Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@14:16:17 GMT

توهین شبکه وهابی به مشاهد مقدسه قم و مشهد+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۷۰۲۸

توهین شبکه وهابی به مشاهد مقدسه قم و مشهد+ فیلم

به گزارش جام نیوز، وهابیت با عقاید خطرناک و تکفیری خود به جان مسلمانان افتاده و در شقوق مسلمانان اختلاف ایجاد می‌کند و با عنوانی چون شرک و بت پرست خون مسلمانان را حلال می‌کند. در واقع همین عقاید است که موجب پیدایش گروههایی مثل القاعده و داعش شده است.

 
مجری شبکه وهابی می‌گوید: نماد شرک امروز در قم، مشهد و کربلا هویداست نه در کاخ سفید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مجری وهابی ادامه می‌دهد: نماد شرک امروز در قم، مشهد و کربلا و در کسانی که آن ها را حرم درست کرده اند به مراتب بیشتر است تا غرب و اروپا.

 

 وی به همین بسنده نمی‌کند و شعار مرگ شیعیان سر می‌دهد و می گوید: باید گفت مرگ بر بت پرستان قم، مرگ بر بت‌های قم، مرگ بر بت‌های مشهد و کربلا و کسانی که به عنوان بت این‌ها را درست کرده‌اند و این می‌تواند شعار باشد.

 

توهین مجری وهابی


این سخنان در حالیست که زیارت قبور انبیاء و اولیاء به‌ویژه قبور رسول‌خدا(ص) و اهل‌بیت ایشان علیهم السلام از دستورهاى اکید شرعى است که مسلمانان از صدر اسلام، همواره به آن پایبند بودند.

 

 روایات بسیاری نیز در منابع اهل سنت و شیعه وجود دارد که بر جواز و بلکه فضیلت آن دلالت دارد.به گزارش شیعه نیوز، اما وهابیت به پیروى از «ابن‌تیمیه» براى عادى جلوه‌دادن مقامات انبیاء و اولیاء و کاستن از مقام آنان، زیارت قبور، حتى قبور پیامبران و اولیاء را شرک و حرام مى‌داند.

 

 حقیقت این است که تا قرن هشتم هجرى، شکى در جواز زیارت قبور در بین تمام فرق اسلامی وجود نداشت و اندیشمندانى از اهل سنت، کتاب‌هاى متعددى در این‌باره نوشتند؛ ازجمله، «عبدالرحمن‌بن مکى شارعى» (م۶١۵ ه. ق) کتاب «مرشد الزوار الى قبور الابرار المسمى بالدر المنظم فى زیارة الجبل المقطم» و «ابن‌عساکر دمشقى» (۵٢٧ -۶٠٠ ه. ق) دو کتاب «فضل زیارة الخلیل (ع) و موضع قبره و قبور أبنائه الکرام» و «إتحاف الزائر و أطراف المقیم للسائر فى زیارة النبى صلى الله علیه و سلم» . در قرن هشتم هجرى پیشوای فکری وهابیت «ابن‌تیمیه حرانى حنبلى» بر خلاف دیدگاه سلف خویش، زیارت و حتی بار سفر بستن براى زیارت قبر نبى گرامى اسلام را جایز ندانست.


تاکنون اندیشمندان اسلامى بسیاری با این اندیشه انحرافى از عصر ابن‌تیمیه تاکنون به مبارزه پرداختند و ده‌ها کتاب در رد وى نوشتند؛ کتاب‌هایى مانند:


١. شفاء السقام فى زیارة خیر الأنام، على‌بن عبدالکافى سُبکى شافعى (۶٨٣-٧۵۶ ه. ق) .

٢. العمل المقبول فى زیارة الرسول، ابن‌زملکانى (۶۶٧-٧٢٧ ه. ق)

٣. المقالة المرضیة فى الرد على من ینکر الزیارة المحمدیة، محمدبن عیسى الاخنائى (م٧٣١ه. ق) .

۴. التحفة المختارة فى الردّ على منکر الزیارة، عمربن على الفاکهانى (۶۵٣-٧٣١) .

۵. الرسالة المحمدیة فى الرد على من ینکر الزیارة المحمدیة، محمدبن محمد سعدى مالکى (٨٣۶-٩٠٠ه. ق) .

۶. حسن التوسل فى آداب زیارة أفضل الرسل، عبدالقادربن احمد فاکهى (٩٢٠ -٩٨٢ه. ق) .

٧. شفاء الصدور فى زیارة المشاهد والقبور، مرعى‌بن یوسف الکرمى (م١٠٣٣ه. ق) .

٨. الدرة الثمینة فیما لزائر النبى صلى الله علیه وسلم إلى المدینة المنورة، احمدبن محمد دجانى قشاشى (م١٠٧١ ه. ق) .

٩. الجوهر المنظم فى زیارة القبر الشریف النبوى المکرم، ابن‌حجر هیتمى.

١٠. خیر الامور فى زیارة القبور، مصطفى‌بن مصطفى صاریان حنبلى رومى (م١٣٠٠ ه. ق) .

١١. کنز المطالب فى فضل البیت الحرام وفى الحجر والشاذروان وما فى زیارة القبر الشریف من المآرب، حسن العدوى (١٢٢١-١٣٠٣ ه. ق) .

١٢. شفاء الفؤاد بزیارة خیر العباد، محمدبن علوى مالکى. (معاصر)

 

212

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: داعش اسلام ناب انگلستان وهابیت شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین‌های نژادپرستانه به نیکو ویلیامز در بازی مقابل اتلتیکو مادرید

ستاره اتلتیک بیلبائو جدیدترین قربانی نژادپرستی در فوتبال است.

طرفداری | نیکو ویلیامز در شبی که موفق به گلزنی شد، مورد اهانت قرار گرفت.

در جریان تقابل اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو در لالیگا که با پیروزی 3-1 روخی بلانکوس در خانه همراه بود، نیکو ویلیامز مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفت. پیش از پایان نیمه نخست، هواداران اتلتیکو مادرید با توهین هایی نژادپرستانه، باعث شدند نیکو ویلیامز تمایلی به ادامه بازی نداشته باشد و به داور درخواست توقف بازی دهد. پس از مداخله های لازم و درخواست کوکه و گریزمان از هواداران برای متوقف کردن این رفتار، بازی ادامه پیدا کرد و چند دقیقه بعد، نیکو ویلیامز موفق به گلزنی شد. او پس از گلزنی، با اشاره به رنگ پوست خود خوشحالی کرد و به توهین ها واکنش نشان داد. نیکو ویلیامز در مورد این اتفاق گفت:

برای زدن ضربه کرنر رفتم که صدای میمون شنیدم. کم بود اما شنیدم. مردم احمق همه جا حضور دارند. امیدوارم این شرایط کم کم تغییر کند. آن خوشحالی گل را با عصبانیت انجام دادم، این طبیعی نیست که به خاطر رنگ پوستت مورد اهانت قرار بگیری.

کوکه، کاپیتان اتلتیکو مادرید نیز پس از این دیدار حمایت خود از نیکو ویلیامز را اعلام کرد و آن دسته از هواداران که چنین رفتاری داشتند را محکوم نمود. او گفت:

مردمی که به دیگران توهین می کنند، در جامعه ما جایی ندارند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • عذرخواهی دومفریز از تئو هرناندز: اشتباه کردم که آن بنر را در دست گرفتم
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • ستاره بیلبائو گل زد و بازی را قطع کرد (عکس)
  • توهین‌های نژادپرستانه به نیکو ویلیامز در بازی مقابل اتلتیکو مادرید
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند