپرس بر اساس گزارش‌های میدانی در یمن و مصاحبه با چندین نفر از مقامات، از جمله افسران امنیتی یمن، فرماندهان شبه نظامیان، میانجی‌های قبایلی، و چهار عضو از شاخه القاعده یمن است. تمام این افراد به جز معدودی، تنها به شرط ناشناس ماندن حاضر به گفتگو شده اند. گروه‌های مورد حمایت امارات، مانند بیشتر گروه‌های مسلح دیگر در یمن، به ربودن و کشتن منتقدانشان متهم هستند.
این توافق‌ها نشان دهنده منافع متضاد دو جنگی است که در نبرد برقرار است. در یک نبرد، ایالات متحده با متحدان عربش، به ویژه امارات متحده عربی، برای ریشه کن کردن القاعده شبه جزیره تلاش می‌کند، در حالی که ماموریت مهم‌تر آن‌ها پیروزی بر حوثی‌ها است. در این نبرد القاعده به شکل موثری در کنار ائتلاف، و با واسطه در کنار ایالات متحده است.
ایالات متحده تا کنون میلیارد‌ها دلار سلاح برای مبارزه با حوثی‌ها به ائتلاف سعودی فروخته است و جت‌های این کشور عملیات سوختگیری هوایی را برای جنگنده‌های ائتلاف انجام می‌دهند. هرچند، ایالات متحده تامین مالی این ائتلاف را بر عهده ندارد و هیچ مدرکی برای این که پول‌های آمریکا به شبه نظامیان القاعده رسیده باشد وجود ندارد.
میشائیل هورتون، عضو «بنیاد جیمزتاون»، یک گروه تحیلل گر آمریکایی در رابطه با تروریسم می‌گوید: «عناصر ارتش ایالات متحده به روشنی آگاهند که آنچه آمریکا در یمن انجام می‌دهد کمکی به القاعده شبه جزیره است و نگرانی‌های بسیاری دراین باره وجود دارد».
او اضافه می‌کند که حمایت از متحدان در مقابل آنچه آمریکا توسعه طلبی ایران در یمن می‌بیند، اولویت بیشتری نسبت به مبارزه با القاعده و حتی ایجاد ثبات در یمن دارد.
یافته‌های آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که فرماندهان گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ائتلاف، به شکل فعالی عناصر القاعده یا کسانی که تا همین اواخر عضو این گروه بوده اند را جذب می‌کنند.
عبدالستار الشمیری، مشاور سابق استاندار تعز می‌گوید او از همان ابتدا حضور القاعده را تشخیص داده و به فرماندهان شبه نظامی گفته بود اعضای القاعده را استخدام نکنند، اما آن‌ها پاسخ داده بودند «ما در مقابل حوثی‌ها با شیطان هم متحد خواهیم شد».
یک فرمانده شبه نظامی در تعز که با نام ابوالعباس شناخته می‌شود و سال گذشته به خاطر ارتباط با القاعده در لیست تروریسم ایالات متحده قرار گرفته بود، همچنان از سوی امارات برای شبه نظامیان تحت امرش پول دریافت می‌کند. عبدالعزی، معاون او با اعلام این موضوع، هرگونه ارتباطی با تروریسم را تکذیب کرد. اندکی پس از این اظهارنظر، آسوشیتدپرس او را مشاهده کرد با یک چهره شناخته شده القاعده شبه جزیره دیدار کرده است.
عدنان روزک، از دیگر فرماندهان تعز که اخیرا ۱۲ میلیون دلار از سوی رئیس جمهور مستعفی یمن دریافت کرد، و نزدیکترین دستیارش از چهره‌های شناخته شده القاعده بوده اند.
اوایل سال جاری میلادی یکی از مقامات ارشد آمریکا در قاهره گفته بود که ایالات متحده از حضور عناصر القاعده در رده‌های بالای مخالفان حوثی‌ها وجود دارند. او گفته بود از آنجا که ائتلاف سعودی از شبه نظامیان با فرماندهان افراطگرا حمایت می‌کنند، «برای القاعده بسیار بسیار ساده است که در این ترکیب وارد شود».
پنتاگون همدستی آمریکا و متحدان منطقه ایش با القاعده را رد کرده و ائتلاف سعودی هم درباره این گزارش اظهار داشته است که «به مبارزه با افراط گرایی و تروریسم متعهد است». امارات متحده عربی به درخواست‌های مکرر برای اظهارنظر در این رابطه پاسخ نداده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: یمن القاعده القاعده شبه جزیره ائتلاف سعودی عربستان امارات متحده عربی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 فعالیت شبانه پدافند هوایی پایگاه شکاری اصفهان با واکنش منفی ایران اینترنشنال همراه شد و خبرنگاران و مهمانان این شبکه این اتفاقات را حمله به پهپاد پیتزابر خواندند و تاکید کردند با این نوع پاسخ (ادعایی این شبکه)، دست بالا را ایران دارد و هیچ دلیلی ندارد ایران در صورت حمله اسرائیل به مواضعش در سوریه، دوباره پاسخ ندهد. این بخش‌ها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • افشای تصویر جعلی رسانه اسرائیلی با خبر کذب انفجار در اصفهان | عکس
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • ببینید | افشای آمار تکان‌دهنده ارزپاشی دولت‌ها در بازار توسط کارشناس صدا و سیما
  • ترفندهای پنهانی و زیرکانه رستوران ها برای تحت تأثیر قرار دادن ما (+عکس)
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی