Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس موسسه مطالعات سیاسی اسلام آباد، با اشاره به اعلام آمادگی دونالد ترامپ برای آغاز گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، گفت: رئیس جمهوری آمریکا اگر واقعا در پی گفت و گو با مقامات ایرانی است باید در وهله نخست، دوباره به توافقنامه برجام بپیوندد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، محمد عبدالباسط سخنگوی پیشین وزارت خارجه پاکستان افزود: پیوستن دوباره آمریکا به برجام باعث احیاء اعتماد تهران و جامعه بین الملل به ادعای ترامپ در خصوص مذاکره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس موسسه مطالعات تحقیقاتی اسلام آباد با تبیین نقش و اهمیت نقش 'برجام' جامع اقدام مشترک (برجام) در تداوم امنیت و ثبات منطقه و جهان گفت: معاهده هسته ای ایران یک معاهده بین المللی بوده و از اعتبار ویژه ای برخوردار است، زیرا پس از سال ها رایزنی و گفت و گوهای فشرده دیپلماتیک به سرمنزل رسیده بود، لذا همه کشورها از جمله آمریکا باید به مفاد آن احترام بگذارند.

وی ادامه داد: به اعتقاد اینجانب، اگر آمریکایی ها دوباره به این معاهده بپیوندند، با بازگشت اعتماد متقابل، صلح و امنیت نیز به منطقه بازگردانده می شود.
این کارشناس ارشد امور بین المللی گفت: جامعه بین الملل از سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا برای آغاز گفت و گوها با تهران حمایت می کند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه پاکستان و رئیس موسسه مطالعات سیاسی اسلام آباد، همچنین با بیان اهمیت ایران در تحقق ثبات و امنیت منطقه ای گفت: پیش از آغاز گفت و گوهای دو جانبه بین ایران و آمریکا، دولتمردان آمریکایی باید اقداماتی به عنوان حسن نیت انجام دهند و بهترین آن می تواند اعلام بازگشت به برجام از سوی آمریکا باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اخیرا آمادگی خود را برای آغاز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ پیش شرطی اعلام کرد.

از سوی دیگر 'بهرام قاسمی' سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سخنان ترامپ گفت که جمهوری اسلامی ایران از گفت و گو و رایزنی برای حل اختلافات بر اساس اصل احترام متقابل و پایبند بودن طرف مقابل به تعهدات بین المللی و دوری از توسل به اعمال فشار و تهدید و تحریم حمایت می کند.

محمد عبدالباسط در بخش دیگری از سخنانش در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد:جمهوری اسلامی ایران پاکستان و روسیه با گسترش همکاری های سه جانبه می توانند نقش راهبردی برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان داشته باشند.

این دیپلمات ارشد پیشین پاکستان با بیان اینکه مشکلات افغانستان به عامل بی ثباتی و ناامنی منطقه تبدیل شده است، افزود:کشورهای همسایه با گسترش رایزنی های دو جانبه و چند جانبه می توانند به دولت افغانستان برای مقابله با گروه های تروربستی کمک کرده و همچنین برای آشتی ملی زمینه سازی کنند.

سفیر پیشین پاکستان در هند اضافه کرد:گفت و گو بین طالبان افغانستان و دولت مرکزی در این کشور برای بازگرداندن ثبات و امنیت در منطقه اجتناب ناگزیر است و امیدوارم شاهد برگزاری هر چه سریعتر دور جدید گفت و گوها بین طالبان و دولت مرکزی در کابل باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان اجتناب ناپذیر طالبان افغانستان ناامنی مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه دشمنان ادعای حقوق بشر دارند، گفت: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیرو‌های نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۸ اردیبهشت و امضای برجام، افزود: آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد، در همین برجام آمده بود که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند، ایران مجاز است به تعهداتی که داده عمل نکند و قدم به قدم عقب نشینی کند بنابراین اگر قرار بر این بود که کشور مقابل به تعهدات خود عمل کرد ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این اقدام ایران مقابل آمریکا یعنی ایستادگی در برابر طاغوت بود، گفت: در مجلس، وزارت خارجه، سازمان نیروی انرژی هسته‌ای نوشته شده است، اگر آن ها متعهد به تعهدات خود نشوند ما یک قدم بیشتر از قول‌هایی که داده‌ایم پیشروی خواهیم کرد.

امام جمعه زنجان افزود: ما از اول گفته بودیم که آمریکا و هم‌پیمانانش به عهد خود وفا نمی‌کنند و در طول ۴۰ سال نیز این بدعهدی خود را نشان داده بودند.

حجت‌الاسلام خاتمی در بخشی دیگر با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه درحال نقش‌آفرینی است.

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد