Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛آیت الله علیرضا اعرافی ،مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور،ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مرکز فقهی امام علی(ع) با اشاره به اینکه در فصل تابستان 17 هزار طلبه به فعالیت تحصیلی و علمی اهتمام داشته و در دوره‌های مختلف حضور یافته اند،گفت: تحصیل 6 هزار طلبه در دوره‌های تحصیلی تابستان از دیگر اقداماتی است که موجب کوتاه شدن دوره تحصیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بازنگری تقویم تحصیلی حوزه علمیه خبر داد و افزود: در این تقویم 40 روز در اختیار مدیران قرار گرفته و 170 روز تحصیلی نیز مد نظر قرار گرفته است که این تعداد روز نیز افزایش می یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه تحصیل علم باید همراه با رشد اخلاقی و تربیتی باشد،خاطرنشان کرد: درس خواندن، مقابله با دشمنان و دیگر مجاهدت‌ها از نوع مجاهدت‌های درونی است که شناخت یافتن به درون مسئله سختی است و اگر فعالیت تحصیلی همراه با این شناخت نباشد، دنیای درون به میدان تاخت و تاز شیطان تبدیل می شود.

وی با اشاره به اینکه علوم انسانی و اجتماعی دنیایی به عنوان رقیبی برای دین خلق شده است،تصریح کرد: اینکه گفته شود حوزه نباید به این علوم کار داشته باشد اشتباه است علوم انسانی اجتماعی با نظریاتی آمیخته شده که می خواهد جایگزین دین شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه نباید نسبت به این علوم ساده انگاری داشت یا آنها را کنار گذاشت،افزود: باید با تکیه بر توان مجتهدان و صاحب نظران اندیشه دینی غنی تر عرضه شده و ابواب فقهی با مسائل مستحدثه عجین شود.

وی با بیان اینکه دستیابی به شناخت عالم درون و رشد اخلاقی و تربیتی با کلاس‌های چندساعته و دوره‌های بلند مدت محقق نمی شود،اضافه کرد: باید این مهم در مسیر برنامه‌های دقیق و طولانی مدت محقق شود.

اعرافی با تاکید بر اینکه طلاب باید هر روز نسبت به پیشرفت اخلاقی خود توجه داشته و ارزیابی لازم را داشته باشند،عنوان کرد: شرایطی که امروز روحانیت با آن مواجه بوده بسیاری پیچیده شده و چنین شرایطی سنگینی در تاریخ کم نظیر است.

انتهای پیام/ح

تحصیل ۱۷ هزار نفر از طلاب در فصل تابستان/روحانیت با شرایط پیچیده‌ای روبه رو است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس فرهنگی سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • شرایط دریافت وام دانشجویی چیست؟
  • انتقامی که بازیگر معروف ترکیه از معلمانش گرفت
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال