Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@23:15:36 GMT

منتظر نفت ۹۰ دلاری باشید

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۸۶۳۴

منتظر نفت ۹۰ دلاری باشید

اقتصاد > انرژی - همشهری آنلاین:
پایگاه خبری راشاتودی با اشاره به تحریمهای آمریکا علیه ایران به نقل از تحلیلگران گزارش داد که خطر جهش قیمت نفت به کانال ۹۰ دلاری وجود دارد.

به گزارش فارس، شبکه راشاتودی با اشاره به آغاز مرحله اول بازگشت تحریمهای آمریکا علیه ایران و هدف‌گیری صنعت نفت ایران در مرحله دوم تحریمها که از ماه نوامبر عملیاتی خواهد شد نوشت؛ تحریمها علیه ایران که فروش نفت تهران را هدف قرار داده می‌تواند منجر به یک جهش قیمتی در قراردادهای نفتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«امریتا سن» یک تحلیلگر برجسته نفت با اشاره به این موضوع می‌گوید، همزمان که به سمت زمستان میرویم ما واقعا خطر جهش قیمتها به کانال 80 دلاری و شاید کانال 90 دلاری را شاهد خواهیم بود البته این خیلی حیاتی خواهد بود که ما چه مقدار از نفت ایران را از دست خواهیم داد.

راشاتودی در ادامه افزود؛ چین گفته حاضر نیست خرید نفت خود از ایران را کاهش دهد اما همزمان میزان مصرف این کشور نیز افزایش نخواهد یافت. تحریمها احتمالا تامین نفت در بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، و مقدار زیادی از عرضه نفت در بازارهای جهانی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که آشکارا می‌تواند به معنی افزایش قیمت باشد.

قیمت جهانی نفت در روز دوشنبه برای نفت برنت دریای شمال بشکه‌ای 74 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا حدود 69 دلار در یک بشکه بود.

در همین زمینه: قیمت نفت در آستانه اعمال تحریم ایران افزایش یافت صعود قیمت نفت در پی توقف حمل نفت سعودی از تنگه باب‌المندب قیمت نفت برنت با انتظار تحریم ایران جهش کرد قیمت نفت با تحریم ایران به ۱۲۰ دلار می‌رسد کاهش قیمت نفت | پیش‌بینی نوسان بزرگ قیمت با اجرای تحریم ایران

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل 0.40 درصد افزایش به 83 دلار و 29 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 36 سنت معادل 0.46 درصد افزایش 78 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شدعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از 7 درصد و نفت آمریکا 6.8 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا 499 حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر 2023 را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/1

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • منتظر کاهش قیمت دلار باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵