Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پایتخت از تشکیل واحد رسیدگی به اعتراضات برای خودروها و موتورسیکلت‌هایی که جریمه بالای یک میلیون تومان دارند خبر داد و گفت: پلیس برای رانندگان این وسائل نقلیه تسهیلات ویژه‌ای از جمله تقسیط جرائم را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین رحیمی در نشست مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که قصد داریم تا در بحث راهنمایی و رانندگی حرکت جدیدی را آغاز کنیم، اظهار کرد: انضباط اجتماعی در سطح شهر تهران تقلیل پیدا کرده است به همین دلیل بنا داریم از هفته آینده(روز شنبه 20 مرداد) با بهره‌گیری از توان پلیس راهور و همچنین کمک سایر پلیس‌ها وضعیت انضباط اجتماعی را در سطح شهر تهران ارتقاء دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در سوانح شهر تهران در اولویت اجرای این برنامه است، گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال تلفات ناشی از تصادفات رانندگی و فوت با کاهش 10 درصدی(16 نفر) مواجه بوده است همچنین در حوزه مجروحین نیز با کاهش 11 درصدی تلفات مواجه بوده‌ایم و طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به صورت جدی دنبال می‌شود.

تک تک جریمه‌های رانندگی کنترل می‌شود

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر ابلاغیه‌ای که از سوی وی اعلام شده است، عنوان کرد: براساس این ابلاغیه تک تک جریمه‌های رانندگی کنترل می‌شود و این موضوع به مسئولان اجرائیات پلیس راهور دستور داده شده تا کسی به ناحق جریمه نشود. افسران اجرائیات و اخطاریه‌نویس دسته‌بندی می‌شوند و اگر کسی به ناحق شهروندی را جریمه کند به طور مشخص و قاطع با او برخورد خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه اولویت پلیس در برخورد با 20 تخلف حادثه‌ساز است، تصریح کرد: این برخورد شبانه‌روزی صورت می‌گیرد تا افراد با آرامش رانندگی کنند در چهار ماه ابتدایی امسال نیز برخورد با تخلفات حادثه‌ساز افزایش 12 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه رانندگان بدانند تخلفات حادثه‌ساز نمره منفی دارند افزود: پلیس برای برخورد با تخلفات شبانه ‌هم از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند و به صورت جد از هفته آینده از ساعت 10 شب تا 3 بامداد این نظارت‌ها ادامه دارد.

طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران سنگین موضوع دیگری که رئیس پلیس پایتخت به آن اشاره کرد و گفت: به منظور برخورد با متخلفان این حوزه از پلیس راهور و همچنین یگان امداد بهره خواهیم جست. البته تعداد زیادی از این موتورسیکلت‌ها جمع‌آوری شده‌اند ولی کماکان این موضوع در دستور کار است. این طرح در روزهای پنج‌شنبه و جمعه با جدیت بیشتری اجرا می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه پلیس با کسانی که قصد دارند از پیست‌ها برای این کار استفاده کنند همکاری می‌کند، گفت: این افراد در حال حاضر در بزرگراه‌های شرق و غرب تهران حضور دارند و مطمئن باشند که در صورت مشاهده پلیس با آنها برخورد می‌کند.

جلسه مشترک پلیس تهران با شهرداری به منظور کاهش تخلفات ساکن

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه به منظور کاهش تخلفات ساکن هفته آینده جلسه‌ای با مسئولان شهری برگزار خواهیم کرد، گفت: وانت‌هایی که میوه فروشی می‌کنند رسیدگی به موضوع‌شان برعهده ساماندهی مشاغل شهرداری تهران است زیرا آنها باید جایگزین مناسبی برای حضور این افراد پیدا کنند. به واقع رسیدگی به وضعیت دست‌فروشان، کودکان کار و از این دست برعهده شهرداری است.

لازم‌الاجرا شدن آموزش برای رانندگان سرویس مدارس

وی با بیان اینکه رانندگان سرویس مدارس از شنبه هفته آینده باید آموزش‌های لازم را در پلیس راهور ببینند تا به آنها برگه تردد داده شود، افزود: نزدیک به 25 هزار سرویس مدرسه در سطح شهر تهران در قالب 16 هزار تاکسی و 9 هزار ون و مینی‌بوس فعالیت می‌کنند آنها باید طی یک ماه آینده به مراکز آموزشی رفته تا آموزش‌های لازم را برای برخورد با کودکان و دانش‌آموزان ببینند و سپس بعد از آموزش‌ها لازم است که از سوی شهرداری و آموزش و پرورش به آنها مجوز تردد داده ‌شود.

خبر خوش پلیس برای رانندگان با جریمه‌های بالا

تسهیل واحد رسیدگی به اعتراضات به ویژه برای خودروها و موتورسیکلت‌هایی که دارای جرائم بالا بودند موضوع دیگری بود که رئیس پلیس پایتخت به آن اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار مرکز ترخیص حدود 15 هزار خودرو و 20 هزار موتورسیکلت دارای جریمه‌های بالای یک میلیون تومانی هستند که بسیاری از این وسائل نقلیه منبع درآمد نیز محسوب می‌شوند به همین دلیل یک واحد در ستاد ترخیص تاسیس شده تا آن‌جایی که لازم است با اخذ تعهدات جرائم را برای مالکان تقسیط کند و آنها با آزادسازی وسیله نقلیه خود بتوانند بهره لازم را ببرند.

وی با بیان اینکه این مساعدت پلیس برای مردم است، عنوان کرد: این تسهیلات از یکم تا هشتم شهریور ماه و در دهه ولایت اجرایی می‌شود. بخش زیادی از اعمال قانون این خودروها توسط دوربین‌ها صورت گرفته است.

وی درباره نگهداری خودروها در پارکینگ و آسیب‌هایی که ممکن است به آن وارد شود، افزود: زمانی که خودروها به پارکینگ منتقل می‌شوند افسر پلیس تمامی موارد را در برگه‌ای وارد کرده و یک نسخه از آن را در اختیار مالک قرار می‌دهد اگر به هنگام تحویل موردی دچار آسیب شده باشد صاحب پارکینگ باید خسارت دهد.

فعالیت 10 مرکز رسیدگی به اعتراضات مردمی

رحیمی با اشاره به راه‌اندازی 10 مرکز رسیدگی به اعتراضات و شکایت‌های مردمی عنوان کرد: در این مراکز افسر پلیس، افسر کارشناس و قاضی حضور دارند و روزانه به هزاران مورد از اعتراضات مردمی به جریمه‌های اعمال شده در دوربین‌ها هم نیز رسیدگی می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به کسانی که پلاک خودروی خود را مخدوش می‌کنند، گفت: این افراد در صورت مشاهده به مراجعه قضایی معرفی می‌شوند و برای آنها 6 ماه تا دو سال حکم زندانی در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک جدید در تهران و اثر مثبت یا منفی‌اش گفت: هنوز نمی‌توانیم در این باره اظهار نظر کنیم اما تغییر ساعت کاری در پایتخت بر میزان ترافیک تاثیرگذار بوده و در حال حاضر با اجرای برنامه‌هایی که قرار است از هفته آینده آغاز کنیم برنامه‌ریزی برای 6 ماه دوم سال که وضعیت ترافیکی تغییر می‌کند خواهیم داشت.

انتهای پیام/4076/4039

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

 به نقل از پایگاه خبری شهر، وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی ، تصادفات رانندگی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • رفع خطر ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در تهران/ آشکارسازی ۱۲۸۵ نقطه
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران