Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@07:51:14 GMT

ایران در ماه پیش ۱۰۸۰بار لرزید

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۴۴۰۹

ایران در ماه پیش ۱۰۸۰بار لرزید

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در تیرماه 1397، تعداد نزدیک به 1080 زمین‌لرزه رخ داده در ایران و نواحی مرزی را ثبت و تعیین محل کرده‌اند که قویترین آن با 5.9 ریشتر مربوط به استان کرمانشاه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس آمار ماهیانه‌ای که مرکز لرزه نگاری ایران منتشر می کند، در تیرماه، ایران مجموعاً 1080 بار به لرزه در آمده که قویترین زمین‌لرزه تیرماه نیز با قدرت 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 ریشتر مربوط به استان کرمانشاه و حوالی «تازه‌آباد» است.

 از ساعت 20:00 شب گذشته تا به امروز، مجموعاً 23  زمین لرزه با قدرت‌های مختلف در ایران به وقوع پیوسته‌ و بیشترین زمین لرزه‌ها هم مربوط به استان کرمانشاه است. ماه گذشته، زمین لرزه‌ای با قدرت 5.9 ریشتر «تازه‌آباد» از توابع استان کرمانشاه را به لرزه در آورد تا این زلزله، قویترین زمین لرزه ایران در تیرماه لقب بگیرد. بنابر آمارهای ارائه شده، زمین لرزه‌های ایران در تیرماه نسبت به ماه قبل، 50 مورد کاهش داشته و زلزله‌ها از قدرت کمتری هم برخوردار بوده‌اند.

بر اساس آمار ماهیانه‌ای که مرکز لرزه نگاری ایران منتشر می کند، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در تیرماه 1397، تعداد نزدیک به 1080 زمین‌لرزه رخ داده در ایران و نواحی مرزی را ثبت و تعیین محل کرده‌اند. نمودار فراوانی زمین‌لرزه‌ها براساس بزرگی و «رو‌مرکز» زمین‌لرزه‌های ثبت شده در شکل‌های زیر نمایش داده شده‌است.


فراوانی زمین لرزه‌های ایران و نواحی مجاور بر اساس بزرگی در تیرماه 1397

در این ماه تعداد 26 زمین‌لرزه با بزرگی بیش از 4.0 در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است. بزرگ‌ترین زمین‌لرزه در داخل کشور در تاریخ 1397/04/31 با بزرگی5.9 حوالی تازه آباد واقع در استان کرمانشاه ، رخ داده است

بنابر گزارش این مرکز، پراکندگی زمین لرزه‌های ایران نیز طبق نقشه رومرکز بدین شکل است. طبق اطلاعات منتشره، بیشترین زمین لرزه‌هایی که در ایران به وقوع پیوسته است، قدرتی بین 2.0 تا 4.0 ریشتر داشته‌اند که در نقشه زیر با دایره‌های سبز و زرد رنگ مشخص شده‌اند.


نقشه رومرکز زمین‌لرزه‌های ایران و نواحی مجاور در خرداد‌ماه 1397

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران زمین زلزله کرمانشاه زمین لرزه مرکز لرزه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۹ ریشتر جزایر «اوگاساوارا» در ژاپن را لرزاند.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی ژاپن اعلام کرد زمین لرزه ای با قدرت اولیه ۶.۹ ریشتر امروز (شنبه) جزایر اوگاساوارا در این کشور را لرزاند.

به گزارش شینهوا، این زمین لرزه در مرکز توکیو نیز احساس شده و هیچ هشدار سونامی در پی آن صادر نشده است.

همچنین تاکنون گزارشی در مورد خسارات و تلفات ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • زمین لرزه در شهمیرزاد