Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ درصد دفن زباله در کلان شهر تبریز به صورت دفن سنتی و غیر اصولی انجام می‌شود.

 

حسن عباس نژاد گفت: سرانه تولید زباله در میانگین جهانی۸۰ گرم و میانگین کشوری۸۲۰ گرم به ازای هر نفر می باشد که این میزان در شهر تبریز ۸۰۰ گرم و در استان۵۶۰ گرم در روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تعداد ۵۲ مرکز دفن زباله شهری و روستایی در سطح استان وجود دارد که بر اساس آخرین آمار اخذ شده میزان پسماندهای خانگی تولید شده در استان در حدود ۹۸۰ هزار تن در سال است که در این میان تبریز با میزان تولید زباله ۱۲۰۰ تن در روز بیشترین تولیدکننده زباله در استان است و در سایر شهرهای استان ۱۵۲۳ تن در روز زباله تولید می شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، عباس نژاد گفت: سهم تولید زباله شهرهای استان ۴۶درصد مربوط به شهر تبریز و ۵۴ درصد مربوط به سایر شهرهای استان است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه ۷۵ درصد نحوه جمع آوری زباله از منازل به صورت غیر اصولی انجام می شود و پروسه تفکیک در مبدا تنها در حدود ۲۵ درصد موارد انجام می شود.

 

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه ۷۰ درصد دفن زباله در کلان شهر تبریز به صورت دفن سنتی و غیر اصولی انجام می شود.

 

عباس نژاد افزود: از ۵۹ مرکز دفن زباله شهری استان، حدود ۱۰ درصد دارای مجوزهای زیست محیطی بوده و در آن ها دفن زباله به صورت اصولی انجام می شود و متاسفانه غالب زباله‌گاه‌های استان از  وضعیت زیست محیطی و بهداشتی مناسبی برخوردار نیستند.

 

وی تاکید کرد: پیگیری های لازم در راستای ساماندهی این مراکز در دست اقدام است و ما در حال تکمیل اطلاعات و ارائه گزارش در کارگروه پسماند استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی هستیم.

 

این مقام مسئول گفت: پایش  کلیه محل های دفن زباله استان در سه ماهه اول سال۹۷ انجام گرفته و در سه ماهه دوم نیز ضمن پایش و بروز رسانی آخرین وضعیت زباله گاه های استان، پیگیری های لازم در جهت اصلاح وضعیت زیست محیطی مراکز دفن زباله در حال پیگیری است و در این خصوص بعد از تبریز در ۲ شهرستان استان نیز مرکز دفن بهداشتی در سال۹۷ به بهره برداری می رسد و اصلاح وضعیت زباله گاه های استان تا پایان سال۹۷ از شهرداری های استان خواسته شده است.

 

عباس نژاد اذعان کرد: در حال حاضر نحوه جمع آوری، انتقال و دفن زباله در مرکز دفن تبریز از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و اخطاریه لازم جهت اصلاح وضعیت موجود صادر شده  و به مقامات ارشد استانی، دادگستری و ادارات ذیربط اطلاعات لازم داده شده است.

 

وی گفت: طرح های احداث و ساماندهی مراکز دفن ۵ شهر استان در سال جاری مورد بررسی قرار گرفته و ساماندهی محل های دفن در چند شهر بزرگ استان شامل مرند، مراغه، هشترود، عجب شیر و هریس در حال اجرا است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۴۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد

دریافت 51 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تقی عبادی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأثیرات پسماندها و زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم و به صورت غیر اصولی دفع می‌شوند را تشریح کرده و گفت: تمام زباله‌هایی که در طبیعت رها می‌کنیم به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سلامت خودمان تأثیر می‌گذارد و به سمت ما باز می‌گردند.

کد خبر 6088588

دیگر خبرها

  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست