Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه شرايط کنوني کشور مي‌تواند منجر به نوسازي دروني اقتصاد شود، گفت: در اين شرايط سخت که آمريکايي‌ها به کشور فشار وارد مي‌کنند به سرمايه‌گذاري نياز داريم.

به گزارش ايرنا، علي لاريجاني روز دوشنبه در نشست هماهنگي روساي مراکز روابط عمومي و اطلاع رساني با دستگاه هاي اجرايي با بيان اينکه تلقي نسبت به روابط عمومي‌ها بايد متناسب با شرايط تغيير کند، افزود: روابط عمومي‌ها بايد در خود تغيير به وجود آورند و ابتکار داشته باشند، البته بايد توجه داشت که روابط عمومي علم پيچيده‌اي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اکنون برخي روابط عمومي‌ها در قسمت پاييني از سازمان‌‎هاي خود قرار دارند، ادامه داد: روابط عمومي کار ظريف و فن مهمي است و مديران کشور بايد به صرافت بيفتند تا روابط عمومي را ممتاز کنند، همچنين پيوست رسانه‌اي داشتن براي موضوعات مهم امر خوبي است.
**نارسايي داخلي در اطلاع رساني داريم
لاريجاني با بيان اينکه تهمت، افترا و تحقير وجود دارد و ابزارهاي مدرن نيز بيان اين موضوعات را تسهيل کرده است، اضافه کرد: در فضايي تنفس مي کنيم که نارسايي داخلي در اطلاع رساني داريم و از بيرون نيز عمليات رواني انجام مي شود در اين شرايط بايد بيشتر از گذشته کار کنيد و از اطلاعات استفاده ببريد.
رئيس نهاد قانونگذاري کشور با بيان اينکه اگر ضعفي در سيستم هاي اداري از نظر فهم موضوع وجود دارد، روابط عمومي‌ها با درست عمل کردن، شيرين کردن موضوع و نشان دادن نتايج بايد مديران را با خود همراه کنند، گفت: مسئوليت ما در اين شرايط مضاعف است و بايد کار را عميق تر، دقيق تر و با پشتکار بيشتري انجام دهيم.
**مسئولان اطلاع رساني دستگاه‌هاي اجرايي از همه ابزارها استفاده نمي‌کنند
رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به رؤساي مراکز روابط عمومي و اطلاع رساني دستگاه‌هاي اجرايي بيان کرد: فکر مي‌کنم از همه ابزارها استفاده نمي کنيد، خبررساني بخش نازلي از کار شما است، روابط عمومي ها بايد بر اراده ها تاثير بگذارند.
رئيس نهاد قانونگذاري کشور در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه در اين شرايط سخت که آمريکايي‌ها به کشور فشار وارد مي‌کنند به سرمايه‌گذاري نياز داريم، خاطرنشان کرد: بايد شما متوجه باشيد که در اين شرايط چه کاري بايد انجام شود و اين موضوع را به مردم منتقل کنيد.
**بستر براي سرمايه‌گذاري را بايد فراهم کنيم
وي با بيان اينکه در گذشته امکان بالقوه‌اي در کشور وجود داشت ولي به دليل سهل‌خوري و واردات، توليد ملي به وجود نيامد، بيان کرد: اکنون بايد براي سرمايه‌گذاري بستر را فراهم کنيم که در نتيجه آن تاب آوري بيشتري خواهيم داشت.
لاريجاني با بيان اينکه اين دوره مي‌تواند منجر به نوسازي دروني اقتصاد کشور شود، ادامه داد: اگر به اين موضوع باور داريم بايد تمهيدات رسانه‌اي را مهيا کنيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه شرايط کنوني بهترين وضعيت براي صادرات است، گفت: شرايط فقط تلخ نيست و زمينه‌هايي که براي جهش وجود دارد را بايد به مردم نشان داد.
وي تصريح کرد: ممکن است دشمنان فکر کنند که در اين شرايط به کشور فشار وارد کرده‌اند و در قبال اين اقدامات دشمن، نبايد صرفاً نطق کرد بلکه بايد بدل آن کار را انجام دهيم و فهم درستي از شرايط داشته باشيم.
لاريجاني اظهار داشت: با تمرکز بر اقتصاد دروني کشور، اصلاح ساختار و تسهيل بستر سرمايه‌گذاري، دشمنان از اين پس نمي‌توانند اينگونه با ايران صحبت کنند زيرا تاب‌آوري ايران بيشتر مي‌شود و اين شرايط دورنماي خوبي براي کشور است.
رئيس نهاد قانونگذاري کشور بيان کرد: در زمان جنگ تحميلي به ما سلاح نمي‌دادند و کشور وارد عمل شد تا سلاح بسازد همين امر سبب شد تا در زمينه دفاعي تاب‌آوري کشور بيشتر شود و اکنون همه مي‌گويند که با ايران درگير نشويد زيرا امکاناتي دارد که مي‌تواند به طرف مقابل خسارت بزند و در اقتصاد نيز مي‌توان اينگونه بود و جهش خوبي داشته باشيم.
وي افزود: کشور با اين ميزان از ظرفيت و فارغ‌التحصيلان مي‌تواند ظرفيت پرش خوبي داشته باشد، مشکل اين است که بستر براي سرمايه‌گذاري فراهم نيست و اين مشکل را بايد بررسي کرد.
**دشمنان مي‌خواهند مردم را نااميد کنند
لاريجاني ادامه داد: اگر تئوري براي شرايط فعلي کشور داشته باشيم و هر کدام در بخش خود از طريق رسانه‌ها مي‌‌توانيم شرايط را به مردم منتقل کنيم، دشمنان مي‌خواهند مردم را نااميد کنند ولي اگر مکانيزم صحيحي را دنبال کنيم مي‌توان با فهم مشترک مشکلات را حل کرد.
**برخي قوانين و مقررات شرايط سرمايه‌گذاري در کشور را سخت مي‌کند
رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: بندهاي زيادي در قوانين و مقررات وجود دارد که شرايط سرمايه‌گذاري در کشور را سخت مي‌کند و مردم نيز اذيت مي‌شوند به عبارتي براي سرمايه‌گذاري بايد کفش آهني به پا کرد.
وي افزود: بعيد مي‌دانم وزيران از موانعي که در قوانين و مقررات براي سرمايه‌گذاري وجود دارد با خبر باشند، اين موانع عصيان ايجاد مي‌کند و کارآفرينان گريزان مي‌شوند.
لاريجاني ادامه داد: بسياري از اختيارات به استان‌ها تفويض نشده و مردم براي دريافت مجوز بايد به تهران بيايند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خطاب به روساي مراکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي اجرايي گفت: شما به مسئولان بخش‌هاي خود بگوييد تا در حوزه مقررات ضوابط را تغيير دهند و براي اصلاح قوانين نيز در صورت لزوم اقدام کنند.
وي افزود: وزارت نيرو اعلام کرده 5 هزار مگاوات در زمان پيک مصرف کمبود برق داريم در حالي که بر اساس قانون برنامه بايد مقداري از برق را از طريق انرژي خورشيدي تأمين کرد اما اکنون هر کسي بخواهد در انرژي خورشيدي سرمايه‌گذاري کند بايد مجوزهاي مختلفي بگيرد چه ايرادي دارد که وزارت نيرو اعلام کند هر کسي بدون مجوز من مي‌تواند در حوزه انرژي خورشيدي کار کند و وزارت جهاد کشاورزي نيز زمين مجاني در اختيارش قرار دهد و برق توليدي را بخرد.
لاريجاني ادامه داد: روابط ‌عمومي‌ها مي‌توانند موانع سرمايه‌گذاري را شناسايي دقيق کنند و به اطلاع وزير و معاونين وزيران برسانند و با اصلاح بخشنامه ها موانع سرمايه‌گذاري نيز رفع مي‌شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: هنگامي که مردم به دستگاه‌هاي اجرايي رجوع مي‌کنند بايد با احترام پاسخگوي آنها باشيد تا احساس همدلانه‌اي با شما داشته باشند. در کشورهايي که با نفت اداره مي‌شوند معمولاً نگاه ارباب و رعيتي وجود دارد؛ اما اين غلط است و بايد بدانيم فلسفه وجودي دستگاه هاي اجرايي خدمت به مردم است.
لاريجاني يادآور شد: دستگاه‌هاي اجرايي شايد منابع مالي کمي داشته باشند ولي بيان درست، با مردم لطف و تکريم ارباب رجوع را از آنها نگرفته‌اند، بايد ارتباطات دوطرفه باشد ولي برخي دستگاه ها به مردم بي‌اعتنايي مي‌کنند که اين مشکل بايد علاج شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه کار روابط عمومي ها اهميت بالايي دارد، گفت: کم لطفي به روابط عمومي ها کم نيست و درک کار آنها جا نيفتاده و بايد تلاش کنيد تا جايگاه خود را به دست آوريد.
به گزارش خانه ملت، لاريجاني عنوان کرد: به صدا و سيما توصيه مي کنم تا ابتکارات شما در بيان خدمات دستگاه هاي اجرايي و خدمات نظام را مورد حمايت قرار دهد.
سيام*3061*3404
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه پنجاهمین نشست مجمع سالانه ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی گفت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه پنجره تأمین مالی جدی با نرخ ترجیحی برای کشورها ایجاد شود، مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه پنجاهمین نشست مجمع سالانه ۲۰۲۴ بانک توسعه اسلامی که از روز گذشته در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی در حال برگزاری است، اظهار کرد: دستور کار سال آینده بانک توسعه اسلامی برای پروژه‌هایی که تأمین مالی آن توسط بانک در کشورهای اسلامی انجام می‌شود، مورد تأیید اعضا قرار گرفت و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه پنجره تأمین مالی جدی با نرخ ترجیحی برای کشورها ایجاد شود، مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

وی افزود: قرار شد که بار مالی ناشی از این پنجره مالی توسط کشورهایی که جزو سهامداران این بانک هستند و جمع‌بندی اقتصادی مناسبی در حوزه اقتصاد کلان دارند، تأمین شود و درنتیجه بتوانیم شاهد این باشیم که در سال آینده بانک توسعه اسلامی برای نخستین بار از روش‌های تأمین مالی ترجیحی هم به عنوان یک پنجره تشویقی و ترجیحی استفاده کند.

وزیر اقتصاد در توضیح بیشتر تأمین مالی ترجیحی متذکر شد: یکی از روش‌هایی که بانک‌های توسعه بین‌المللی و چندجانبه، برای کمک ویژه به پروژه‌های خاصی که مورد تأکید بانک است یا نیازهای ویژه‌تری دارند، استفاده کردن از ظرفیت پنجره ترجیحی است، با نرخ‌های ترجیحی برای آن پروژه‌های مورد تأکید بانک که این شرایط تا به امروز در بانک توسعه اسلامی وجود نداشت که امسال این پیشنهاد ارائه شد و اکثریت اعضا نیز با این پیشنهاد موافق هستند.

وی ادامه داد: ما هم در بیانیه رسمی جمهوری اسلامی ایران به بانک توسعه اسلامی، هم موافقت خودمان را با این پنجره و هم شرایطی که پیشنهاد داده بودیم در ارتباط با مسئله تأمین مالی و اینکه به چه بخش‌هایی که پروژه‌های عمدتاً دانش‌بنیان و پروژه‌های حوزه فقرزدایی بسته به اولویت‌های توسعه‌ای کشورهای اسلامی هستند که بتوان در زمینه‌های مختلف از پنجره تأمین مالی ترجیحی استفاده کرد را مطرح کردیم که با استقبال اعضای ۵۷ کشور عضو بانک توسعه اسلامی هم مواجه شد.

خاندوزی همچنین بیان کرد: دیدگاه‌های خود را در خصوص حل و فصل موضوع مردم مظلوم فلسطین در این اجلاس بیان کردیم و همچنین بنا شد که فردا اعضای اجلاس بتوانند در خصوص اینکه صندوق ویژه‌ای برای کمک مالی برای حل و فصل مسائل اقتصادی مردم فلسطین تصمیم‌گیری کنند که بعد از تصمیم‌گیری نتایج آن به اطلاع مردم عزیز کشورمان خواهد رسید.

توسعه راه‌حل‌های فین تک تامین مالی اسلامی مورد توجه قرار گیرد

وزیر اقتصاد کشورمان در پنجاهمین نشست مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی پیشنهاد کرد که سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه راه حلهای فین تک (فناوری مالی) تأمین مالی اسلامی برای بهبود دسترسی به خدمات مالی و دستیابی به بستری برای تسهیل مبادلات مالی بین کشورهای اسلامی به دلیل مزایای زیاد آن به صورت جدی مورد توجه بانک قرار گیرد.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در پنجاهمین نشست مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی (ISDB) گفت: می خواهم از برگزار کنندگان رویداد باشکوه اجلاس سالانه ISDB تشکر کنم و از این فرصت استفاده کنم که افکار و ایده های خود را با همکاران برجسته ام به اشتراک بگذارم تا گذشته خود را گرامی بداریم و آینده خود را ترسیم نماییم.

وی ادامه داد: بسیار قدردان و مفتخرم که میبینم گروه ISDB در پنجاهمین سالگرد تاسیس خود یک موسسه مالی معتبر در سطح جهانی است که نقشی محوری در شکوفایی و همبستگی امت اسلامی و منطقه ایفا کرده است. این میزان از موفقیت و اثر بخشی بدون رهبری عالی رئیس و مدیران بانک همکاری عالی اعضای هیئت عامل و کادر مجرب گروه بانک با ایثار و ابتکار فراوان محقق نمی‌شود؛ من از همه آن‌ها تشکر میکنم.

وزیر اقتصاد کشورمان تصریح کرد: با توجه به مسیر آینده قبل از هر چیز با مردم مظلوم غزه که در غیرانسانی‌ترین شرایط زندگی میکنند در برابر رژیم نامشروع اشغالگر مقاومت می‌کنند و تلاش می‌کنند که کشور خود را بازیابند و در صلح و عزت زندگی کنند صمیمانه ابراز همدردی و پیشنهاد میکنم در بیانیه پایانی این مراسم ظلم و رفتار غیر انسانی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و کمک‌های بلاعوض فوری به برادران و خواهران مسلمان آسیب دیده مان اختصاص داده شود تا از رنج آن‌ها بکاهیم و به آن‌ها کمک کنیم تا خانه ها و زیرساخت‌های خود را بازسازی کنند؛ این پیشنهاد به خوبی با موضوع جلسات همبستگی و کامیابی مطابقت دارد.

خاندوزی همچنین گفت: علاوه بر مسائل ژئوپلیتیکی کل جهان و در قلب آن کشورهای عضو ISDB با چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی متعددی احاطه شده‌اند. در این زمینه من میخواهم از همسویی مجدد ۲۰۲۵-۲۰۲۳ استراتژی گروه بانک توسعه اسلامی قدردانی و تأکید کنم که گروه بانک توسعه اسلامی باید جهت گیری استراتژیک خود را مجدداً طوری تنظیم کند تا به طور مؤثر به چالش های توسعه ای مختلف پیش روی کشورهای عضو توجه کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نسخه‌های اصلاح شده آتی استراتژی گروه بانک توسعه اسلامی مانند همیشه باید سیاستهای اصلاحی مؤثر را مجدداً فرموله کنند و اصل حکمرانی و تضمین پایداری مالی اقتصادی و زیست محیطی را به گونه ای که بر چالشها غلبه کنند، تقویت کنند.

خاندوزی پیشنهاد کرد که سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه راه‌حل‌های فین تک (فناوری مالی) تأمین مالی اسلامی برای بهبود دسترسی به خدمات مالی و دستیابی به بستری برای تسهیل مبادلات مالی بین کشورهای اسلامی به دلیل مزایای زیاد آن به صورت جدی مورد توجه بانک قرار گیرد.

وی ادامه داد: بی‌تردید گروه بانک توسعه اسلامی به عنوان یک بانک پیشرو در امت اسلامی قادر خواهد بود که نقش اساسی ایفا کند و جمهوری اسلامی ایران نیز با به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود آمادگی خود را برای همکاری با بانک و کشورهای عضو اعلام می‌دارد.

وی در پایان با قدردانی از رفتار حرفه‌ای گروه بانک توسعه اسلامی ابراز امیدواری کرد که بانک با استفاده از ابتکار و حسن نیت کارکنان و کشورهای عضو به اهداف ارزشمند خود یعنی همبستگی و شکوفایی دست یابد.

دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با وزیر مالیه عمان

در دیدار وزیر اقتصاد عمان با سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران هر دو کشور بر تجدید تفاهم نامه های مشترک گمرکی و سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید و قرار شد لیستی از علاقمندان سرمایه‌گذاری کشور عمان برای ورود به بازار ایران نیز تهیه و به تهران ارسال شود.

در دیدار دوجانبه سعید بن محمد الصقری وزیر اقتصاد عمان با سید احسان خاندوزی، وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در ریاض بر تجدید توافقنامه های گمرکی و سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید شد.

در این دیدار خاندوزی ضمن استقبال از علاقمندی کشور عمان برای همکاری دو جانبه و مشترک بین تهران و مسقط از پیگیری هایی که بعد از سفر پادشاه عمان به ایران انجام شد، ابزار رضایت کرده و علاقمندی جمهوری اسلامی ایران را برای تجدید تفاهمنامه های مشترک بین دو کشور در حوزه های گمرکی و سرمایه گذاری اعلام کرد.در عین حال، مقرر شد که دولت عمان لیستی از سرمایه‌گذاران علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران را در هفته آینده به ایران ارسال و همچنین موانع سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور نیز برطرف شود.

همچنین قرار شد، در اولین فرصت، کمیته مشترک و دو جانبه هر دو کشور در موضوعات تکنیکی همکاری ها تشکیل و در اولین سفر وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به مسقط این مسئله نیز نهایی شود.

در ادامه سعید بن محمد الصقری، وزیر اقتصاد عمان نیز با ابراز رضایت از علاقمندی کشورش برای تحکیم رابطه با جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقمندی کرده و بر تسریع در عملیاتی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های بین دو کشور نیز تاکید کرد.

در سفر سلطان عمان به ایران یک توافق نامه حوزه سرمایه‌گذاری به عنوان کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین دو کشور به امضا شد و هر دو کشور برای توافق نامه حمایت از سرمایه‌گذاری به توافق رسیدند و پس از طی مراحلی در مجلس عمان به امضای دو طرف نیز رسید.

کد خبر 749162

دیگر خبرها

  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است