Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف استان شهرستان کرج با بیان اینکه از میان ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی پوشاک تنها ۲۰۰ واحد صنفی برای حمایت از کالای ایرانی اعلام آمادگی کردند، گفت: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی هنوز جا نیافتاده است.

میراسماعیل صدیق، رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف شهرستان کرج با حضور در دفتر خبرگزاری شبستان از البرز با تأمل بر اهمیت پوشش اسلامی « حجاب» گفت: برای هر جامعه ای نماد و مظهری وجود دارد و برای ایران و ایرانی « حجاب» یک نماد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طراحی منشور اخلاقی و انتظامی

 

صدیق با در نظر گرفتن اهمیت روش های ایجابی برای اجرای قانون حجاب در میان اصناف عنوان کرد: در نخستین گام منشور اخلاقی فروشندگان و اصناف یکی از الزاماتی است که هر کاسبی باید آن را در مقابل دید عموم بروی دیوار نصب کند.

 

وی توضیح داد: برمبنای این منشور، شروط اخلاقی و آدابی که شایسته یک کاسب است، قید شده و برمبنای آن نیز طی جلسات توجیهی هر فصل آموزش هایی داده شده است.

 

وی با در نظر گرفتن فرآیند پوشش حجاب از دورانی که مانتوهای اپل دار بلند جایگزین چادر شد و به تدریج تا مانتوهای باز و یا شیشه ای رسید، مطرح کرد: یکی از نمادهای کشور اسلامی « مساجد» است ولی در جمهوری اسلامی یک تفاوت شاخصی وجود دارد و آن نماد « حجاب » است.

 

« حجاب» خط قرمز ایرانی ها است

 

صدیق با بیان این مهم که نمی شود کسی ایران را دوست داشته باشد ولی حجاب را نه، توضیح داد: « حجاب» به عنوان سبک زندگی اسلامی – ایرانی، خط قرمز ما ایرانی ها است و در مقابل آن مسئول هستیم.

 

این کارشناس ادامه داد: عقیده شخصی بنده و دیگر اعضاء اتحادیه حفظ آرمان ها و اعتقادات اسلامی – ایرای است و در این راستا معتقد هستیم کسی که هر کاسبی باید آداب و معاشرت این امر را رعایت کند.

 

به گفته رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف شهرستان کرج، آن چیزی که در واحدهای صنفی به عنوان مغازه مشخص می شود و فرد با دریافت مجوز شروع به کاسبی می کند، اماکن عمومی نامیده می شود و دیگر باید زیر نظر قوانین صنفی و اداره اماکن عمومی و انتظامی فعالیت کند.

 

 

فعالیت 70 هزار واحد صنفی در شهرستان کرج

 

وی با در نظر گرفتن وضعیت  بی بازاری و کساد مطرح کرد: « تکریم ارباب رجوع» یکی از مهم ترین مسائل در بحث کاسبی است ولی متاسفانه فروشندگان ما، اصولی که باید رعایت نمی کنند و یکی از دلایل کسادی بازار همین مسئله است.

 

صدیق با بیان این مطلب که کاسبی علاقه می خواهد ، توضیح داد: اکثریت کسانی که در مغازه ها مشغول کار هستند و کاسبی راه انداختند، بدون عشق و علاقه و از سر نبود کار دیگری وارد این حرفه شده است و این در حالی است که برای کاسب خوب بودن باید عشق و علاقه داشت.

 

این کارشناس به فعالیت ۷۰ هزار واحد صنفی در سطح شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: معمولا یکی از گلایه های شهروندان به اداره اصناف ، برخورد نامناسب و دور از ادب فروشندگانی است که با موازین اخلاقی و انتظامی آشنا نیستند.

 

حمایت از کالای ایرانی، راهبرد کلان اتحادیه اصناف

 

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیر اتاق اصناف شهرستان کرج با تاکید بر اهمیت فروش کالای ایرانی بیان کرد: حمایت از تولید کالای ایرانی به عنوان راهبرد کلام رهبر معظم انقلاب همواره یکی از اصول و باور اتحادیه اصناف است.

 

وی با در نظر گرفتن فعالیت ۵ هزار واجد صنفی پوشاک در سطح شهرستان کرج مطرح کرد: از میان ۵ هزار واحد صنفی پوشاک در سطح کلانشهر کرج، ۳ هزار و ۵۰۰ مورد جواز دار هستند و ۸۰۰ مورد به دنبال کار جواز هستند و مابقی بدون مجور فعایت می کنند.

 

لزوم فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی

 

وی با در نظر گرفتن اهمیت کیفیت و کمیت کالای تولیدی گفت: یک ایرانی حق خرید یک کالای با کیفیت را دارد ولی این که برند بخواهد، این امر با حمایت از کالای ایرانی تطبیق ندارد.

 

به گفته صدیق، ذهنیتی برای هر یک از ما شکل گرفته که کالای ایرانی کیفیت لازم را ندارد و امروز برای ساخت کشور باید فرهنگ سازی خرید کالای ایرانی محقق شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث پارکت، سنگ، لوازم التحریر و ... کالای ایرانی بهتر و با کیفیت تر از کالای خارجی است و اگر عزم و انقلاب عمومی برای خرید و حمایت از کالای ایرانی ایجاد شود، موفق خواهیم بود.

 

شبکه های فروش غیرقانونی مانتوهای باز

 

رئیس اتحادیه پوشاک و دبیراتاق اصناف شهرستان کرج در پایان در خصوص ترویج پوشش مانتوهای باز مطرح کرد: متاسفانه با وجود نظارت های امنیتی و اصناف، مانتوهای باز و پیش از این مانتوهای شیشه ای به صورت شبکه های غیرقانونی به شکل فروش خانه ای فعالیت می کنند، با این وصف پیگیری ها و پیشگیری ها ادامه دارد.

 

صدیق تصریح کرد: اگر امکان این وجود داشته باشد تا واحدهای صنفی همکاری لازم را در راستای متحدالشکل شدن فروشندگان مغازه ها داشته باشند، بسیاری از مشکلات و خلاء ها مرتفع می گردد.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس تحریم روز خبرنگار حسن روحانی مذاکره با آمریکا خراسان جنوبی دولت نمایشگاه مطبوعات خبرگزاری شبستان ارز اتاق اصناف ایران اصناف و بازاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آماده است در صورت تمایل دانشجویان آمریکایی و اروپایی که در حمایت از مردم مظلوم غزه، از طرف دانشگاه‌های خود به اخراج تهدید شده اندرا جذب و بورسیه کند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه شیراز هم از این پیشنهاد رئیس دانشگاه ابراز خوشنودی کردند.
همچنین دکتر داداش پور رىیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم با اعلام حمایت از این تصمیم دانشگاه شیراز و دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمادگی دارد این دانشجویان را در رشته‌های تخصصی موجود، پذیرش و بورسیه تحصیلی کند.
دانشگاه شیراز هم اکنون از دانشگاه‌های برتر ایران است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • آمادگی دانشگاه شیراز برای جذب دانشجویان خارجی
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا