Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مریم حضرتی در نخستین جلسه کارگروه های تخصصی تدوین بسته های خدمتی طرح آزمایشی پوشش بیمه ای مراقبت های پرستاری در منزل( هوم کر)، اظهارکرد: با توجه به تغییر رویکرد در روند بیماری‌ها و درمان طولانی مدت آنها، گرایش نظام های سلامت به این سمت است که بیمار هر چه کمتر در بیمارستان بستری باشد و پس از روند درمانی در بیمارستان ادامه خدمات مراقبت های حرفه ای را در منزل طی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اجرای آزمایشی پوشش بیمه ای مراقبت های پرستاری در منزل، افزود:  در اجرای آزمایشی این طرح که در یک فرایند شش ماه انجام می پذیرد، ابتدا بیماری‌های مزمن قلب، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها و نوزادان به عنوان بیماری های منتخب انتخاب شدند و برای هر کدام از این بیماری‌ها در کارگروه های تخصصی هوم کر بسته های ویژه خدمات استاندارد تعریف می شود.
 
معاون پرستاری وزیر بهداشت، گفت: بسته استاندارد خدمتی مراقبت از بیمار در منزل شامل معیارهای پزشکی  ورود به مراقبت در منزل، معیارهای پرستاری و اجتماعی ورود به مراقبت در منزل، سطح تخصص مراقب (پرستار تخصصی، پرستار عمومی، کمک پرستار و دیگر گروههای متخصص سلامتی، نوع و میزان مراقبت‌ها (نوع خدمت و تعداد آن )، تجهیزات مورد نیا ، شرایط مرکز مراقبت در منزل (سابقه کار، نوع تخصص و ..)، تعداد روز مراقبت  ومعیارهای ترخیص می‌شود.   
 
حضرتی افزود: کارگروه های تخصصی تدوین بسته های ویژه خدمات استاندارد هوم کر در پنج کارگروه تخصصی نوزادان، کارگروه تخصصی سرطان، کارگروه تخصصی CVA، کارگروه تخصصی CHF و کارگروه تخصصی ICU(تنفسی) تشکیل شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزیر بهداشت خدمات استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی

دستورانی مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: این مجموعه پارسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نمونه محصول پیش بسته بندی را مورد آزمون کمیت قرار داده است که بر این اساس ۱۲۸ درصد تحقق برنامه داشته است.

او افزود: این آزمون‌ها شامل بررسی و پایش کمیت (جرمی و حجمی) محصولات و فرآورده‌های بسته‌بندی شده موجود در مراکز تولید و عرضه بوده است.

دستورانی اظهار کرد: طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های بسته بندی شده بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره ۱۶۳۸۱ با عنوان کمیت فرآورده در بسته‌بندی‌ها و استاندارد ملی شماره ۲۱۷۵۹ با عنوان الزامات برچسب‌گذاری پیش بسته‌بندی‌ها انجام شده است که در صورت وجود مغایرت وزنی یا حجمی محصولات بسته بندی شده با کمیت درج شده بر روی بسته بندی محصول، اقدامات قانونی لازم انجام و پرونده واحد تولیدی به مراجع ذیربط ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از هم استانی‌ها خواست برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ارتقای اعتبار صندوق بیماران خاص به ۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • آشنایی با روش‌های درمان زخم بستر در منزل
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود