Web Analytics Made Easy - Statcounter

بمنظور جلوگیری از انتشار گاز متان در محیط زیست و با تلاش کارکنان توانمند معاونت عملیات خطوط لوله انتقال گاز ایران">منطقه پنج عملیات انتقال گاز ایران، تعمیرات شیر بلودان گاز خط لوله سوم سراسری، با موفقیت انجام شد.

مدیر انتقال گاز ایران">منطقه پنج عملیات انتقال گاز ایران، با اعلام این خبر افزود: مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده و بمنظور رفع نشتی از بلودان خط سوم سراسری، عملیات هات تپ، برشکاری، جوشکاری و نصب شیر دوم بلودان با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی الله فرخی اضافه کرد: بدین منظور ابتدا برای تعمیر شیر اول بلودان اقدام به جوشکاری و عملیات هات‌تپ سایز ۲ اینچ گردید و مسیر تخلیه نیز پس از عملیات هات تپ، جوشکاری و نصب شد.

فرخی با اشاره به تمهیدات ایمنی این عملیات، تصریح کرد: با انجام تعمیرات و ایمن شدن شرایط و پس از بررسی های لازم، امکان برش‌کاری سرد فراهم و در نهایت پس از برشکاری و آماده نمودن شیر دوم، عملیات نصب اتصالات و جوشکاری شیر دوم بلودان انجام شد.
به گفته وی، ارزیابی ریسک عملیات و اقدامات واکنش در شرایط اضطراری قبل از شروع عملیات انجام و با تشکیل جلسه TBM قبل از شروع عملیات، شرایط مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: همچنین بمنظور کاهش ارتعاش و صدای بلودان، افزایش طول بلودان با آماده سازی قطعات مناسب و جوشکاری روی لوله بلودان انجام شد. 
فرخی خاطرنشان کرد: مرکز بهره برداری خطوط لوله فراشبند، آباده، امور HSE، حمل و نقل مرکز بهره برداری خطوط لوله شیراز، امور هماهنگی و نظارت بر انتقال گاز منطقه و واحد برنامه‌ریزی با محوریت واحد عملیات ساختمانی معاونت عملیات خطوط لوله منطقه پنج در این فعالیت ها مشارکت داشته اند. 
مدیر منطقه پنج، در پایان از کارکنان انتقال گاز ایران">منطقه پنج عملیات انتقال گاز ایران به جهت تلاش در انجام موفق تعمیرات و حرکت در راستای استانداردهای زیست محیطی جهانی و تشکر و تقدیر به عمل آورد.

همکاری و تعامل انتقال گاز ایران">منطقه پنج عملیات انتقال گاز ایران و پالایشگاه دالان 
فرخی همچنین در خصوص همکاری و تعامل سازنده مرکز بهره برداری خطوط لوله فراشبند و پالایشگاه دالان نیز توضیح داد: با همکاری این دو مرکز، بیش از ۴۹ کیلومتر جاده سرویس مشترک خطوط انتقال گاز، با تلاش و همت عوامل پالایشگاه دالان تسطیح شد.
مدیر انتقال گاز ایران">منطقه پنج عملیات انتقال گاز ایران، با اشاره به مشترک بودن بخشی از جاده سرویس خطوط سراسری حوزه استحفاظی فراشبند با خط میعانات گازی پالایشگاه دالان، گفت: با پیشنهاد و هماهنگی مسئول کنترل حریم مرکز بهره برداری خطوط لوله فراشبند و تعامل بسیار خوب مرکز بهره برداری خطوط لوله فراشبند با پالایشگاه دالان، این مسافت با همت گروه تسطیح مسیر پالایشگاه دالان تسطیح شد.
وی افزود: برای حفظ حریم اختصاصی خطوط انتقال گاز و جلوگیری از آسیب دیدن خطوط نیاز است، سالانه این مسیر با ماشین آلات راه‌سازی تسطیح شود. 
فرخی با اشاره به صرفه‌جویی صورت‌گرفته در این زمینه، تصریح کرد: این فاصله هرساله از مسیر خطوط لوله از سوی مرکز بهره برداری فراشبند به مدت زمان یک ماه و با انتقال تجهیزات سنگین به همراه اپراتورهای مربوطه، اکیپ همراه، سوخت‌رسانی روزانه و با ساعت کارکرد حدود ۱۲۰۰ ساعت تسطیح و ترمیم می‌شده که با همکاری صورت گرفته با برآورد تقریبی، حدود یک میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.
مدیر منطقه پنج در پایان ضمن تشکر ویژه از مدیریت و کارکنان پالایشگاه دالان بدلیل همکاری و تعامل با منطقه پنج عملیات انتقال گاز، از کارکنان مجموعه حریم منطقه تقدیر به عمل آورد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اتصال خط انتقال مخزن و ایستگاه پمپاژ مجتمع ارسی خوی
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • یک روز با «کارگران» شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم