Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@22:46:24 GMT

طرز تهیه 4 نوشیدنی تابستانی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۷۵۶۷

در این مطلب طرز تهیه نوشیدنی‌های تابستانی را می‌خوانید. ناطقان: در یک بعد از ظهر گرم تابستانی بعد از ساعت‌ها کار بیرون از خانه هیچ چیز مثل یک نوشیدنی خنک و خوشمزه آدم را سرحال نمیکند. در این مطلب چند نوشیدنی خنک تابستانی را معرفی کردیم تا آن‌ها را تهیه کنید و لذت ببرید. این نوشیدنی‌ها در عرض پنج دقیقه شما را خنک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 در یک بعد از ظهر گرم تابستانی بعد از ساعت‌ها کار بیرون از خانه هیچ چیز مثل یک نوشیدنی خنک و خوشمزه آدم را سرحال نمیکند. در این مطلب چند نوشیدنی خنک تابستانی را معرفی کردیم تا آن‌ها را تهیه کنید و لذت ببرید. این نوشیدنی‌ها در عرض پنج دقیقه شما را خنک می‌کنند. این نوشیدنی‌ها در عرض پنج دقیقه شما را خنک می‌کنند.

نوشیدنی توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه ۱ لیتر:

یک مشت توت فرنگی خوب (یا سایر توت‌ها مثل تمشک)
آب یک عدد پرتقال
آب نصف لیمو
یخ خرد شده
دو قاشق چایخوری یا بیشتر شکر (بسته به سلیقه)


۱. توت فرنگی‌ها را با آب لیمو و پرتقال و یخ ترکیب کرده و سپس شکر را اضافه کنید.

۲. در یک لیوان خنک میل کنید.
نوشیدنی پرتقال و ریحان

مواد لازم برای تهیه ۲ لیتر:

قسمت نارنجی رنگ پوست دو عدد پرتقال ماندارین
۲۰ گرم برگ ریحان
۱۰۰ گرم شکر
۱۲۰ میلی لیتر سرکه سفید

برای خنک کننده:

۴۰ گرم شکر
۱۲۰ گرم برگ ریحان به علاوه چند برگ برای تزئین
۱.۵ تا ۱.۷ لیتر آب گازدار
چند برش پرتقال ماندارین


طرز تهیه:


۱. برای تهیه این نوشیدنی ابتدا قسمت نارنجی رنگ پوست پرتقال را جدا کنید (سعی کنید تا حد امکان از قسمت سفید پوست استفاده نکنید.) پوست پرتقال را همراه با ریحان و شکر له کنید، سپس آن را پوشانده و بگذارید یک ساعت بماند. با این کار شکر، روغن پوست پرتقال را بیرون می‌کشد.

۲. آب میوه را فشار دهید و آن را با مخلوط شکر و سرکه ترکیب کنید. هم بزنید تا شکر حل شود، سپس در یک بطری شیشه‌ای بریزید و خوب تکان دهید. این مخلوط را دو روز در جای تاریک و خنک قرار دهید تا جا بیفتد و خوب ترکیب شود. وقتی آماده شد در فریزر بگذارید و هروقت خواستید استفاده کنید.

۳. برای تهیه خنک کننده، شکر را با برگ ریحان بکوبید. مخلوطی که از قبل در یخچال گذاشته بودید را به آن اضافه کنید و سپس آب گازدار را به تدریج روی آن بریزید. اگر دوست داشتید چند برش پرتقال رابه آن اضافه کرده و با چند برگ ریحان تزئین کنید.

نوشیدنی انبه و چای سبز


مواد لازم برای تهیه ۷۵۰ میلی لیتر:

۲۵۰ میلی لیتر شربت چای سبز
یک عدد انبه
۲۵ میلی لیتر ماست
۶۰ میلی لیتر خامه
۵۰ میلی لیتر شیر
یخ خرد شدهطرز تهیه:

۱. برای تهیه شربت، ۲۵۰ میلی لیتر چای سبز دم کنید و وقتی هنوز داغ است ۲۵۰ گرم شکر داخل آن بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود.

۲. بگذارید خنک شود. شربت را با بقیه مواد مخلوط کنید و داخل یک پارچ بریزید. با تکه‌های انبه تزئین کرده و میل کنید.

مواد لازم برای تهیه یک لیتر:

آب دو عدد گریپ فروت
آب یک عدد لیمو
مقدار کمی برگ نعناع تازه و خرد شده
۳-۴ قاشق غذاخوری عسل
نیم لیتر آب خنک
یخ خرد شده

تکه‌های لیمو و گریپ فروت

طرز تهیه لیموناد نعناع تازه و گریپ فروت:


۱. آب مرکبات را در یک پارچ ترکیب کنید و برگ نعناع را اضافه کنید.

۲. عسل را در آن هم بزنید تا حل شود. آب را به تدریج اضافه کنید و تست کنید تا بیش از حد رقیق نشود.

۳. سپس تکه‌های لیمو و گریپ فروت و یخ را اضافه کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نوشیدنی تابستانی ، چای سبز ، نوشیدنی توت فرنگی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نوشیدنی تابستانی چای سبز نوشیدنی توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۷۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میان وعده هایی سالم برای کودکان

بنا به این گزارش، همان‌گونه که خوردن وعده‌های غذایی سالم و مغذی برای رشد و تکامل کودکان توصیه می‌شود، استفاده از نوشیدنی‌های مفید نیز مستثنی نیست. اکثر کودکان عاشق نوشیدنی‌های شیرین و رنگارنگی هستند که چیزی جز شکر و اسانس نیستند. حال چگونه خانواده‌ها می‌توانند سالم‌ترین نوشیدنی‌ها را برای کودک خود انتخاب کنند.

دکتر سمیرا ابراهیم‌اف متخصص تغذیه درباره اهمیت نوشیدن مایعات برای کودکان می‌گوید: 

بچه‌ها باید آن قدر مایعات در طول روز استفاده کنند که همیشه رنگ ادرار روشنی داشته باشند. به غیر از ادرار اول صبح، که رنگ‌اش فرق می‌کند نباید رنگ آن تیره باشد. می‌توان از آب خالص یا نوشیدنی‌های سالم دیگری برای آن‌ها استفاده کرد. آب میوه‌ طبیعی یا بهتر از آن اسموتی‌ها هستند، که در آن میوه را با کل پوست‌اش در مخلوط کن می‌ریزند و به صورت مایع در می‌آورند. از اسموتی‌ها می‌توان هم به عنوان منبعی از مایعات استفاده کرد و هم فیبر می‌رساند. نوشیدنی‌های سنتی مانند شربت خاکشیر را هم داریم که دانه‌های آن می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش بچه‌ها کمک کند این به شرطی است که با شیرینی خیلی کم درست شود. این نوشیدنی می‌تواند به بچه‌هایی که در محیط‌های باز بازی می‌کنند و ساعت‌های طولانی بیرون هستند، کمک کند.

وی درباره مصرف آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های دیگر موجود در بازار برای کودکان گفت:
نوشیدنی‌های صنعتی موجود در بازار چند نوع هستند.  یک سری از آب میوه‌ها قسمت عمده‌شان شکر و مقداری اسانس است که سالم نیستند اما آب میوه‌های صنعتی  که روی آن‌ها صد درصد طبیعی قید شده است، مشکلی ندارند.
نوعی دیگراز نوشیدنی‌ها بر پایه لبنیات هستند که هر چه لبنیات در آن‌ها ساده‌تر باشد یعنی شیر ساده باشد. خیلی بهتر است. برای بچه‌هایی که اصلا شیر نمی‌خورند اگر بتوانید شیر را در خانه طعم دار کنید و به آن‌ها بدهید، خیلی خوب است. قاعدتا شیرهای طعم‌دار بیرون مخصوصا شیرکاکائوها چون شیرینی خیلی زیادی دارند. انتخاب خوبی نیستد. ولی گهگاه استفاده از آن مشکلی ندارد.

این متخصص تغذیه درباره خوردن بستنی و این‌که محدودیتی باید برای دادن آن به بچه‌ها داشته باشیم می‌گوید:  

 بستنی‌های یخی چیزی جز آب، شکر و اسانس نیستد. این نوع بستنی‌ها برای زمانی است که فرد احساس تشنگی زیادی کند در این صورت می توان از بستنی یخی فقط به عنوان یک مزه استفاده کرد. نباید جای ثابت در رژیم غذایی بچه‌ها به خاطر رنگ‌هایی که به آن اضافه می‌شود داشته باشد.
 بستنی‌هایی هم که بر پایه شیر هستند به هر حال درصد چربی بالایی و شکر زیادی دارند بنابراین آزاد بودن بچه در استفاده از هر تعداد از آن‌ها، قابل قبول نیست. چون اگر بچه مستعد پر وزنی باشد خوردن بستنی باعث می‌شود که کالری اضافه بگیرد و چاق شود. اگر هم بچه بدغذا باشد و انتخاب‌های محدودی داشته باشد با خوردن بستنی سیر می‌شود و همان چند انتخاب محدود را هم که قبلا داشت الان دیگر ندارد.
به بستنی باید به عنوان یک میان نگاه کرد و هر روز استفاده نشود. مگر این که کمبود وزن در بچه خیلی زیاد باشد که بخواهیم با خوردن بستنی جبران‌ کنیم. ولی به هر حال بهتر است در فاصله غذاها خورده شود. مثلا 2 ساعت بعد از وعده اصلی، تا به آن کالری اضافه نشود و جلوی دریافت وعده بعدی را نگیرد.

ابراهیم‌اف در پاسخ به سوالی درباره این که، اهمیت کدام یک از گروه‌های لبنی بیشتر است، گفت:

هر کدام از گروه‌های لبنیات خاصیت خاص خودشان را دارند. ترکیبات‌شان در مقادیر مشخص تقریبا شبیه همدیگر است. توصیه می‌شود از همه این گروه‌ها استفاده کنند. اگر شیر نمی‌تواند بخورد. می‌توان از آن در غذاها به صورت فرنی، شیر برنج، ماست، دوغ کم نمک، کشک استفاده کرد.

وی در پایان در باره مضرات نوشابه بر رشد کودکان می‌گوید:

 این نوشیدنی‌ باعث سیری کاذب در بچه‌ها می‌شود چرا که به دلیل داشتن قند، قند خون آن‌ها را بالا می‌برد، در نتیجه میلی به غذا پیدا نمی‌کنند. این قند همچنین باعث خرابی دندان در کودکان نیز می‌شود. گازی هم که در نوشابه وجود دارد ممکن است برای بعضی از بچه‌ها مشکلات گوارشی ایجاد کند. نوشابه مانع از جذب کلسیم  نیز می‌شود بنابراین می‌تواند در رشد بچه‌ها اختلال ایجاد کند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • تردید در مادرید: عربستان مشتری ستاره رئال
  • وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • لیست غیرممکن اوسمار در پنجره تابستانی
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟