Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، سید عباس صالحی روز سه‌شنبه افزود: همچنین خطر فرسایش «هویت دینی» وجود دارد که باورها، ارزش‌ها و هنجار‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این فرسایش دیدنی و حس شدنی است.

وی تصریح کرد: همچنین در خطر فرسایش «هویت‌های جمعی» از جمله خانواده، ارتباط فامیلی و بستگان و قومیت‌ها هستیم و معتقدیم سه فرسایش ملی، دینی و جمعی کم خطرتر از فرسایش خاک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صالحی ادامه داد: اگر فرسایش خاک به ناباروری زمین منتهی می‌شود، فرسایش هویت به ناباروری سرزمین انسانی می‌انجامد.
وی اظهار داشت: رسانه‌ها کارکرد‌هایی مانند تعامل اجتماعی، فرصت سازی برای تفریح و فراغت و در هویت یابی را به عهده دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اگر رسانه‌ها می‌خواهند به کارکرد اجتماعی خود تعلق جدی تری داشته باشند، باید این نوع فرسایش‌ها را جدی‌تر بگیرند. البته یکی از مقولاتی که می‌تواند صیانت هویتی را به دنبال داشته باشد و مانع فرسایش هویتی شود، فرهنگ احسان، ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه این سه واژه می‌تواند در حفظ هویت ملی، دینی و جمعی موثر باشند، ادامه داد: در بخش هویت ملی اگر ایران هزاران سال پابرجا مانده است، کشوری که اقلیم پرخطر دارد و در چهار راه تاریخی بوده و همیشه به آن هجوم برده شده است، دلیل آن وجود فرهنگ احسان، ایثار و شهادت است.

صالحی اظهار داشت: مردم ایران در اقلیمی پرخطر و دشمنانی پرخطرتر، با اتکا به این سه مفهوم ایران را در دوره‌های مختلف تاریخی حفظ کرده اند.

وی گفت: اگر اکنون خانواده‌ها در معرض فروپاشی و اتفاقات تلخ قرار دارند، به این موضوع برمی گردد که نتوانسته ایم بذر احسان و ایثار را پرورش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در این میان رسانه‌ها نقش بسزایی دارند تا مفاهیم احسان، ایثار و شهادت را در شکل‌ها و قالب‌های گوناگون در جان مردمان بنشانند چراکه این مفاهیم می‌تواند مانع این فرسایش‌ها شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر ارشاد سید عباس صالحی خانواده هویت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیزر | مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید

تعداد بازدید : 4 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، مستند «کابوس ژنرال» به کارگردانی مهدیه رضایی، تهیه‌کنندگی احسان حجتی و نویسندگی احسان حجتی و داوود مرادیان برای اولین بار امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه حوالی ساعت ۱۵ روانه آنتن شبکه سه سیما می‌شود. 

همزمان با پخش این مستند تاریخی که محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح است، از تیزر و پوستر اثر که ساخت و طراحی آن به ترتیب برعهده علی نوروزیان و رضا آسایی بوده است، رونمایی شد. 

در خلاصه داستان «کابوس ژنرال» آمده است: عباس میرزا پس از عهدشکنی ناپلئون و در میانه جنگ با تزار‌ها دریافت که ایران زمانی می‌تواند به شکوه گذشته‌اش بازگردد که ارتشی قدرتمند و متکی بر توان داخلی‌اش داشته باشد؛ موضوعی که یک قرن بعد، دوایت آیزنهاور از وقوع مجدد آن هشدار داد. آیزنهاور هشدار داد که نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری نباید اجازه دهد میلیتاریسم ایرانی زنده شود و ایران روی پای خود بایستد.

سایر عوامل این پروژه عبارتند از؛ پژوهشگر: احسان حجتی، آرشیویاب: مهدیه رضایی، حسام ابوالحسنی و مرضیه بکان، نریتور: محمد صراف، موشن گرافیست: سیروان مهدوی و اصلاح رنگ و نور: مهدی اولادوطن.

مستند «کابوس ژنرال» به زودی از دیگر شبکه‌های تلویزیونی نیز پخش خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تیزر | مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید