Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-  معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: امنیت یک تولید اجتماعی است و در تولید، حفظ و ارتقاء آن، آحاد جامعه و ریز بدنه‌های نظام از جمله رسانه‌ها و خبرنگاران نقش و سهم دارند و باید از همه آن‌ها این مطالبه را داشت.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان سردار " احمد نوریان" در آیین گرامی داشت روز خبرنگار، با تجلیل از خبرنگاران حوزه انتظامی، حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در جمع خانواده ناجا به مناسبت سالروز شهادت خبرنگار شهید "محمود صارمی" و روز خبرنگار را گرامی داشته و به روان پاک شهدا به ویژه شهدای اهل قلم درود فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: از اینکه پلیس خدمتگزار را در انجام وظیفه خطیر خود یعنی تأمین نظم و امنیت عمومی، همواره یاری کرده و خواهید کرد از شما تشکر و قدردانی می‌کنم.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: همانطور که مستحضرید اطلاعات و توسعه ارتباطات و در یک کلام دانایی، کالای راهبردی و استراتژیک در عصر حاضر است، زیرا برای بشر امروز، زندگی بدون رسانه قابل تصور نیست.

سردار نوریان بیان کرد: در دنیای امروز شاهد نفوذ رسانه‌ها و تکنولوژی نوین ارتباطاتی در تمام عرصه‌ها و شئونات زندگی افراد و جوامع هستیم و از طرفی نهادها، سازمان‌ها و دولت‌ها برای مدیریت بهینه و اداره و پیشرفت مجموعه هایشان، راهی جز اقناع افکار عمومی ندارند، همراه سازی جوامع، افراد و مجموعه‌ها یک کار بسیار ظریف و نرم افزاری است که ساز و کار رسانه، می‌تواند بیشترین کمک را داشته باشد.

سخنگوی ناجا خاطر نشان کرد: مدیریت افکار عمومی امروز جایگزین راهکار‌های سنتی در کسب قدرت و اقتدار شده است. نگاه خردمندانه و هوشمندانه به تغییرات اجتماعی دهه‌های اخیر و سیر تحول رسانه در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، الزامات جدیدی را برای مدیریت تغییرات به سمت مطلوبیت ها، منطبق با آرمان‌ها و ارزش‌های منبعث از اسلام ناب محمدی (ص) به ویژه در ۴۰ سالگی انقلاب، دیکته می‌کند.

وی ادامه داد: در این میان نیروی انتظامی به عنوان مظهر حاکمیت و امنیت در لبه جلویی فعالیت‌های نظام بیشترین سطح ارتباط و تعامل با جامعه و ریز بدنه‌های نظام دارد.

سردار نوریان تأکید کرد: ارتقای امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی و به تعبیر دیگر تامین آسایش و آرامش جامعه، حفظ جان، مال، ناموس، عرض و آبروی مردم بر عهده نیروی انتظامی است و تحقق این مهم فقط با مشارکت مردم، همکاری دستگاه ها، نهاد‌ها و تشکل‌ها و مهمتر از همه تعامل سازنده با رسانه‌ها امکان پذیر است.

سخنگوی ناجا با تشریح نگاه پلیس به امنیت از دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری، عنوان کرد: نیروی انتظامی فقط یک سازمان انتظامی – امنیتی نیست بلکه از منظر دیگر، یک نهاد اجتماعی و مردم پایه است و در کنار اقدامات پیگیرانه انتظامی و امنیتی، به نقش‌های آموزشی و تربیتی نیز اعتقاد زیادی دارد.

سردار نوریان تأکید کرد: در واقع تنظیم رفتار و عمومی سازی آن در مناسبات اجتماعی بر پایه الگو‌ها و معیار‌های مبانی علمی زندگی اجتماعی منطبق با آموزه‌های دینی و فطری از جمله ماموریت‌های حوزه اجتماعی ناجا و رسانه‌ها است که در این زمینه قانون مداری، الزام جامعه به رعایت انضباط اجتماعی و حاکمیت ارزش‌ها در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: همچنین ارتقاء دانستنی‌ها برای زندگی بهتر فردی، اجتماعی، گروهی و اصلاح رفتار‌ها در جا‌هایی که کج رفتاری وجود دارد و همچنین پیشگیری انتظامی به منظور کاهش جرم، بزه و انحرافات از وظایف نیروی انتظامی است و از این منظر پلیس در پیشانی نظام، فعالیت می‌کند و تلاش دارد به سهم خود ایفای نقش کند.

وی در ادامه با اشاره به سهم و نقش دستگا‌های مختلف و نهاد‌ها در تولید امنیت، اظهار داشت: به نسبتی که سیستم ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها درست عمل کنند، خروجی عملکرد آن‌ها تولید و توسعه امنیت مطلوب خواهد بود و پلیس هم به عنوان ناظم اجتماعی، مسئولیت حفظ و ارتقاء امنیت را بر عهده خواهد داشت.

سردار نوریان یادآور شد: دشمنان در شرایط امروز با استفاده از ابزار و شگرد‌های رسانه ای، آرامش ذهنی و روانی جامعه را تهدید می‌کنند و تلاش دارند کام مردم را تلخ کنند.

وی با اشاره به تقدیم شهدای بسیاری از سوی ناجا در راه تولید، حفظ و ارتقای امنیت جامعه، تصریح کرد: این نظام و انقلاب میراث شهدا و امام راحل است و همه موظف به حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های آن هستیم.

سخنگوی ناجا خاطر نشان کرد: پلیس به عنوان یک نیروی خدمتگزار مردم مجموعه متنوعی از ماموریت‌های طاقت فرسا از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهر‌ها برای مقابله با اشرار، قاچاقچیان، قانون شکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت را بر عهده دارد که نمونه آن، خنثی کردن توطئه‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی به عنوان یک مسئله جدی این روز‌های نظام و مردم است.

سردارنوریان با بیان اینکه بضاعت نیروی انتظامی برای اطلاع رسانی در حوزه انعکاس عملکرد پلیس محدود است، بیان کرد: امروز باید شبکه‌های اجتماعی مدیریت شود و شما رسانه‌ها که ساختار‌های تعریف شده در نظام هستید و تجربه‌های بسیار خوبی در عرصه روشنگری و مدیریت افکار عمومی دارید می‌توانید به نحو احسن از تجربه‌ها استفاده کرده و پلیس را در اجرای مأموریت‌ها و پیشبرد اهداف یاری کنید که ما هم در این مسیر، شما اصحاب رسانه را استمداد و همراهی خواهیم کرد.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاونت اجتماعی ناجا نیروی انتظامی خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی ظهر پنج شنبه در همایش عقیدتی سیاسی سپاه استان البرز گفت: بشر تاکنون ۱۵ تمدن را تجربه کرده و گروهی از دانشمندان انگلیسی آنها را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و معتقدند همه تمدن‌ها پس از مدتی از بین رفته‌اند و تنها تمدنی که این پتانسیل را دارد که دوباره دنیا را تسخیر کند و مانع بزرگ استکبار جهانی شود، تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی با انقلاب اسلامی شکل گرفت و امام خمینی (ره) چند دهه پیش در صحیفه سجادیه پیش بینی کرده که قرن حاضر قرن پیروزی مستضعفان بر مستکبران است، به خیزش بزرگ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه استکبار جهانی اشاره کرد و افزود: امروز دشمنان از قدرت جهانی و روزافزون اسلام آگاه هستند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان با حداکثر توان می‌کوشند با اسلام هراسی مانع آشنایی مردم دنیا با این دین شوند اما روند گرایش مردم دنیا به اسلام روزافزون است. بصیرت افزایی و مطالعه اندیشه‌های شهید مطهری یک ضرورت محسوب می‌شود و این امر باید به عادت روزانه ما تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به اینکه دشمنان می‌کوشند به جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین مانع استکبار جهانی ضربه بزنند، خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان در بی هویت سازی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نعیمی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جامعه بی بصیرت ره به سوی سعادت نمی‌برد، بر ضرورت اهتمام در امر تعلیم و تربیت تاکید و مطرح کرد: تعلیم و تربیت و مسلح شدن آحاد مردم به بصیرت بسترساز دستیابی به کمال و سعادت جامعه است.

وی با بیان اینکه استاد مطهری یک الگوی بزرگ در تعلیم و تربیت و بصیرت است که باید اندیشه‌های او در جامعه نهادینه شود، گفت: توجه به مقوله عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. با توجه به نوع اهداف والای سپاه آشنایی و انس پرسنل آن با بصیرت و آگاهی و مسائل روز سیاسی عقیدتی بیش از سایر ارگان‌ها ضروری است.

کد خبر 6095179

دیگر خبرها

  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • تشریح ۵ گام ارتقای تعلیم و تربیت اجتماعی
  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است