Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@23:29:03 GMT

واکنش‌های جهانی به امضای تحریم ایران

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۶۷۸۷

واکنش‌های جهانی به امضای تحریم ایران

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فضای مجازی مشغول فضاسازی درباره احتمال مذاکره با ایران است؛ ساعاتی پیش فرمان اجرایی بازگرداندن دور نخست تحریم‌های ایران را امضاء کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی (ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان و جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس) در ارتباط با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران به علت خروج آن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ما به شدت از بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران به دنبال خروج این کشور از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متاسف هستیم. برجام مؤثر است و همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در یازده گزارش متوالی تایید کرده است (این توافقنامه) همچنان در راستای اهداف تعیین شده برای آن قرار دارد که اطمینان یافتن از صلح آمیز بودن برنامه (هسته ای) ایران یکی از آنها است. برجام عنصری کلیدی در ساختار جهانی منع اشاعه هسته ای و برای امنیت اروپا، منطقه و کل جهان حیاتی است. ما انتظار داریم ایران همچنان همه تعهدات خود به موجب برجام را کاملا اجرا کند.

این بیانیه می افزاید: ما مصمم هستیم از فعالیت عوامل اقتصادی اروپا که مطابق با قوانین اتحادیه اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت های بازرگانی و تجاری مشروع با ایران دارند حفاظت کنیم. به همین علت قانون مسدود کننده اتحادیه اروپا از هفتم اوت برای حفاظت از شرکت های اتحادیه اروپا که روابط تجاری و بازرگانی مشروع با ایران دارند در برابر تاثیرات تحریم های فرا سرزمینی آمریکا اجرایی می شود.

بیانیه کمیسیون اروپا

کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد قانون مسدود کننده در حمایت از توافقنامه هسته ای ایران که به روز رسانی شده است، اجرایی می شود.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که نخستین دور از تحریم های مجددا اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران به اجرا در می آید، قانون مسدود کننده به روز رسانی شده از سوی اتحادیه اروپا نیز هفتم ماه اوت اجرایی می شود تا تاثیر تحریم ها را بر منافع شرکت های اروپایی که فعالیت تجاری مشروع در ایران انجام می دهند، کاهش دهد.

به روز رسانی قانون مسدود کننده، بخشی از حمایت اتحادیه اروپا از ادامه اجرای کامل و مؤثر توافقنامه هسته ای ایران موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله از طریق حفظ روابط تجاری و اقتصادی بین اتحادیه اروپا و ایران است؛ روابطی که زمانی که تحریم های هسته ای در نتیجه برجام لغو شد، عادی سازی شد.

آلمان: ادامه ارائه تضمین به شرکت هایی که با ایران همکاری می کنند

وزارت اقتصاد آلمان روز دوشنبه اعلام کرد این کشور به حمایت خود از شرکت هایی که با ایران همکاری می کنند و یا در این کشور سرمایه گذاری می کنند ادامه خواهد داد و همزمان به مذاکرات خود با آمریکا برای معاف کردن شرکت های آلمانی از تحریم های واشنگتن ضد ایران ادامه می دهد.

وزارت اقتصاد آلمان افزود تضمین های صادراتی و سرمایه گذاری این وزارتخانه برای شرکت هایی که با ایران همکاری می کنند همچنان ارائه می شوند.

ذوق زدگی نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ در خصوص از سرگیری تحریم ها علیه ایران استقبال کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران دونالد ترامپ فدریکا موگرینی اسراییل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 847432 برچسب‌ها ناصر کنعانی انگلیس ایران و آمریکا خبر ویژه کانادا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!