Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: طی هفت سال گذشته بیش از 450 پروژه محرومیت زدائی در مناطق محروم و کم برخوردار استان زنجان اجرایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛فرهاد امندی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در طول هفت سال گذشته بسیج سازندگی استان زنجان اقدامات مهمی را در بخش پروژه های محرومیت زدایی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای این طرح ها در قالب مسجد، آبرسانی شرب و کشاورزی،گفت:همچنین در بخش های مسکن محرومین، زمین ورزشی، مزار شهداء، خانه بهداشت و خانه عالم اقدامات مهمی در سراسر مناطق محروم و کم برخوردار استان انجام شده است.

این مسئول بیان داشت: تا پایان سال 96 تعداد 140 گروه جهادی در اقشار مختلف سازماندهی، تشکیل، شناسنامه دار و ثبت رسمی شده است.

وی با بیان اینکه اردوهای 10 روزه طرح هجرت 3 که شامل عرصه مرمت و زیبا سازی مدارس بود، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی با شرکت دانش آموزان در سطح مناطق اجرا شد، افزود: تعداد  یک هزار و700 مدرسه با شرکت 11 هزار دانش آموز این طرح ها اجرا شده است.

این مسئول بیان داشت: در اردوهای جهادی 10 روزه داشجویی ،7 هزار و 500 دانشجو در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشت و سلامت فعالیت کرده و تعداد 850 تیم پزشکی با شرکت بیش از 450 نفر از پزشکان جهادگر به ارائه خدمات ویزیت عمومی، دارو، مشاوره و مامایی به صورت رایگان پرداختند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین در اردوهای یک الی سه روزه نیز جهادگران قشر مهندسین کشاورزی، فرهنگیان، کارمندی، طلاب، خواهران و پیشکسوتان تعداد 2 هزار نفر در عرصه های مرتبط هر قشر به ارائه خدمات برای مردم مناطق محروم پرداختند. امندی با اشاره به فعالیت اعضای حلقه های صالحین برای آشنایی با اردوهای جهادی و خدمات رسانی بویژه در زمینه کمک به برداشت محصول کشاورزی افراد نیازمند،ادامه داد: 35 هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت کردند.

وی در خصوص خدمات رسانی به زوج های جوان و نیازمند از اراده بسته های معشیتی خبرداد و افزود: تعداد 100 مورد جهیزیه، 250 بسته کامل نوشت افزار و 5 هزار بسته معشیتی برای جامعه هدف تامین و توزیع شده است که خیرین عزیز نقش مهمی در این زمینه داشته اند.

این مسئول در زمینه اقدامات بسیج سازندگی در بخش اقتصاد مقاومتی، افزود: ایجاد و توسعه 2900 طرح اقتصاد مقاومتی با پرداخت 320 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با همکاری بانک مهر اقتصاد انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در خصوص برگزاری کارگاه های مهارتی و ترویجی نیز گفت: با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی برای 2 هزار و800 نفر از جامعه هدف دوره های آموزشی و مهارتی بصورت مشترک برگزار شده است.

امندی از برگزاری 20 مورد نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: حضور10 نفر از فعالان و کارآفرینان مورد حمایت بسیج سازندگی در نمایشگاه های کشوری از دیگر اقدامات در بخش اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی در خصوص حوادث غیرمترقبه بوی‍‍‍‍ژه زلزله های چند سال گذشته در کشور گفت: در زلزله غرب کشور در پایان سال 96 نیز 7 واحد مسکونی در روستای سرپل ذهاب احداث شد.

این مسئول با بیان اینکه بعلاوه سایر کمکها از قبیل اهداء 120 کانکس، 90 تن مواد غذایی، 6 هزار مورد اقلام بهداشتی و شوینده، 3 هزار تخته پتو ، 400 مورد هیتر و پیک نیک با کمک مردم و خیرین جمع آوری و به مردم مناطق زلزله زده اهدا شد،افزود: تعداد 200 کیسه سیمان نیز توسط کارخانه سیمان زنجان برای احداث واحد های مسکونی دیگر اهدا شده است .

امندی در خصوص فعالیت ها و اقدامات فرهنگی  این سازمان، گفت: تولید 40 مستند اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی با همکاری صداو سیما تولید نشریه منهای نفت (2 شماره) به تعداد2  هزار نسخه ، تولید بروشور 5 هزار نسخه و تولید بنر 500 متر مربع از مهمترین اقدامات بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن

همزمان با سفر رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به بردسکن دو پروژه بزرگ حرم تا حرم و اجرای طرح پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بخش شهرآباد بردسکن با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بردسکن، سردار محمد زهرایی در آیین افتتاح پروژه حرم تا حرم ( آسفالت بلوار رسالت از مزار شهدای گمنام تا گلزارشهدای شهرآباد) که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهارداشت: پروژه آسفالت مزار شهدای گمنام شهرآباد تا گلزار شهدای این شهر به طول 3 کیلومتر با 120 میلیارد ریال هزینه به صورت مشارکتی از محل اعتبارات بسیج سازندگی وشهرداری شهرآباد اجرا شده است، موجب سهولت افراد برای زیارت گلزار شهدا وشهدای گمنام در این منطقه شد.

بهره برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی

وی افزود: پروژه آبرسانی خط انتقال به روستاهای فیروزآباد و از این روستا تا روستاهای عبدل آباد و چراغچی به طول 7.5 کیلومتر که هرساله در ایام تابستان با مشکل کم آبی مواجه بودند از محل اعتبارات محرومیت زدایی سپاه پاسداران به ارزش 80 میلیارد ریال با تقویت مخزن و ایستگاه پمپاژ از امروز وارد مدار می شود، و دیگر اهالی این روستاها مشکل کم فشاری آب را نخواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه 6 هزار گروه جهادی در سطح استان خراسان رضوی سال گذشته بالغ بر 2950 پروژه به سرانجام رساندند گفت: ان‌شاءالله در هفته بسیج سازندگی بیش از 1100 مسکن محرومین با همکاری کمیته امداد به بهره برداری می رسد.

اجرای 2 هزار و 680 پنل خورشیدی خانگی توسط بسیج سازندگی

سردار زهرایی از اجرای پنل های خورشیدی خانگی توسط بسیج سازندگی کشور خبرداد و گفت: سال گذشته بسیج سازندگی 2 هزار و 680 مورد پنل های خورشیدی خانگی را به سرانجام رساند که در خراسان رضوی هم تعداد خوبی اجرا شد و 30 مورد در منطقه بردسکن انجام شده است که امروز به بهره‌ برداری رسید.

وی گفت: اجرای طرح پنل‌های خورشیدی برای حمایت از روستاییان در اولویت بسیج سازندگی کشور است. طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم توسط بسیج تهیه و به زودی تحویل دولت و مجلس می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم گفت: طرح ملی جهش تولید با مشارکت مردم را بسیج طی یک ماه آینده به دولت و مجلس ارائه می‌کند که طرح های اشتغال زایی و تولیدی است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۳۳۰ عنوان برنامه طی هفته بسیج سال جاری در کرمانشاه اجرا می‌شود
  • افتتاح پروژه حرم تاحرم و پمپاژ آبرسانی به ۸ روستای بردسکن
  • افتتاح ۲,۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان‌ رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • تشریح اقدامات سال ۱۴۰۲ بسیج سازندگی استان مرکزی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد