Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اگر میخواهید بدانید شربتی سنتی که چربی خونتان را از بین می‌برد چیست؟ و اینکه قلب چه کسانی هرروز آسپیرین می‌خواهد؟ حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،نتایج یک آزمایش جدید نشان می‌دهد قرار دادن باکتری زنده Roseomonas mucosa که از افراد سالم گرفته شده روی پوست مبتلایان به اگزما می‌تواند روش موثری در درمان این عارضه پوستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بررسی‌های محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا مشاهده شد زمانیکه پوست گروهی از بزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری اگزما با باکتری زنده گرفته شده از پوست افراد سالم پوشانده شود شدت علائم این عارضه و نیاز به دریافت دارو برای بسیاری از بیماران به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

  قلب چه کسانی هرروز آسپیرین می‌خواهد؟   مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ در Journal of the American College of Cardiology منتشر شد نشان داد تقریبا ۱۲ درصد بیمارانی که آسپیرین برای آن‌ها تجویز می‌شود نباید آسپیرین مصرف کنند. به گفته محققان مصرف نابجای آسپیرین در زنان حدود ۱۷ درصد بیشتر از مردان است. با توجه به این‌که بسیاری از افراد بدون نسخه، آسپیرین مصرف می‌کنند این درصد می‌تواند بیشتر از این نیز باشد. آسپیرین به رقیق شدن خون و جلوگیری از تشکیل لخته کمک می‌کند، اما بسیاری از محققان معتقدند زیان‌های مصرف روزانه یک آسپیرین، بیشتر از فواید آن است.     تحقیقات نشان می‌دهد بیمارانی که ریسک حمله قلبی و سکته در آن‌ها پایین است احتمالا نیازی به مصرف آسپیرین ندارند. وزن یک فرد می‌تواند تعیین‌کننده میزان موثر بودن آسپیرین در جلوگیری از مشکلات قلبی باشد. مطالعه‌ای که بتازگی در نشریه The Lancet منتشر شد نشان می‌دهد اکثر افرادی که روزانه دوز پایینی از آسپیرین مصرف می‌کنند و بیشتر از ۷۰ کیلوگرم وزن دارند در مقایسه با کسانی که وزن کمتری دارند فایده کمتری از مصرف آسپیرین دریافت می‌کنند. محققان نتیجه‌گیری کردند که استفاده از رویکرد یکسان در مورد همه افراد راه خوبی برای پیشگیری از مشکلات قلبی مثل حمله قلبی و سکته نیست. در نهایت، برای کسانی که ریسک مشکلات قلبی در آن‌ها پایین است، مصرف روزانه آسپیرین می‌تواند ریسک عوارض جانبی را بشدت افزایش دهد؛ بنابراین بهتر است با پزشکتان در مورد لزوم مصرف آسپیرین صحبت کنید.   راه و رسم خنک کردن بدن   این‌که جلوی دور تند پنکه و کولر بنشینیم و مدام دوش آب سرد بگیریم و آب یخ بخوریم، چاره مقابله با گرمای این روز‌های تابستان نیست. با توجه به این‌که در شبکه‌های مجازی و در میان مردم باور‌ها و راه‌های مختلفی برای خنک شدن بدن مطرح است و اغلب این روش‌ها هم مورد تائید صاحب‌نظران نیست تصمیم گرفتیم با دکتر سید‌رضا رضایی دریاکناری، پزشک و متخصص طب ایرانی به گفتگو بنشینیم و با طرح پرسش‌هایی به اصلاح باور‌های نادرست بپردازیم.

ارتباط تنگاتنگ کولر گازی و گرمازدگی
استفاده مستمر از کولر گازی در منزل و محل کار که دمای آن پایین‌تر از ۲۰-۱۸ درجه سانتی‌گراد باشد می‌تواند موجبات بروز بیماری‌های سرد را در فرد فراهم کند.

چرا دوش آب سرد نگیریم؟
بسیاری از افراد معتقدند که با دوش آب سرد می‌توان دمای بدن را پایین آورد، اما در مقابل قدیمی تر‌ها بر این باورند که این کار باعث بروز شوک و ایست قلبی می‌شود.

فلزاتی برای خنک شدن بدن
در برخی و‌بگاه‌ها و کانال‌های مجازی ادعا می‌شود که با استفاده از گردنبند و دستبند‌های فلزی دمای بدن‌تان را تقلیل دهید. واقعیت این است که از دیدگاه طب سنتی برخی فلزات مزاج سرد داشته و می‌تواند برای گرم مزاجان کمک‌کننده باشد.

چرا نباید آب یخ بخوریم؟
از دیدگاه طب سنتی مصرف آب یخ سبب عملکرد نامطلوب کبد و دستگاه گوارش می‌شود و در مواردی به بروز کبد چرب کمک می‌کند.

با بدن‌های مرطوب چه کنیم؟ دکتر رضایی می‌گوید تعریق بیش از حد و نامطبوع نشان‌دهنده بالا بودن اخلاط بد و سموم زاید در بدن است. به طور کلی تعریق حتی پس از ورزش باید سبک و بدون بو باشد.   عوارض هولناکی که با مصرف دارو‌های چربی سوز سراغتان می‌آید

مصرف خودسرانه قرص‌های چربی سوز غیراستاندارد خطراتی، چون حمله قلبی، آسیب کبدی، تب، نارسایی کلیوی، تهوع و مرگ به دلیل از کارافتادن برخی از اندام‌های حیاتی بدن شده اند.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد درصورتی که حتماً تمایل به استفاده از دارو‌های چربی سوز دارند، این گونه دارو‌ها را از مراکزمجاز با نظارت پزشک و برای بازه زمانی کم مورد استفاده قرار دهند.این دارو‌ها بیشتر حاوی آمفتامین هستند که دراثرمصرف طولانی مدت می‌تواند سبب اعتیاد درافراد شود، قرص‌های چربی سوز دارای ترکیب‌های مسدود کننده چربی هستند که سبب کاهش جذب مواد مغذی به وسیله بدن و بروزناراحتی معده می‌شود. وجود کافئین درترکیب این خوراکی‌ها می‌تواند سبب از دست دادن آب بدن، احساس تشنگی و آسیب به اندام‌های حیاتی شود.البته مصرف این دارو‌ها به تنهایی معجزه نمی‌کند و نیازمند اراده فرد برای دگرگون کردن رژیم غذایی و انجام ورزش روزانه است.   شربتی سنتی که چربی خونتان را از بین می‌برد
امروزه به علت مصرف کردن غذا‌های آماده، فست‌فود‌ها و رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب افراد دچار چربی خون و بیماری‌های مختلف می‌شوند که شربت هشت عرق (عرق شوید، زنیان، سیر، کاسنی، شاه‌تره، مرزه، جعفری و گشنیز) می‌تواند به کاهش چربی خون و سایر بیماری‌ها کمک شایانی کند.

شربت هشت عرق حاوی انواع ویتامین‌های A، C، D.، E.، K، گروه ویتامین‌های B. مانند B. ۱، B. ۲، B. ۳، B. ۶، B. ۹، B. ۱۲، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، منگنز، منیزیم، روی، فسفر، مس، دی آلیل سولفید، آلیسین و فلاونوئید‌ها است.   مکمل‌هایی که سوخت و سازِ بدن را بهبود می‌دهند   مدیکال نیوز تودی در مطلبی در این باره نوشت: از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای حفظ و ارتقای عملکرد بدن از جمله متابولیسم مفید هستند و به کنترل وزن کمک می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B
انواع مختلف ویتامین B برای سوخت و ساز بدن اهمیت دارند. ویتامین B نقش اساسی در سوخت و ساز انرژی بدن بازی می‌کند. کمبود یکی از انواع ویتامین B بر دیگر انواع این ویتامین تاثیر گذاشته و روند سوخت و ساز بدن را مختل می‌کند.

ویتامین D
محققان در یکی بررسی به ارتباط ویتامین D و وزن در زنان مسن و کودکان پرداختند که مشخص شد افزایش میزان چربی با کاهش سطح ویتامین D در بدن ارتباط دارد.

کلسیم
همچنین نتایج مطالعات نشان می‌دهد کلسیم در حفظ عملکرد صحیح متابولیسم و کنترل قند خون و همچنین سلامت استخوان‌ها ضروری است. در سال ۲۰۱۰ مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان داد مصرف میزان کلسیم بالاتر در کنار ویتامین D در تاثیرگذاریِ رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن نقش مفید دارد.

آهن
بدن برای رشد و سوخت و ساز به آهن نیاز دارد. همچنین آهن برای عملکرد صحیح سلول‌ها و تولید برخی هورمون‌ها حیاتی است.

منیزیم
بدون این ترکیب واکنش‌های شیمیایی که انرژی بدن را تولید می‌کنند بوجود نمی‌آید و میزان کافی منیزیم برای سوخت و ساز و تولید انرژی ضروری است.   تاثیر مصرف خیار بر حفظ سلامت استخوان‌ها

خیار منبع غنی از ویتامین‌های C و K است که مصرف آن موجب تقویت استخوان‌ها می‌شود. ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن، مولفه اصلی رشد ماتریکس استخوان (بخش محکم و سفت بیرونی استخوان)، دارد. این کلاژن همچنین به رشد پوست، مو و ناخن‌ها هم کمک می‌کند.

ویتامین K نقش اصلی در پیشگیری از شکستگی استخوان و همچنین بهبود جذب کلسیم در استخوان‌ها دارد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کم ویتامین K با افزایش ریسک شکستگی استخوان مرتبط است.محققان مصرف زیاد خیار را به همه افراد توصیه می‌کنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محققان کودکان حمله قلبی آسپرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید

مغز عضوی است که ۲۴ ساعته، حتی زمانی که خواب هستید، مشغول به فعالیت است؛ کل سیستم عصبی را تنظیم می‌کند و سیگنال‌ها و دستورالعمل‌ها را از یک قسمت بدن به قسمت دیگر منتقل می‌کند. بیشتر غذا‌هایی که به تقویت حافظه کمک می‌کنند، حاوی مقادیر زیادی از این موارد هستند: آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین B، چربی‌های سالم، اسید‌های چرب امگا.

به گزارش خبرآنلاین، چند مورد از بهترین غذا‌هایی که مغز و حافظه را تقویت می‌کنند و سلامت آن را ارتقا می‌دهند، در ادامه به شما معرفی شده‌اند:

توت‌ها

انواع توت‌های غنی از آنتی اکسیدان مانند توت فرنگی، شاه‌توت و توت سفید، استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های موجود در توت‌ها می‌توانند به: بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز، تقویت یادگیری و حافظه با افزایش انعطاف‌پذیری مغز، جلوگیری یا به تأخیر انداختن زوال شناختی کمک کند.

غلات کامل

سطوح بالاتر قند خون با کاهش بازدهی و فعالیت مغز مرتبط است. بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غلات کامل دارای شاخص گلیسمی (قند) پایینی هستند و برای همین به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند، قند را به تدریج آزاد می‌کنند و به مغز اجازه می‌دهند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد.

برخی از جایگزین‌های سالم غلات کامل که برای تقویت ذهن مفید هستند، عبارتند از: نان جو، بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای، گندم سیاه، کینوا.

آجیل و دانه‌ها

درست مانند ماهی‌های چرب، آجیل‌ها و دانه‌ها نیز حاوی سطوح بالایی از اسید‌های چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هستند که آن‌ها را به یکی از بهترین غذا‌ها برای مغز تبدیل می‌کند. این گروه هم‌چنین منبع غنی ویتامین E هستند که از مغز در برابر استرس اکسیداتیو در دوران پیری محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم آجیل می‌تواند خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

گردو بهترین غذا برای مغز است و سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان را نسبت به سایر مغز‌ها و دانه‌ها در خود دارد.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به تقویت عملکرد کلی مغز کمک می‌کند. قهوه هم‌چنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که [با افزایش سن]از سلامت مغز محافظت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مادام‌العمر قهوه می‌تواند خطر زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

با این وجود، در مصرف قهوه زیاده‌روی نکنید، چرا که کافئین می‌تواند چرخه خواب را مختل کند.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.

دیگر خبرها

  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K