Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@10:09:27 GMT

ساعی: نباید به کیمیا فشار می آوردند که زود برگردد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۵۹۱۲

ساعی: نباید به کیمیا فشار می آوردند که زود برگردد

رویداد۲۴ هادی ساعی با ۲ مدال طلا و یک برنز المپیک نه تنها پرافتخارترین تکواندوکار المپیکی بلکه پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ المپیک به حساب می آید. او که در ۲ دوره بازی های آسیایی هم سابقه مدال آوری دارد، معتقد است عوامل زیادی باعث مصدومیت دوباره و ناامید کننده کیمیا علیزاده در آستانه بازی های آسیایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همین بهانه با هادی ساعی همکلام شدیم که در ادامه مشروح صحبت های قهرمان سابق تکواندو و عضو هیات اجرایی و کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


کیمیا باید به خودش وقت می داد


ورزشکاران همیشه در معرض این آسیب دیدگی ها هستند و اکثرا هم مصدومیت های کهنه ای دارند. اگر این آسیب دیدگی ها خوب ترمیم نشود، در یک فشار و حادثه دوباره خودش را نشان می دهد و باعث می شود ورزشکار مدت زیادی از ورزش دور باشد. مصدومیت کیمیا علیزاده هم فکر می کنم به واسطه همان آسیب دیدگی ها قبلی رخ داده است. او باید کمی به خودش وقت می داد چون سال گذشته عمل جراحی انجام داده بود.


نباید در هر شرایطی به فکر مدال باشیم


شاید طبیعی است که یک ورزشکار دوست دارد در یک رویداد مهم مثل بازی های آسیایی حضور داشته باشد؛ حتی اگر مصدومیتش به صورت کامل برطرف نشده باشد. این اتفاق اما در نهایت باعث می شود آن ورزشکار چند رویداد را از دست بدهد. باید تدبیر، صبر و حوصله بیشتری به خرج داده می شد. خود ورزشکار بهتر از همه خودش میزان آمادگی اش را می داند. البته مسئولان هم نباید در هر شرایطی و به هر شکلی به فکر این باشند که مدال کسب شود.


نباید برای بازگشت روی علیزاده فشار می گذاشتند


نمی توان فقط خود کیمیا علیزاده را در این ماجرا مقصر دانست. تیم پزشک و فیزیوتراپ دارد. آنها می توانستند این ورزشکار را راهنمایی کنند و حتی از بازگشت زودهنگامش جلوگیری کنند. البته شاید هم تذکر داده باشند و ما نمی دانیم. اینکه روی ورزشکار فشار بگذاریم و بگوییم باید زودتر برگردی،‌ درست نیست. این حرف ها باعث می شود ورزشکار فشار مضاعفی به خودش بیاورد و در این مورد هم روی کیمیا علیزاده به خاطر کم تجربگی اش چنین حرف هایی تاثیرگذار است.


بدنسازی درست بود، این اتفاق رخ نمی داد


اینکه در فاصله چند روز تا آغاز مسابقه در تمرینات چنین اتفاقی رخ داده، خیلی هم غیرطبیعی نیست. در این فاز معمولا تمرینات روی کارهای سرعتی می رود. این پارگی رباط قطعا پیش زمینه داشته و همان مصدومیت های قبلی بوده است چون اگر ورزشکار از نظر جسمانی آماده باشد، کمتر آسیب می بیند. در ضمن دوره بدنسازی بعد از مصدومیت هم بسیار مهم است. اگر این دوره به درستی طی می شد،‌ عضلات قویتر بود.


برای انتخاب پرچمدار جدید گزینه زیاد داریم


هنوز صحبتی برای انتخاب پرچمدار جدید کاروان ایران در بازی های آسیایی نشده است. آخرین جلسه ما روز شنبه بود؛ اما گویا باید به زودی یک جلسه فوق العاده بگذاریم. چند ورزشکار دیگر در گزینه های ما برای پرچمداری بودند که احتمالا یکی از آنها جایگزین می شوند. البته اینکه کدام ورزشکار مسابقاتش در همان روزهای اول برگزار شود، مهم است. قهرمان شاخص که در کاروان ایران زیاد داریم؛ اما باید زمان مسابقه آنها را چک کنیم. به خود من در دوران حرفه ای یکی،‌ ۲ بار پرچمداری پیشنهاد شد؛ اما چون تا روز مسابقه زیاد مانده بود، قبول نکردم.


حفظ ورزشکاران شاخص هنر فدراسیون است


یکی از وظایف کمیته ملی المپیک و کمیسیون ورزشکاران این است که چنین ورزشکارانی را پیشتیبانی کنیم. ما سعی می کنیم بهترین امکانات را برای بازگشت به موقع و اصولی کیمیا علیزاده در اختیارش بگذاریم. به هر حال باید از داشته های خود خوب مراقبت کنیم. ما ورزشکار در این سطح و با این قابلیت ها کم داریم. حفظ و نگهداری از آنها یک هنر است که باید فدراسیون داشته باشد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تکواندو آسیا ساعی کیمیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد

سال گذشته در وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی، نورالدین تورسینوف قزاق سهمیه المپیک 2024 گرفت و ناصر علیزاده و سایر آسیایی ها از سهمیه محروم شدند.

به گزارش طرفداری، ناصر علیزاده در مسابقات قهرمانی آسیا طلا گرفت اما برای کسب سهمیه، ایران علیرضا مهمدی جوان را به میدان فرستاد و این جوان که سال قبل در 82 کیلو نایب قهرمان جهان شده بود، توانست با پیروزی برابر حریف قدرتمند ازبکستانی یعنی بردیموراتوف به المپیک برسد. این کشتی گیر ازبک در مسابقات جهانی سال قبل بهترین آسیایی بود که هر چند مثل تورسینوف به سهمیه المپیک نرسید، اما برابر علی چنگیز ترک که قهرمان مسابقات شد، بازنده شد.

بردیموراتوف در بازیهای آسیایی سال قبل هم موفق شده بود با برتری برابر ناصر علیزاده در دیدار فینال، قهرمان آن مسابقات شود. او در آن مسابقات ناصر علیزاده را 7-4 شکست داد.

به عبارتی علیرضا مهمدی برابر کشتی گیری برنده شد که سال قبل در مسابقات جهانی برابر قهرمان جهان تنها 3-3 باخته و برد مهمدی یک پیروزی عالی و روحیه بخش است. قطعا در مسابقات جهانی کشتی تنها 4-3 نفر در سطح این کشتی گیر ازبک و بالاتر از او هستند و می توانیم امیدوار باشیم که مهمدی بعد از صعود به وزن 87 کیلوی مسابقات المپیک هم مدعی کسب عنوان قهرمانی باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • جهان ما ممکن است در نهایت دوباره به بیگ‌بنگ‌ برگردد و نابود شود
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • عکس| یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال