Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:45:48 GMT

با ظهور انقلاب امکان پیشرفت حداکثری فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۹۹۳۶

با ظهور انقلاب امکان پیشرفت حداکثری فراهم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی خاک‌رنگین، طراح دوره‌ امین انقلاب در نخستین جلسه دوره امین انقلاب با بیان اینکه رهبری نوک قله حرکت شیعه است، گفت: علی رغم این موضوع ایشان مدل هرمی را که در آن رهبر، اوج قله است را قبول ندارند و به مدلی معتقد هستند که بر اساس آن رهبری در مرکز و مردم حول وی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز مردم جامعه امت نیستند

او در ادامه با تاکید بر این نکته امت از ولی سرمشق می‌گیرد خاطرنشان کرد: مردم جامعه ما امروز، امت نیستند چراکه علی رغم تاکیدات رهبری بر اقتصاد مقاومتی، در تنگناهای اقتصادی رفتاری متفاوت با خواسته ایشان انجام می دهند.

با ظهور انقلاب امکان پیشرفت حداکثری فراهم شد

خاک‌رنگین افزود: رهبر معظم انقلاب، جنبش مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را شکست خورده تلقی کردند چراکه از منظر ایشان به عنوان یک اندیشمند دلیل شکست این دو نهضت اهداف حداقلی آن‌ها ذکر بوده است و از همین رو است که حرکت امام راحل (ره) را به دلیل داشتن هدف حداکثری، پیروز می‌دانند.

او با اشاره به اینکه در گذشته، طاغوت و استکبار اجازه پیشرفت به کسی نمی‌دادند، گفت: با ظهور انقلاب اسلامی این بندها گسسته شد و امکان پیشرفت برای آحاد جامعه فراهم شد.

وظیفه امت شناخت رهبری است

این پژوهشگر دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از مشکلات زمان امام حسن(ع) و امام صادق(ع) نبود تشکیلاتی به نام نهاد رهبری بود، خاطرنشان کرد: وظیفه امت است که بعد از شناخت ولی اقدامات وی را تحلیل کند و به جایی برسد که خود رهبر شود.

او در این‌باره افزود: در خصوص رهبر شدن جامعه قرآن نیز می فرماید: «بعضهم اولیاء بعض»

دغدغه منویات تشکیل «نهاد رهبری» است

خاک‌رنگین با اشاره به هدف نهایی مجموعه منویات اظهار کرد: دغدغه مجموعه تشکیلات مستقل منویات، ایجاد نهادی برای ترویج تفکر رهبری است زیرا نمی‌توان یک نفره تمام کارها را انجام داد.

او افزود: در تولید علم زمانی به جایگاه مطلوب دست پیدا کردیم که پس از سخنرانی رهبری و تاکید ایشان بر نهضت تولید علم، بسیاری از اساتید دانشگاه و پژوهشگران بسیج شدند تا به در این راه گام بردارند.

رهبر انقلاب اوج حرکت علمای شیعه هستند

او با تاکید بر اینکه حوزه علمیه امروز علی‌رغم تاکیدات بلند مدت رهبری، همچنان با انتظارات ایشان فاصله دارد، افزود: مقصر تنها حوزه نیست چراکه در طول هفت قرن پادشاهی اهل سنت و هفت قرن پادشاهی شیعه، علما و زعمای مذهب، تنها تلاش کرده‌اند فقه شیعی را زنده نگه دارند.

خاک‌رنگین در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اوج حرکت علمای شیعه در عصر کنونی است، خاطرنشان کرد:حرکت رو به رشد حفظ فقه شیعه ادامه پیدا کرد و نهایتا به امام خمینی(ره) رسید.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین خاک رنگین به معرفی منابعی جهت مطالعه پیرامون شخصیت رهبر معظم انقلاب پرداخت و سپس نکاتی از شخصیت فردی و خانوادگی معظم‌له بیان کرد.

کد خبر 4368147

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاک رنگین ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه گردشگری معرفی کتاب بازار نشر بازار کاغذ نقد کتاب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان مشروطه حوزه هنری ادبیات داستانی صنایع فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ افزود: در سال جدید تلاش خواهد شد با مشارکت واحد‌های صنعتی، زمینه‌های رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در استان فراهم شود.
وی گفت: حرکت در راستای تحقق پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و جلب رضایت و رفع موانع واحد‌های صنعتی، از مهمترین برنامه‌های این اتاق در سال جدید است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های موجود، برای تحقق این هدف مهم استفاده کنیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان با بیان اینکه در سطح استان ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای افزایش تولید و اشتغال وجود دارد، گفت: زنجیره آبزیان یکی از این ظرفیت هاست که این منطقه را به قطب فرآوری ماهی و تولید خوراک آبزیان تبدیل کرده است.
امین مالکی افزود:در چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای رشد تولید در صنعت استان برداشته شد که این اقدامات در سال جدید نیز با قدرت هرچه تمام‌تر ادامه خواهد داشت.
به گفته مالکی بزرگترین واحد تولیدی زنجیره آبزیان حدود سه هزار نفر اشتغال دارد که روند تولید آن امسال ۳۰ درصد توسعه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • شعری در وصف این روزهای افغانستان که مورد تحسین رهبری قرار گرفت (فیلم)
  • تیم مدیریتی ایلام در مسیر تحقق شعار سال حرکت می‌کنند
  • از شعرخوانی امام حسنی علی انسانی تا حضور آقازاده‌ها در دیدار شاعران با رهبری
  • سرمایه اجتماعی، امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی را فراهم می‌کند