Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-08@07:29:40 GMT

۲۲ درصد زوجین در کشور مشکل ناباروری دارند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۶۱۴۱

رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: میزان ناباروری در کشورمان نسبت به میانگین جهانی بالاتر بوده و حدود ۲۲ درصد زوجین مشکل ناباروری دارند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جعفرمحسنی عصر امروز در آستانه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به اخذ مجوز مرکز نواوری و شکوفایی گفت: در حال حاضر بزرگ ترین معضل کشور بیکاری جوانان و مخصوصا جوانان فارغ التحصیل است، در این راستا جهاد دانشگاهی در جهت جذب ایده های برتر مجوز تاسیس مرکز نوآوری و شکوفایی اخذ کرده است که این مرکز بر ارتقای مهارت محوری جوانان متمرکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در جهاد دانشگاهی به اخذ دوره های ملی مهارت موفق شده ایم و تلاش داریم در رشته های علوم پایه در راستای توانمند سازی فعالیت نماییم.

محسنی افزود: سال گذشته ۲۴هزار نفر از افراد در سطوح مختلف از امکانات جهاددانشگاهی بهره مند شده اند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان مناطق و مجاورین دریاچه ارومیه گفت: احیای دریاچه ارومیه احیای آذربایجان است و اگر پیش بینی های به عمل امده به وقوع بپیوندد ممکن است آذربایجان خالی از سکنه شود. در این راستا معاونت آموزشی جهاددانشگاهی با کمک استانداری طرح آموزشی برای کشاورزان را در شهرستان ها شروع کرده است.

وی افزود: در این طرح آموزشی کشت محصولاتی که در حوزه آب کم مصرف هستند جایگزین سایر محصولات کشاورزی می شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در ادامه صحبت های خود از اخذ مجوز مرکز طب پیشگیری خبر داد و افزود: از آن جایی که پیشگیری مقدم بر درمان است جهاددانشگاهی مجوز تاسیس مرکز طب پیشگیری و کلینیک بررسی اولیه جهت پیشگیری از بیماری ها را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرده است.

وی گفت: در این مرکز غربالگری و شناسایی بیماری های زمینه ای صورت می گیرد.

محسنی با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروی جهاددانشگاهی اظهارداشت: ماهانه ۱۵۰۰ نفر به مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مراجعه می‌کنند و بخش عمده‌ای از این افراد با دریافت خدمات ساده مشکل‌شان برطرف شده و حدود ۱۰ درصد با روش‌های اساسی فرآیند درمان را ادامه می‌دهند.

وی با مقایسه کیفیت خدمات انجام شده در مرکز جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با سایر مراکز خاطرنشان کرد: خدمات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی از حیث کیفیت خدمات تخصصی همسطح کشور و جهان است.

 محسنی میزان ناباروری در کشورمان نسبت به میانگین جهانی را بالاتر  عنوان کرد و افزود: میزان ناباروری در کشورمان نسبت به میانگین جهانی بالاتر بوده و حدود ۲۲ درصد زوجین مشکل ناباروری دارند، .

وی ادامه داد: این افراد نیازمند روش‌های مختلف کمکی برای باروری هستند. دلیل اینکه برخی افراد با روش‌های کمک درمانی IVF، IUI و ICST جواب نمی‌گیرند، ناهنجاری‌های ژنتیکی جنین بوده که در چنین مواردی هنگام انتقال جنین به شکم مادر، بارداری انجام نمی‌گیرد و یا در هفته‌های اول بارداری سقط جنین رخ می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد پزوهشگاه های جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی شامل سه پژوهشگاه، ۲۵ پژوهشکده، ۱۳۲ گروه پژوهشی در حوزه‌های مختلف علمی، دو پارک علم و فناوری، ۱۲۰ مرکز خدماتی تخصصی، یک مجتمع خدماتی و شش مرکز نوآوری و شکوفایی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • قایقران آذربایجان شرقی در تیم ملی
  • تصویب قانون «مالکیت فکری» جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک/ متخصصان جهاد دانشگاهی پای کار آمدند
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • آموزش‌های جهاددانشگاهی «اشتغال محور» است
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • روند ولادت در استان بوشهر صعودی شد